Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nykyään kärttyinen lähes joka päivä. Mitä voisin tehdä?

Vierailija
14.11.2011 |

Mies on viime aikoina ollut kärttyinen lähes joka päivä, tiuskii ja ärtyy helposti. Olen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi, mutta mies ei usko olevansa yhtään kärttyisempi. Ja jos onkin, syy on aina jossain muualla kuin hänessä: Roskat viemättä, lapsi kiukuttelee, avaimet hukassa tms.

Hänen mukaansa minä olen yliherkkä, ja vain kuvittelen, että hän tiuskii. Ei edes tiuskiessaan usko niin tekevänsä tai ainakin syy on jossain muussa, kuten auki olevassa keittiön kaapin ovessa.

Enkä se ole vain minä joka on ärtyisyyden huomannut. Olen yrittänyt ottaa puheeksi, mitä asialle voisi tehdä, mutta siitä ei ole ollut mitään hyötyä, koska hän ei näe omaa kiukkuisuuttaan tai sitten hänestä ratkaisu olisi se, että poistettaisiin juuri sillä hetkellä häntä ärsyttävä asia. Mutta ei se todellisuudessa ole mahdollista, sillä kun hän on ärtynyt, ärsyttävä asia löytyy melkein mistä vaan.

Mitä voisin tehdä miehen mielialalle? Asiasta on vaikea keskustella, kun mies ei itse näe mitään ongelmaa ainakaan itsessään. Itse huomaan, että mies on kiukkuisempi, kun on valvonut myöhään, mutta ei häntä saa ajoissa nukkumaan, kun ei usko univelkansa vaikuttavan mitään.

Kiitos jos joku jaksoi lukea.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

purkaa noin syyllisyydentuntojaan kun pelkää paljastuvansa

Vierailija
2/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sekin on varmaan aina sun syy jos kaapin ovi auki, lapsi kiukuttelee tms? höh..

mun mies on kans aika kiukkunen väsyneenä.. en tiedä miten tosin saisit miehesi tosta piristymään.

Ehkä hänellä jotain "syysmasennusta tai muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäisi, miten miehen saisi piristymään. Tai tiedänhän minä: Saisi edes nukkumaan ajoissa ja vaikka harrastamaan vähän enemmän liikuntaa. Mutta miten ihmeessä saisi tekemään tuon?

Kun nyt keksisi edes miten saisi miehen näkemään itse tiuskimisensa. Lopulta kun kukaan muu ei voi tilannetta muuttaa kuin hän itse. En pysty edes auttamaan, kun mies ei itse näe ongelmaa.

t. ap

Vierailija
4/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäisi, miten miehen saisi piristymään. Tai tiedänhän minä: Saisi edes nukkumaan ajoissa ja vaikka harrastamaan vähän enemmän liikuntaa. Mutta miten ihmeessä saisi tekemään tuon?

Kun nyt keksisi edes miten saisi miehen näkemään itse tiuskimisensa. Lopulta kun kukaan muu ei voi tilannetta muuttaa kuin hän itse. En pysty edes auttamaan, kun mies ei itse näe ongelmaa.

t. ap

kannattaa kuitenki ottaa kans huomioon et sellanen jatkuva toisen käytöksen analysointi, "miksi teit noin, taas sanoit niin ym." voi vaan ahdistaa lisää ja aiheuttaa sitä kiukkusuutta. Kyllä mua ainakin ärsyttäis jos joku koko ajan analysois vieressä mun käytöstä jos vaikka olis vähän paha päivä.. niin se voi jäädä ehkä sitten päälle jos kyttäät liikaa?

En nyt sano että olis sun syy :) Mutta kannattaa ottaa huomioon. Siitä oli joku "tutkimuskin jossain minkä luin,että liika suhteen analysointi voi pilata suhteen....

Vierailija
5/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan hän on äkäinen ja väsynyt kotona... ei sais olla, mutta ei siellä juuri mikään innosta: Elää hetkistä kanssani

Vierailija
6/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo pidempään olla analysoimatta, mutta nyt on ollut pakko alkaa sanoa jotakin, kun tuntuu, että noita kärttypäiviä on koko ajan enemmän.

Lapsi reagoi isänsä kiukkuun kiukkuamalla enemmän, "pakko" mennä välillä väliin, ettei uhmaikäisen ja isänsä kommunikaatioista tule kiukkuista kierrettä. Uhmis ei osaa vielä rauhoittaa tilannetta ja kun aikuinenkaan ei osaa, siinä kiukuttaa vaan molempia entistä pahemmin. Lisäksi sen huomaavat jo muutkin ihmiset.

Lisäksi pelkään, että tämä alkaa vaikuttamaan myös parisuhteeseemme: Huomaan nytkin olevani tyytyväinen, kun mies ei ole töissä, eli välttelen häntä, koska hänen seurassaan on niin ikävää. Olemme jo nyt etääntyneet vähän toisistamme. Jos tätä jatkuu, etäännymme entistä kauemmas toisistamme.

t. ap

Vierailija
7/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mun pitäis vielä väsyneenä keskustella vaimon kanssa. Tuntuu pikkasen nöyryyttävältä, kun nainen puhuu kuin lapselle.

Rehellinen raivokohtaus voisi ennemmin aukasta silmiä.

Mikää ei suututa enemmän kuin "musta tuntuu tosi pahalle... jne jne". Lisää syyllisyyttä potenssiin sata ja samalla se toinen kiillottelee sitä kruunuaan.

Vähemmän haittaa jos haukutaan kusipääksi, se ainakin tuntuu tasa-arvosemmalta.

Vierailija
8/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kännykän videolle pätkä.

Vierailija
9/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän haittaa jos haukutaan kusipääksi, se ainakin tuntuu tasa-arvosemmalta.

että tilannetta jotenkin parantaisi se, että haukkuisin mieheni kusipääksi? Miten se auttaisi? Varsinkaan, kun mieheni melko suurella todennäköisyydellä vaan häipyisi paikalta.

Tai no, olisihan taas rauha maassa, kun mies on poissa tiuskimasta, mutta miten tuo saisi miehen tiuskimaan vähemmän?

t. ap

Vierailija
10/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaisikohan mies itse miten käyttäytyy, jos näkisi omin silmin? Voisi toimiakin.

t. ap

Vierailija
11/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaisikohan mies itse miten käyttäytyy, jos näkisi omin silmin? Voisi toimiakin.

t. ap

Taas olisi syyllistämistä ja sormella osoittelua, että näetkös, minä olen oikeassa ja sinä väärässä!

Oikeesti, rehellinen raivokohtaus puree miehiin paremmin kuin tuollainen!

Vierailija
12/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ukkos kiukuttelee kun joutuu olemaan sun kans ja hoitamaan velvollisuuksia.Sitä laatua että ei uskalla myöntää suhdetta.Tai voihan olla ihastumistakin vaan ja sillä hetkellä se oma eukko tuntuu tylsältä.Ja jos ei toista naista on vaan kyllästyny.

Vierailija
13/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen harvan kerran kun olen oikeasti hermostunut, ei niistä ole kyllä mitään hyötyäkään ollut. En muista, että kertaakaan ne olisivat tervehdyttäneet suhdettamme mitenkään, päinvastoin.

t. ap

Vierailija
14/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen harvan kerran kun olen oikeasti hermostunut, ei niistä ole kyllä mitään hyötyäkään ollut. En muista, että kertaakaan ne olisivat tervehdyttäneet suhdettamme mitenkään, päinvastoin.

t. ap

ja marttyyrimaiset saavat osakseen juuri tällaista kohtelua. Ei muuta kuin kiukkua peliin, ryhti suoraksi ja sanot, että sua ei tällein kohdella, saatana.

Vierailija
15/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä alkaa nyt sitten keräämään raivoa ja alkaa huutamaan.

Sekin toisaalta tuntuu epäreilulta, kun mies on todennäköisesti lähinnä väsynyt. Saako raivoaminen hänet tekemään asialle jotakin? Vai etäännyttääkö se häntä entisestään minusta?

t. ap

Vierailija
16/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta olen samaa mieltä, että ymmärrät liikaa. Minun ex-miehelläni oli toinen nainen ja käyttäytyi juuri noin.

Nyt olisin vähän tarkempi noissa asioissa, en ottaisin enää keskenkasvuista miestä. Koska siitä oli kysymys, lapset meni henkisessä kehitysiässä ohi noin 8-vuotiaana:-)

Vierailija
17/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna sen rähjätä, mutta ota miehen taskusta itsellesi"leporahaa" mee juomaan lasillinen, käy kävelyllä, solariumissa, uimassa what ever. Nauti itse elämästä!

Vierailija
18/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli vuosikausia kärttyinen ja minä yritin ymmärtää, sovitella, olla kiva, tehdä kotityöt hänen puolestaan, lohduttaa... Ajattelin, että hän on varmaan väsynyt tms. ja tarvitsee tukea.

Bullshit. Mies muuttui vaan koko ajan kärtymmäksi. Lopulta tilanne oli sietämätön: minä hoidin arjen yksin, nöyristelin, sovittelin, lohdutin. Mies kärttysi aina vaan enemmän.

Sitten meni minun pinnani. Ilmoitin, että tämä oli tässä, minä en enää jaksa olla sylkykuppina ja orjana. Mies ei tietenkään ottanut ensin tosissaan, mutta parin ison riidan jälkeen, ja sen jälkeen, kun olin ilmoittanut muuttopäivämäärän, hän tajusi, että on tainnut tosiaan mennä vähän överiksi.

Tilanne alkoi vähitellen muuttua. Nyt mies ottaa huomattavasti enemmän vastuuta arjesta ja on myös paremmalla tuulella. Heti, jos vanha kärttyisyys alkaa nostaa päätään, laitan kovan kovaa vastaan.

Jännää tässä on se, että mies on tunnustanut itsekin olevansa nyt onnellisempi.

Eli älä nöyristele ja ymmärrä, vaan odotat mieheltäsi aikuista käytöstä ja vastuunottoa.

Vierailija
19/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeesti, sä oot oikeessa, mies taas väärässä.

Ei sillä oo mitään oikeutta olla kärttyinen! Kehtaakin, sika.

Koita nyt jotenkin alleviivata sille se, että sen täytyy tehdä käytökselleen jotain. Missään tapauksessahan toi ei susta voi johtua.

Vierailija
20/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen on vastuussa itse käytöksestään ja tunteistaan. Et sinä ap siinä voi auttaa. Rajat voit kuitenkin asettaa. Kenenkään ei tarvitse ärripurria sietää. Ärripurri menköön muualle kiukuttelemaan tai sitten menet itse muualle.

Raja kannattaa puhua selvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan