G: Hyvä vai huono? Tehomyyjän titteli? Arvostatteko vai pidättekö huonona asiana/ trokarina?
Kommentit (24)
eli kun on noin 90 myyntiä tehtynä, vaihdan uuteen tunnukseen. Otan sitten niitä vanhoja käyttöön sitä mukaan, kun vuosi kuluu ja vanhimmat myynnit ei enää vaikuta maksuihin. Todella turhauttavaa, mutta enpä ole tehomyyjä.
Olen kanssa tehomyyjä.
Syy siihen on että olen kauhea tavarahamsteri. Tai olin. Ja nyt päätin että saa riittää ja olen alkanut myydä pois meiltä kertyneitä tavaroita. Suurin osa on käytettyä tavaraa, lastenvaatteita, aikuisten vaatteita, kodinkoneita ja –tarvikkeita, leluja, kirjoja, jne. Väliin mahtuu silloin tällöin jokunen uusi, koska on unohtunut kaapin pohjalle eikä enää mahdu kellekään.
Olenko siis nyt trokari??
Kauppa on silti käynyt, en nyt tiedä käviskö paremmin ellei minulla olisi ko. titteliä.
tehdä uuden tunnarin? Teettekö oikeilla nimellä/tiedoilla, poistatteko edellisen vai miten? Olen ollut siinä luulossa että tiedot tarkistetaan ettei samoilla tiedoilla voi olla useampia tunnuksia.
kunhan ei laita samaa sähköpostia, niin ihan OK.
käytettyjä vaatteita tulee molemmilta tasaiseen tahtiin. Enpä myy juuri mitään uutta, satunnaisesti jonkun kenkäparin tms joka on jäänyt käyttämättä. Myyn erikseen paidat, housut, sukat, takit, pipot, hanskat, sadevaatteet, farkut, kengät yms yms. Nytkin siivosin pari muovikassillista tytön vaatteita sinne myyntiin. Useampi kymmenen kohdetta tuli heti lisää. Kai nyt muillakin lapsella saattaa olla 10 t-paitaa jne??? Vai pesettekö joka päivä pyykit? Itse saatan pestä viikon välein joten vaihtovaatteita saa olla. Joka päivä vaihdan lapsille vaatteet siis.
ja olen myyny vain pieneksi jääneitä käytettyjä vaatteita. ihan edullisesti. en ole trokari, en tosissaan (jos sillä tarkoitetaan sitä, että ostaa alesta ja myy uutena kovemmalla hinnalla kuin osti)
Tarkkana on saanut olla, ettei titteliä tule.
Myyn mieluumin vaate kerrallaan tai muutamia yhdessä (pienemmät postikulut ja jokainen saa pakettiinsa vai sen minkä oikeasti haluaa). Vuodessa tullut 75 myyntiä ja kaupan 1 lapsen käytettyjä vaatteita ja muutamia leluja. Tarkkailen tuota myytyjen määrää ja lopetan / lisään huudettavia kohteita sen mukaan, ettei 100 täyty vaikka "kaikki menis".
Tuntuis typerältä laittaa jotain senttilaskua menemään, jotta huutis sais provikkansa. Tosin pennissä on miljoonan alku.
Mä luulin et tehomyyjän tittelin saa jostain 1000:sta kaupasta! Tuleeko se tosiaan jo sadasta? Ei sadasta kaupasta tuollaista titteliä ansaitsisi.
Olen kyllä ostanut tehomyyjältäkin, ei se siihen vaikuta. Jos tuotteessa on hinta kohdallaan, niin sama se mulle mihin se raha päätyy.
Taidan vähitellen kallistua tehomyyjien karttamisen puolelle. Noin 50 palautetta saaneilla on yleensä hyvä meininki, osaavat pitää yhteyttä ja haluavat varmistaa, että kaupat sujuvat hyvin. Tehomyyjiksi merkatuilta on lähes poikkeuksetta tullut vittuilua, yleistä välinpitämättömyyttä tai ovat muuten vain kommunikaatioltaan haastavia. Viimeisin tehomyyjäkokemus on sellainen, että ostin tuotteen, pistin maksun heti tilille ja sitten sain viestin, että "olen etelänreissussa, postitan kahden viikon päästä". No, jos olisin tiennyt, niin en olisi huutanut, mutta tässäpä sitä sitten odotellaan. Pöh.
Mä luulin et tehomyyjän tittelin saa jostain 1000:sta kaupasta! Tuleeko se tosiaan jo sadasta? Ei sadasta kaupasta tuollaista titteliä ansaitsisi.
sata myyntiä 12 kk aikana.
Ei tartte myydä kuukaudessa kuin 8,3 kohdetta, niin olet tehomyyjä. Ja se tulee jo yksittäisistä lastenvaatteista, varsinkin, jos lapsia on monta.
Kyllä sillä on mulle negatiivinen sävy, koen että se tekee ammattimaisesti huutiksella rahaa ja siinä kohtaa iskee perisuomalainen kateus ja alan miettimään paljonko tienaa? Tietääkö verottaja jne.
eli trokarina.
En pidä trokareista.
itsekin sain tuon tittelin ja tiedän tarkalleen, kuinka helpolla se lastenvaatteiden myynnissä tulee. Sata pientä vaatetta kun ei täytä edes yhtä mustaa säkillistä ja olisi vielä pari säkkiä noita pieneksi käyneitä tuossa myyntiin menossa. Ei oikein enää huvita myydä tuon tittelin vuoksi, vien varmaan kohta uffille kunhan aikani katselen tässä viitsinkö itse myydä. Tehomyyjäksi pääsy kun vielä romahdutti yhtäkkisesti myyntini muutenkin.
yleensä ostelen vielä niin pieniä tuotteita, että jos myyjä on tehomyyjä, niin ei varmasti ole mitään kummempia tienestejä tehnyt.
Teen kyllä oikeastaan aina tsekkauksen myyjän muihin myynnissä oleviin tuotteisiin ja jos ne ovat vain uusia ja käyttämättömiä, ja niitä löytyy pitkä lista, eikä y-tunnusta ole kerrottu, niin sitten valitsen toisen myyjän. Tehomyyjän tittelillä ei ole mitään merkitystä tässä.
osa omia tuotteita, miehen dvd-boxeja 8 kappaletta ja suurin osa pojan kiekkokortteja. Kortit ovat olleet hintaluokassa 0,20-1 euro mutta kauppoja riittävästi joten tehomyyjän titteli paukahti.
Ajattelen, että tehomyyjällä on korkeat hinnat. Kokematon myyjä ei osaa pyytää niin kovaa lähtöhintaa.
Ajattelen, että tehomyyjällä on korkeat hinnat. Kokematon myyjä ei osaa pyytää niin kovaa lähtöhintaa.
Mä taas huomannut että moni ns kokematon pyytää täysin järjettömiä hintoja täydestä roskasta. Varmasti osa tehomyyjistäkin syyllistyy samaan mutta silloinhan heiltä ostaneet ovat olleet idiootteja.
mileikuva tulee heti (torkari), vältän tehomyyjiltä ostamista jos vain mahdollista.
Vaikkakin olisi se 101 kauppaa vuodessa niin sanana tehomyyjä karkoittaa ainakin minut.
Mielestäni tehoyyjä-tittelin saisi poistaa kokonaan. Näkeehän sen myyjän tiedoista paljonko ylipäätään on myynyt.
Kyse on mielikuvasta ja minulle tehomyyjä saa negatiivisen merkityksen.