Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo kun en halua Etelän lomille?

Vierailija
12.11.2011 |

Nykyään monet käyvät ainakin kerran vuodessa Etelässä ja palattuaan alkavat suunnitella seuraavaa reissua. Koen itseni jotenkin oudoksi linnuksi kun en koe mitään mielenkiintoa Etelän lomiin tai hotellissa yöpymiseen ylipäätään. Moni ei tätä ymmärrä.

Parhaat lomat vietän ihan kotona ja kotipihalla rentoutuen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on ne kiinnostuksen kohteet.

Itse en taas lainkaan tykkää risteilyistä. Tai pihan ja puutarhahoito on kauhistus mulle. Siksi meillä on helppo piha.

Mutta taas kuulun niihin, jotka muuten rakastaa matkustamista. Ja juuri ne etelän lomat.

Rantalomat. Välillä on jopa 3 matkaa tiedossa. Yhdestä tullaan kotiin ja ootellaan jo kovasti seuraavaa. Ja siinä samalla jo katellaan lisää matkoja tulevaisuuteen.

Vierailija
2/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kaikenlaisista lomista, ihan kotilomista, vierailuista sukulaisten ja ystävien luona, mökkilomista, risteilyistä, kaupunkilomista ja niistä aurinkolomista (varsinkin Suomen pimeään aikaan).

Ainut yhdistävä tekijä hyvälle lomalle on minulla se että se on perheloma. Haluan lomailla perheeni kanssa. Arjessa on niin kiire, että lomalla haluaisin meidän olevan yhdessä perheenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on iso piha, jossa paljon tekemistä, niin ei kai sieltä pois kaipaa. kaikilla ei ole.

Vierailija
4/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jotain kotitöitä ja pihahommia,ne alkavat välillä tuntua taakalta joten matkalle on lähdettävä jotta arkirutiinit oikeasti jäävät taka-alalle

Vierailija
5/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti halua, mutta toki olis ihan kiva kerran eläissään päästä käymään Ruotsia pidemmällä.

Mutta jos sitä rahaa sen verran sais, niin olisi sille tärkeämpääkin käyttöä sitten varmaan.

Vierailija
6/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap meinaa vissiin näitä Costa del Soleja ja Kanariansaaria? No eivät ne muakaan kiinnosta, käytän aikani mieluummin muuhun kuin rantsulla makaamiseen ja suomalaisissa ravintoloissa juoksemiseen ulkomailla.

Tykkään paljon enemmän kaupunkilomista, ei-turistimaisista "etelän" kohteista (esim. Kaakkois-Aasian paikat, joissa ei ole valtavia hotellikomplekseja ja feikkikamojen kauppaa), luontomatkailusta (Lapin vaelluksetkin on jees) jne. Eli monenlaisista mestoista, mutta nuo perinteiset pakettimatkakohteet eivät voisi vähempää kiinnostaa! Haluan matkoiltani uusia elämyksiä, oppimista muista kulttuureista (ja itsestä :) ), yllättäviä asioita, jotain mitä muistella myöhemmin.

Vierailija
7/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet käyvät ainakin kerran vuodessa Etelässä ja palattuaan alkavat suunnitella seuraavaa reissua. Koen itseni jotenkin oudoksi linnuksi kun en koe mitään mielenkiintoa Etelän lomiin tai hotellissa yöpymiseen ylipäätään. Moni ei tätä ymmärrä.

Parhaat lomat vietän ihan kotona ja kotipihalla rentoutuen.

Vierailija
8/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet käyvät ainakin kerran vuodessa Etelässä ja palattuaan alkavat suunnitella seuraavaa reissua. Koen itseni jotenkin oudoksi linnuksi kun en koe mitään mielenkiintoa Etelän lomiin tai hotellissa yöpymiseen ylipäätään. Moni ei tätä ymmärrä. Parhaat lomat vietän ihan kotona ja kotipihalla rentoutuen.

Edellisestä kerrasta on jo 10 vuotta aikaa eikä vielä tee mieli uudestaan. Käytän rahani johonkin itselle tärkeämpään kuin hetken huviin. Jokainen saa tietenkin käyttää rahansa kuten haluaa, mutta minusta monen tonnin sijoitus esim. viikon lomaan on vaan järjetöntä kun sitä rahaa ei kuitenkaan kasva puissa.

Vierailija
9/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän hassu. Se kuulostaa siltä, että ei ole aiheesta paljon kokemusta. Kun matkoilla on aika paljon eroa. Etelässäkin on niin monenlaisia kohteita. Pitääkö ap ylipäänsä matkustamisesta? Vai viekö kotipiha aina pitemmän korren? Minä elin sellaisessa perheessä, jossa ei matkustettu ja inhosin sitä. Olen koettanut kaikin tavoin ottaa menetetyn ajan takaisin ja matkustanut niin kauas kuin lähellekin. Rantalomille ja kulttuurinähtävyyksien ääreen. Omin päin ja pakettimatkoilla ja olen rakastanut jokaista matkaani. Jokainen sentti on ollut niiden matkojen arvoinen :-).

Vierailija
10/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän erilaista lomista; mökkilomista, kaupunkilomista, aurinkolomista, en erityisesti risteilystä tai laskettelulomista, mutta välillä mennään muun perheen mieltymysten mukaan. Parasta lomalla on uudet kokemukset yhdessä, kotona ei loma tunnu niin lomalta, koska helpommin porukka hajoaa. Mutta arki kotona on kivaa.

Vierailija
11/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sinulla olisi rahaa mielin määrin käytettävissä (esim voittaisit lotossa tai ässä-arvalla?). Vielä etelän lomat olisivat ei-kiinnostavia? Niitähän on siis monenlaisia olemassa, kohteet ovat erilaisia, rymypaikkoja ja perhekohteita ja kaikkea siltä väliltä, aurinkoa, aktiviteettejä jne jne.

Nykyään monet käyvät ainakin kerran vuodessa Etelässä ja palattuaan alkavat suunnitella seuraavaa reissua. Koen itseni jotenkin oudoksi linnuksi kun en koe mitään mielenkiintoa Etelän lomiin tai hotellissa yöpymiseen ylipäätään. Moni ei tätä ymmärrä. Parhaat lomat vietän ihan kotona ja kotipihalla rentoutuen.

Edellisestä kerrasta on jo 10 vuotta aikaa eikä vielä tee mieli uudestaan. Käytän rahani johonkin itselle tärkeämpään kuin hetken huviin. Jokainen saa tietenkin käyttää rahansa kuten haluaa, mutta minusta monen tonnin sijoitus esim. viikon lomaan on vaan järjetöntä kun sitä rahaa ei kuitenkaan kasva puissa.

Vierailija
12/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen elää elämänsä tavallaan, ei siinä mitään. Jos on jotain kokeillut ja ei pidä, niin mikäs siinä olla kotimaassakin. Toisaalta vaan mietityttää, että itsestä ainakin tuntuisi että jäisi jostain paitsi jos ei pääsi matkustamaan minne tahtoo? Jos on käynyt kahdessa paikassa, ei ole nähnyt juuri mitään, niin tavallaan jos valitsisi vaikka useita erilaisia kohteita, niin voisiko tulla se halu matkustaa kun huomaisi että on kivoja monipuolisia kohteita? Luulisi, että joku paikka antaisi sellaisia elämyksiä ja upeita fiiliksiä, mitä ei ehkä kotona aina ollessa saa. Ja matkoilla kun oppii paljon eri kulttuureista jne.. No, tää on vaan mun mielipide, itse kokisin aika ankeaksi pysytellä aina kotipihalla jos ei pääsisi koskaan matkustamaan.

Vierailija
13/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahasta kiinni, ajasta kyllä jonkin verran. Ihmiset ovat erilaisia, minä saan ihan tarpeeksi elämyksiä kotikaupungissa kulttuurista nauttien, luonnossa liikkuen jne. Jos saisin niin paljon rahaa, että olisi pelkkää vapaa-aikaa, haluaisin asua jossain maalaistalossa ja viettää hiljaista ja rauhallista elämää. Seurata vuodenaikoja, tuijotella tulta, hiljentyä kirjojen pariin, kutoa villasukkaa, hoitaa pihaa.

Vierailija
14/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiertänyt nuorena 80-90-luvun alussa paikkoja, joten se on niin nähty. Muutama vuosi sitten kävin pitkästä aikaa, ja olipa tuskainen kokemus kuumuudesta johtuen.

Vierailija
15/15 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiertänyt nuorena 80-90-luvun alussa paikkoja, joten se on niin nähty. Muutama vuosi sitten kävin pitkästä aikaa, ja olipa tuskainen kokemus kuumuudesta johtuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi