Pikkujouluohjelmaa
Olisiko kellään antaa vinkkejä millaisen ohjemanumeron järjestäisi työpaikan pikkujouluihin? Työpaikalla on perinteinen sääntö, että uudet työntekijät järkkää ohjelmaa.Itse olen ollut vasta muutaman kuukauden töissä, en tunne työkavereita kovin hyvin vielä.
Olen miettinyt muutamia vaihtoehtoja:
-perinteinen visailu joko tietokilpailullisesti tai joululaulujen alkusoittoja- arvaa mikä periaatteella
-jouluiset urheilu/taito kisat
yleisöstä arvottaisiin/valittaisiin osallistuja lajeina olisi esim. Tonttujen kaato (keilausta), piparin syönti 1min aikana tai pukin kanto radan läpi
Miltä kuulostaa?
Kommentit (10)
Sorry, en osaa antaa parempia vinkkejä, mutta mielikuvanani on, että ihmiset ovat aika kypsiä sen 'joulun' liialliseen painottamiseen pikkujouluissa.
Laittakaa itsenne likoon, perustakaa bändi, laulakaa parhaat karaokebiisinne, esittäkää standup-komiikkaa tai kehittäkää tapahtumapaikasta teemapuisto. Ei tarvitse edes olla mitään kovin kummallista, jos on jokin teema tai aihe, jonka ympärille koristelut, ruoat, musiikki liittyvät. Ei, se teema EI ole joulu!
Meillä joskus yksi uusi työntekijä teki tämmöisen ja oli oikeasti hauska, kysymykset eivät tietenkään olleet mitään pidänkö minä a. Punaisesta b. Sinisestä jne..tyyliä vaan tyyppii oikeasti pani itsensä likoon ja kysyi esimerkiksi että onko hän ruotsinlaivalla a. tullut humalassa alasti buffettiin b. herännyt humalassa alasti pallomerestä vai c. mennyt humalassa alasti väärään hyttiin. Jne. Kaikki nauroivat ihan kuollakseen tyypin tarinoille..tämä ei nyt tietysti toimi missään jäykkisfirmassa mutta meillä upposi.
"Musta joulu". Teemana siis musta.
"Koulun kuusijuhla".Ohjelmaa kansakoulun joulujuhlien tyyliin, myös leikkejä kaikille, ja joulupukki jakoi lahjoja.
"Lennolla". Järjestäjät olivat pukeutuneet stuerteiksi ja lentoemänniksi, juomakärry, kuulutukset ym.
"Drinkkibaari." Paikalle oli kutsuttu ammattitaitoinen baarimikko, joka valmisti coctaileja ja tietysti niitä myös juotiin.
"Salsaklubi." Tanssiopetusta ja musiikkia ja koristelut ja ruoka tietysti teeman mukaan.
Jotain tähän tapaan siis, pliis!
Muutatte sen istumaan työpaikan kuvioihin. Meillä tää on ollut pikkujoulujen vakiokamaa jo muutamia vuosia ja yllättävän hauskoja juttuja on olleet. Esim. "Reikä seinässä" ja Big Brother on nähty. Tämä toki vaatii työyhteisöltä sitä, että se osaa nauraa itselleen. Saattaa sisältää pienen riskin, jos olet uusi etkä vielä tunne työkavereitasi kovin hyvin...
hauska ohjelmanumero, joka oli tosi yksinkertainen toteuttaa. Soitettiin kaikenlaisten vanhojen ja uudempienkin elokuvien tunnusmusiikkeja, ja niitä piti tunnistaa pöytäkunnittain.
Se ei ideana kuulosta kummoiselta, mutta hyvässä nousuhumalassa oli älyttömän hauskaa hoilata kaiken maailman Dallasien tunnareita. Kun joukossa oli sekä vanhoja klassikkoja että nykyaikaisia juttuja, tuli pöydissä kivasti juttua eri-ikäisten ihmisten kesken.
Dallas ei ole elokuva. Kilpailussa oli siis sekä elokuvien että tv-sarjojen musiikkia.
Tuo lentoemoteema kuulostaa hauskalta, mutta jos sulta on pyydetty vain ohjelmanumeroa, se ei ehkä ole sitä, mitä haetaan. Etkö voisi kysellä joltakin, minkä tyyppistä ohjelmaa firman juhlissa yleensä on ollut?
Kiitos ideoista ja vinkeistä, mukava kuulla mitä vanhat pikkujoulukonkarit tahtoisivat tai mistä ovat pitäneet. Lisää saa toki laittaa.
Meillä ruoka hoidetaan nyyttäreinä/ yhteisesti tilattuna.
-ap-
Ja vastaukseksi sain:
-visailua
- vuonna 97 ollut joku levyraadin tyylinen kilpailu...
-ap-
*stand up olisi kiva idea, minä vain en ole verbaalisti niiin lahjakas
*jotain tv/reality hommaa voisi viritellä