Naiset! Saatteko koskea miehen työkaluihin?
Mieheni on näppärä käsistään ja puuhailee aina kaikenlaista. Ärsyttää olla hänestä riippuvainen ja aina välillä yritän tehdä sit itse juttuja. Eihän ne aina nyt ihan täydellisesti mene, mut jotenkuten kuitenkin. Nyt mies pyysi, etten enää yrittäisi itse (siis rakenteluhommia tein, pitkä juttu ja näin päin pois) enkä enää koskisi hänen työkaluihinsa. Multa on tätä ennen kielletty putkihommat, traktorihommat, moottorisahahommat ja nyt sit kaikki loputkin. :( Onko reilua? Enhän mä opi jos en saa opetella.
Saatteko te muut käyttää kaikkia miehen työkaluja? Varmasti saatte, minä vaan en...
Kommentit (27)
noi työkalut on yhteisiä, kuten muukin omaisuus. Ja minä niitä käytän kuitenkin pääasiassa, mieheni ei ole niin kovin hyvä remppajutuissa. No ei se nyt ihan susikaan ole, mutta mä vaan olen parempi.
Ei tulis mieleenikään katsella tuollaista määräilyä ja komentelua missään asiassa muuten... Toivoa saa vaikka mitä mutta se on sitten eriasia tapahtuuko niin :)
porakone, hiomakone, vasara, kasa ruuvimeisseleitä, sahoja, lapio jne. Minä olenkin maalta ja mies kaupungista. Minun on kaivettava kuoppa kun puita istutan tai hiottava pöytä kun kuopus hakkaa vasaralla lommoille.
Molemmat teemme erilaisia pieniä ja keskisuuria remppahommia. Moottorisahaan en itse halua koskea, tällä koordinaatiokyvyllä...
käyttää työkaluja, kunhan pidän niistä huolta. Eli en hajota, kadota, jätä levälleen, putsaan jne.
Tokihan tyyökalu saattaa joskus hajotakin, sellaista on elämä. Mutta ennemminkin kyse on huolellisuudesta ja siitä, että ajattelee ensin ja tekee sitten.
Ennemminkin minua on kannustettu käyttämään työkaluja itsekin, sillä henkiset rajoitteet ja opitut roolit ovat suurin kynnys työkalujen käyttämiselle.
Aiemmin olen käyttänyt lupaa kysymättä. Että nyt on sitten sekin hoidettu. :)
Kun muutimme yhteen aikanaa, minä toin taloon enemmän työkaluja kuin mieheni. Mm. iskuporakoneen.
Eihän mitään voi oppia jos ei saa tehdä itse!!! Jos et miehen työkaluja _saa_ käyttää niin haet oman setin kaupasta huomenna ja alat nikkaroimaan jotain omaa juttuasi. ETKÄ anna miehen auttaa tai kertoa asiasta mielipidettään.
Yleensä pyydän miestä tekemään jotain asioita, mutta kun mitään ei tapahdu hoidan asian itse. Ainoa mihin ei ole lupa koskea, on sähkötöihin liittyvät työkalut. No, enpä kyllä koskiskaan.
ja olen aika hyväkin tekemään kaikenlaista. Ainoa ongelsma on työkoneiden paino, jotkut painaa niin paljon, etten jaksa kauaa niillä työskennellä.
Mutta en suostu. Pitäähän miehellekin joitain töitä jättää. Peizetistä Valmettiin.
Ihme tyyppi sulla miehenä, ap. Vai oletko kenties aiheuttanut vakavaa vahinkoa jollekulle askarteluillasi? Omalta mieheltäni kielsin toviksi pyykkäämisen sen jälkeen, kun hän pari vuotta sitten työnsi uuden reimatecin ensin 60 asteen pesuun ja sitten oli vielä kuivannut sen rummussa. Toinen kuvitteli auttavansa! Mutta kyllä se nyt jo saa pyykätä ;)
Ja mitä niihin työkaluihin tulee, niin totta vie lainailen. Mä olen oikein himoporaaja! Ei ole koskaan edes mielen vieressä käynyt kysyä lupaakaan. Eikä sitä ole mieskään vaatinut.
Siis sellaisia niin kuin sähkövatkain, ompelukone, pölynimuri ym.
Niinpä minullakin on ihan oma moottorisaha ja akkuporakone ynnä pienempiä käsityökaluja, joihin olen laittanut omat nimikirjaimeni. En ole koskaan edes pyrkinyt käyttämään
Vaikka ei ne ylipäätään ole mitenkään erityisesti miehen työkaluja, yhtä paljon (ja ennen minä enemmän!) tehdään remppahommia ja työkalut on yhteisiä.
Autoremonttia minä olen tehnyt paljon enemmän kuin mies, joka juuri ja juuri saa vaihdettua renkaat autoon :D
Minä nyt vaan olen tottunut tekemään kaikkea.
mutta samalla allekirjoitan näkymättömän sopimuksen jossa lukee, kun mies itse hukkaa jonkin työkalunsa, on se minun vika koska olen varmasti minun vika kun niitä siirtelen ;)
Muuten ihana, rakas mies. Mutta aina ei meinaa tajuta kuinka itse hukkailee tavaroitaan.
mutta samalla allekirjoitan näkymättömän sopimuksen jossa lukee, kun mies itse hukkaa jonkin työkalunsa, on se minun vika koska olen varmasti minun vika kun niitä siirtelen ;)
Muuten ihana, rakas mies. Mutta aina ei meinaa tajuta kuinka itse hukkailee tavaroitaan.
"on se minun vika koska varmasti niitä siirtelen paikoiltaan"
minulla on ihan omat työkalut eikä käy edes mielessä lainata mieheltä. Töissäkin minulla on vain omaan käyttöön tarkoitetut työkalut, joita muut eivät lainaa, joten en ymmärrä, miksi kotona olisi toisin.
Moottorisahan voit ostaa ihan vain itsellesi. Käy kurssi niin tajuat, miksi mies ei anna sahaansa sinulle: ei se sahaus vaan se huolto!
kaikissa teknisissä töissä. Mä kokoan huonekalut ja huollan auton sekä tietokoneen. Jo ammattini puolesta jälkimmäinen onnistuu. Meihin ei naurettavat stereotypiset paatokset päde. Varsinkin kun tienaan melkein tuplasti sen mitä mieheni :).
kaikissa teknisissä töissä. Mä kokoan huonekalut ja huollan auton sekä tietokoneen. Jo ammattini puolesta jälkimmäinen onnistuu. Meihin ei naurettavat stereotypiset paatokset päde. Varsinkin kun tienaan melkein tuplasti sen mitä mieheni :).
Mut sitä mun toivotaankin sit veivaavan toooosi huolella ja usein.
Minä en kysele lupia tiettyihin asioihin ja kyllä TEEN jos siltä tuntuu!