Olemme pienituloinen perhe, mitä olette mieltä tästä omakotitalosta?
Mainitsen heti pienituloisuuden siksi että lainaa on mahdollisuus ottaa n. 120000 euroa ja tuota melkein 40000 euroa olemme säästäneet jo monen monen monta vuotta ja haluaisimme omakotitaloon. Tuossa on kaikki valmiina ja koko riittää mutta mitä olette muuten mieltä, itse ihastuin
http://www.etuovi.com/kohde/361644
Kommentit (30)
Mitä väliä sillä on mitä mieltä me olemme talosta?
Jos talo sopii sinulle ja perheellesi, niin osta pois.
Joudutte maksamaan maailman tappiin sitä vuokraa. Samantien voisi maksaa omaakin. Vertailkaa rauhassa, mitä tulisi maksamaan valmistalon rakennuttaminen vs ihan kiva talo vuokratontilla.
tosi kaunis keittiö! asun helsingissä ja kadehdin tuota hintatasoa;) en saisi edes 20m2 yksiötä tältä alueelta tuolla hinnalla. montako lasta teillä on? hinta vaikuttaa ihan järkevältä teille, noilla tiedoilla. koska laina olisi oletettavasti maksettu?
Design-taloilla esimerkiksi maksaa tuonkokoinen pikkutalo sata tonnia.
Paljon vastauksia, koitan muistaa kaikki =) Ei kyllä mun mielestä ole design-taloillakaan mitään taloa jossa olisi kaikki ja saisi 100000 euroon. Olen katsellut taloja ja talopaketteja parisen vuotta ja halvimpia (ja halvemman näköisiä mun mielestä) on esimerkiksi kastellin economytalot ja niihinkun laskee tonttityöt mukaan niin ei pääse alle tuon talon hinnan ja niissä ei pohja eikä pintamateriaalit miellytä meitä. Sama juttu designtaloilla. Eli en usko että miltään (edes älvsbyä) saa esim. 138000 euroon tonttitöineen kaikkineen :/ Tai sellainen kuva on tullut kun olen aiheesta melko runsaasti lueskellut.
Kyselin mielipiteitä koska monesti ulkopuoliset huomaa sellaisia juttuja mitä ei itse huomaakaan =)
mutta vuokratontti mietityttää.
Voiko talon menettää?
Vuokra tuskin kovin iso tulee olemaan koskaan.
Lisäksi melko uusi, joten sitä uutta en ostaisi.
Tämä vanhempi on kivempi.
ensimmäinen on todella hieno. Talon malli on hyvä. Jyrkähkö harjakatto on vain ainoa mitä suomen sääoloihin kannattaa rakentaa. Selvitä se tonttihomma ja lunasta pois samalla kerralla. Tuolla hinnalla saat 40 neliön kaksion isommasta kaupungista.
vuokratontti, sinne et istuta puutakaan että lupaa et kysy ja tee selvitystä kunnalle siitä, vuokrahinnat voi muuttua merkittävsti vuoden aikana, se olisi ihan sama muutta vuokrataloon jos tollaseen haluaa.
Kunnan maanvuokrasopimukset ovat yleensä hyvin joustavia, niissä ei puututa istutuksiin tms. Vuokrahinnat on sovittu hyvinkin pitkäksi ajaksi (esim. meillä 75 vuodeksi). Meidän tai edes meidän lasten elinaikana ei ole odotettavissa yllätyksiä. Talon vuokraoikeuksineen saa myydä kysymättä kunnalta yhtään mitään jne.
Monesti kuntien vuokrasopimuksissa on lisäksi sovittu ehdoista, joilla vuokralainen saa lunastaa halutessaan tontin omakseen. (Aina tämä ei kuitenkaan ole taloudellisesti edes järkevää).
Kunnan vuokrasopimuksia mollataan monesti aivan suotta. Eri juttu on yksityisen tahon kanssa tehdyt maanvuokrat, sellaista itsekin miettisin tarkkaan.
Koska on noin halpa!
Mutta sitten katsoin sijaintia ja...
On kiva, kauniisti sisustettu ja kalusteet on hyvän näköiset.
Teidän tilanteessa tekisin tarjouksen.
Aloittaisin 140 000eurosta.
te oikein houritte vuokratonteista? Kyllä se on käytännössä ihan "oma", ei todellakaan voi menettää eikä tartte lupia kysellä istuttamiseen.
On kaupunkeja, kuten Hämeenlinna, missä melkein kaikki uudet talot ovat vuokratontilla, eikä hinnassa näy mitenkään onko oma vai vuokratontti.
Ja tämä tarina on tosi :)
Ap, tuo uusi talo on sisustusmateriaaleiltaan melkein samanlainen kuin katsomannekin talo. Talo on vain vielä vähän kesken :), mutta tyyli sama.
Ja jos tykkäätte talosta, osta pois. Ei tuolla hinnalta mitään taloa rakenneta.
Design-taloilla esimerkiksi maksaa tuonkokoinen pikkutalo sata tonnia.