Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Tampereella missään synnyttää Kätilöopiston tyyliin?

Vierailija
11.11.2011 |

Siis luonnollisemmin kuin useimmissa sairaaloissa, saada perhehuonetta ja käyttää ammetta jne?

Terveisin esikoinen tuloillaan ja pelottaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluesairaalassa voi. Mutta siellä hoidetaan vain arkisynnytyksiä nykyään, enkä tiedä pääseekö tampereelta sinne synnyttämään enää.

Vierailija
2/2 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sinne ei kai tamperelaiset saa virallisesti mennä, mutta jos synnytys on käynnissä riittävän pitkällä eivät ne sieltä poiskaan kuulemma käännytä. Riippuu missä asut, nokialaiset ainakin ennen saivat valita menevätkö TAYSiin vai Vammalaan.

Vammalassa ei sitten toisaalta ole yhtä hyviä valmiuksia, jos tarvitaan jotain vaativampia lääketieteellisiä apuneuvoja jne. Vammalassa synnyttäneiltä olen kuullut hyviä kokemuksia paljonkin.

TAYSissa on ainakin ollut myös yksi amme. Se oli valitettavasti varattu, kun itse synnytin. Mutta muuten omalla kohdallani suhtauduttiin ihan hyvin ajatukseen pyrkimyksestä luonnollisempaan synnytykseen, sain synnytysjakkaran, pallon, kätilö neuvoi miestä selän hieromisessa jne.

Lopulta synnytys ei mennyt ihan niin helposti, joten jäi jakkarat ja muut kokeilematta loppuun saakka. En sitten tiedä olisiko joku luonnolliseen synnytykseen paremmin perehtynyt sairaala osannut auttaa synnyttämään pidemmälle luonnollisemmin, mutta en kummemmin osaa huonoakaan sanoa TAYSin toiminnasta. Itse menisin mielelläni toistekin, vaikka ruuhka onkin välillä tosi ikävä. Ruuhkaisempaan väliin osuessa, tuolla on välillä joutunut odottelemaan tosi pitkään päästäkseen edes synnytyssaliin, ja synnytysvastaanotto on kyllä ankea.

Perhehuoneita TAYSissa ei kuitenkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla