Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä ihan kalkkis, kun en anna lapseni katsoa Twilight

Vierailija
11.11.2011 |

Aamunkoita? Tyttö 4. luokalla ja kuulemma kaverit saavat katsoa noita ohjelmia ja nyt osa menee katsomaan leffateatteriin tuota uusinta. Mä en millään käsitä miksi 10 vuotiaiden annetaan katsoa tuollaisia ohjelmia? Ja noistakin lapsista yhden äiti jankuttaa koko ajan kun lapsi on niin herkkä ettei hän kestä pientäkään huutamista ja kaikesta näkee painajaisia ja sitten vie lapsensa tuollaista katsomaan. En ymmärrä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen lukenut ne itsekin. Siksi tiedän niiden sisällön ja annan lapseni katsia myös ne elokuvat.

jokaisen pitää tuntea oma lapsensa, että voiko antaa katsoa vai ei.

Vierailija
2/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietty tätä uusinta, mutta näkee sitten, kun dvd:lle ilmestyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkinä Harry Potter ja Pirates of the Caribbean elokuvat! Lelut on suunnattu 5-8 vuotiaille ja leffan on ihan aikuisten leffoja! Ei sen ikäiset osaa edes lukea niitä tekstityksiä ja varsinkaan ymmärrä mitä elokuvissa edes tapahtuu. Harry Pottetr on ollut mulle ihan vuosia jo niin epälooginen. Kirjat on täyttä lastenkirjallisuutta, kansikuvineen kaikkineen, mutta elokuvat aikuisten leffoja! Samoin Pirates of the Caribbean asimerkiksi. Aikuisten elokuvia. Sitten valtava markkinointikoneisto tekee hahmoista leluja!?

Meidänkin eskarilaisen luokkakaverit ovat muka nähneet kaikki harrypotterit ja Pirates leffat ja tytöt kuulemma ne "vampyyrileffat" eli luulvaminnin twighlightit. Miksi?? Miksi vanhemmat antavat (jos tuo on totta) 6 vuotiaiden katsoa tuollaista??

Vierailija
4/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 10vuotiaana nain Tappajahain -tsekkasin monta vuotta jarveen uimaan mennessa ettei sita evaa vaan nay missaan :D

Lapsena ei aina tajua kaikkea, vaan elokuvat jaa mieleen. Mutta se on lapsikohtaista, jotkut on herkempia kuin toiset.

Ihan perusvideopelit, monet piirretyt, uutiset, netti jne on pullollaan matskua, jota en haluaisi lapseni nakevan. Fantasialeffa on mielestani siina rinnalla kuitenkin melko pienta...

Vierailija
5/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eria asia lukea kirjaa ja luoda mielessään kuva tapahtumista.

Elokuvassa se on luotu sinulle valmiiksi, ÄÄNIEFEKTEIN!

Ei missään nimessä lapsille elokuvia alle ikärajojen. Twilightin suhteenkin ne ovat aivan liian alhaiset.

Vierailija
6/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

satukirja ja siitä tehty elokuva... Aika tiukka on sulla pipa. Oletko lukenut teoksen?

Vierailija
7/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään antaisi 4. luokkalaisen katsoa Twilightia. Elokuvissa on ikärajat, syystä.

Vierailija
8/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha, etkä ymmärrä mitään. Lisäksi et anna tehdä mitään, mitä KAIKKI muut saavat tehdä. Minä sanon ihan suoraan lapsilleni, että okei, mä sitten olen kalkkis ja tyhmä, mutta mun 9, kohta 10-vuotiaani, ei katsele moisia juttuja. Helpotti heti.

Vierailija
9/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri keskusteltiin eilen kotona kun lapsen ystävä pyysi lastani katsomaan sitä uusinta osaa.

Lapseni ystävän äiti oli vielä ehdottanut, että lapset menisivät katsomaan.

Lapseni on "vahingossa" nähnyt Aamunkoin kymmenvuotiaana ja sanoi, ettei olisi pitänyt katsoa. Olin kieltänyt leffan katsomisen.

Nyt haluaisi kuitenkin mennä katsomaan, ehkä soittain siksi kun kaveritkin menevät.

Hän on kuitenkin lukenut kaikki ne kirjat. Mielestäni leffa on kuitenkin eri asia.

Lapsi 11v. En anna mennä leffaan, jonka ikäraja on 13v.

Vierailija
10/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se sitten täytyy vielä myöntää, että olen kalkkis. ;-) en vain ymmärrä mitä niiden vanhempien päässä liikkuu, jotka antavat lastensa katsoa ja pelata melkein mitä vain.

Nim. maailman ilkein ja epäreiluin äiti

Vierailija
11/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien kaverit saavat pelata K-16 ja K-18 pelejä, katsovat Bondeja ja Frankenstainin hirviö-leffoja jne. Ja minä kun itse vasta katsoin poikieni kanssa Star Wars-leffan, joka oli K-7 :) Sanonkin aina, että ne kaverit ei asu meillä ja meillä eletään meidän sääntöjen mukaan. harmillista, että ovat sitten kavereillaan tuijottaneet joskus jotain Bondia ja minä vedän asiasta aina pultit.

Vierailija
12/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni on täytynyt olla yhdeksänvuotias kun näki ensimmäisen Twilightin.

Meillä juuri keskusteltiin eilen kotona kun lapsen ystävä pyysi lastani katsomaan sitä uusinta osaa.

Lapseni ystävän äiti oli vielä ehdottanut, että lapset menisivät katsomaan.

Lapseni on "vahingossa" nähnyt Aamunkoin kymmenvuotiaana ja sanoi, ettei olisi pitänyt katsoa. Olin kieltänyt leffan katsomisen.

Nyt haluaisi kuitenkin mennä katsomaan, ehkä soittain siksi kun kaveritkin menevät.

Hän on kuitenkin lukenut kaikki ne kirjat. Mielestäni leffa on kuitenkin eri asia.

Lapsi 11v. En anna mennä leffaan, jonka ikäraja on 13v.

Vierailija
13/19 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamunkoita? Tyttö 4. luokalla ja kuulemma kaverit saavat katsoa noita ohjelmia ja nyt osa menee katsomaan leffateatteriin tuota uusinta. Mä en millään käsitä miksi 10 vuotiaiden annetaan katsoa tuollaisia ohjelmia? Ja noistakin lapsista yhden äiti jankuttaa koko ajan kun lapsi on niin herkkä ettei hän kestä pientäkään huutamista ja kaikesta näkee painajaisia ja sitten vie lapsensa tuollaista katsomaan. En ymmärrä.

Vierailija
14/19 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäraja on kasitoista. Uuden ikärajataulukon myötä kaikki K 13 ja 11 elokuvat ovat nyt K 12. Ja itse annan lapseni katsoa tuon elokuvan. Jos on liian raju, niin oppii sitten kantapään kautta.

Vierailija
15/19 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet todellakin aika blondi. Eihän lapsesi pääse edes sisään kyseiseen elokuvaan ilman aikuisen seuraa. Hölmö. Ei siinä paljon sinulta lupaa kysellä, jos et itse edes vaivaudu mukaan. Toivottavasti nyt kun lapsesi on jo sen ikäinen, että pääsee ilman aikuisen seuraa vastaaviin elokuviin, niin et kiellä häntä elämästä. Teille muille, jotka kyselette, että mikä se ikäraja on, niin opetelkaa käyttämään googlea. d;)

Vierailija
16/19 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvien ikärajat ovat aivan liian alhaiset.

Tyttäreni näki aikoinaan Twilightin (1.) ystäviemme luona, vaikka nimenomaan olin kieltänyt katsomisen.

Ystäväperheen tytär (13v.)  sitten päätti näyttää sen aamutuimaan kun me aikuiset vielä nukuimme.

Oma lapseni oli siihen aikaan 9v.

Mikään niistä leffoista ei todellakaan sovellu alle 15-vuotiaille!

Kirjojen lukeminen on toinen asia.

Vierailija
17/19 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:28"]Elokuvien ikärajat ovat aivan liian alhaiset.

Tyttäreni näki aikoinaan Twilightin (1.) ystäviemme luona, vaikka nimenomaan olin kieltänyt katsomisen.

Ystäväperheen tytär (13v.)  sitten päätti näyttää sen aamutuimaan kun me aikuiset vielä nukuimme.

[/quote]

voi jeesus :D ylisuojelevat av-mammat taas vauhdissa... yhdeksänvuotias onkin kenties liian nuori katsomaan twilighteja, mutta väitätkö ihan tosissasi etteikö 13-vuotias voisi niitä nähdä? ei heidän kehtystasonsa nyt NIIN alhainen ole.

Vierailija
18/19 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:28"]Elokuvien ikärajat ovat aivan liian alhaiset.

[/quote]

voi jeesus :D ylisuojelevat av-mammat taas vauhdissa... yhdeksänvuotias onkin kenties liian nuori katsomaan twilighteja, mutta väitätkö ihan tosissasi etteikö 13-vuotias voisi niitä nähdä? ei heidän kehtystasonsa nyt NIIN alhainen ole.

Vierailija
19/19 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso se elokuva lapsesi kanssa yhdessä. Parasta olisi, mikäli lapsi olisi itse lukenut kirjan. Voit sanoa, että jos tulee pelottava kohta, lupaa sanoa niin voitte lopettaa elokuvan katsomisen.

Itse olen lukenut ensimmäisen kirjan, eikä siinä mitään pelottavaa tai ei-lapsille-sopivaa ole. (Olen 11-vuotias)

Harry Potteritkin luin ollessani 7-8-vuotias ja elokuvat katsoin sen jälkeen. Koko ajan elokuvia katsoessani isä kyseli, että onko pelottavaa ja laitetaanko pois.

Lain mukaanhan yli 9-vuotiaat saavat katsoa yli 18-vuotiaan kanssa K12-elokuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi