Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätäkä itse koiran kaupan/kauppakeskuksen eteen asiointisi ajaksi?

Vierailija
11.11.2011 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111014734258_uu.shtml

"- Olin mieheni kanssa asioilla Isossa Omenassa kello 15 jälkeen. Kytkin Pikon kiinni pääovien eteen, kuten olen ennenkin tehnyt. Kävin kampaajalla ja Prismassa. Aikaa meni noin tunti. Kun tulimme takaisin, koiraa ei ollut enää missään, espoolainen Taina kertoo Iltalehdelle."

Hei oikeesti,mä ymmärrän että koira jätetään sen lähikaupan eteen siksi minuutiksi kun sen maidon hakee(ja josta koiran melkeinpa koko ajan näkee)..mutta KAMPAAJALLA käynnin ajaksi?!

Kaikkia hulluja kuitenkin on. Voihan joku päättää vaikka koiraa satuttaa.

Itellä ei ole kyllä ollut tarvetta koskaan jättää koiraa kaupan eteen. Mutta no,toivotaan,että koira löytyy

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan selittää, ettei jätä koska koiran voi varas viedä. Tajutonta porukkaa! Se koira on vaaraksi ihmiselle siellä pihalla.

Ei riipu koirasta? Ja jos ihminen kiertää kiinni olevan koiran tarpeeksi etäältä, ei koira yllä tekemään mitään vaarallista.

Oman pikkuruisen mustan koirani jätän korkeintaan kauniilla säällä lähikaupan ovelle kun haen litran maitoa. Koira suhtautuu kaikkiin lähestyviin häntää heiluttaen ja on niin kauniskin että joku varmasti veisi sen jos olisi jossain kauemmin vartioimatta.

Kerran kaupasta tullessani koira oli kai säikähtänyt jotain ja mennyt kyhjöttämään piiloon tolpan taakse. Voi sitä hätäännystä, joka mulle tuli, kun en nähnytkään sitä heti ovesta ulos tullessa!

Vierailija
2/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä jättäisi yksin pitkäksi aikaa tuolla tavalla! Ei sillä koiralla ole hirveän kiva vaan istua ja odotella ikuisuuksia yksin ja kiinni sidottuna, joku saattaa tulla ja alkaa kiusata/heitellä jollain/tökkiä ja pahimmassa tapauksessa koira ärähtää siitä takaisin, enkä myöskään luota kanssaihmisiin sen suhteen, että koira siinä narussa pysyisi.

En ymmärrä ihmisiä, jotka raahaavat koiraa mukanaan kaikkialle, mutta käytännössä koira jätetäänkin pitkiksi ajoiksi yksin istumaan paikalleen ja omistajat huitelevat jossain muualla. Koiralle on silloin parempi olla kotona. Ei koira halua lähteä omistajan mukaan siksi, että pääsisi istumaan kaupan eteen, vaan siksi, että saisi olla omistajan kanssa menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkin katsoin ettei ole epämääräistä porukkaa lähellä. Nyt en ole käynyt noin puoleen vuoteen koirien kanssa kauppareissulla, enkä tiedä uskaltaisinko enää jättää niitä.

Vierailija
4/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan jos satuin piipahtamaan lähisiwassa, jätin törkeästi 2 koiraani siihen eteiseen. En uskaltanut jätää ulos, jos joku olis varastanut. Siis kaksi pientä seurakoiraa ja vielä kilttejä ja söpön näköisiä...

Mutta kukaan ei ikinä valittanut, kaikki halusi niitä silittää ja leperrellä... Ihmiset oli tosi ihania mun koirille. Oi niitä aikoja.

Nykyisin jätän koiran autoon, tai jos on kuuma lukittavaan häkkiin marketin pihaan.

Pitäisi olla aika tosi pelottava ja vihainen koira, ennen kuin uskaltaisin jättää vahtimatta mihinkään. Tyyliin:

http://www.mastiffit.com/mastiffi.php

Vierailija
5/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätkö itse koiran..

Vierailija
6/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran, kun piipahdin tosi hiljaisessa pikkukaupassa ja olin siellä noin 5 minuuttia. Koira oli ärhäkkä sekarotuinen piski. Ei kelvannut kenellekään. :)

Vierailija
7/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vieraassa paikassa yksin ja turvattomana pitkän aikaa? Entä jos joku tulee ja potkaisee? Jo ku heittelee kiviä? Koira pelästyy jotakin ja käyttäytyy säikähdyksissään agressiivisesti? Koiran heitteillejättöä tuo tuollainen on.

Vierailija
8/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin lähikaupan pihaan just siks viideksi minuutiksi. Nykyistä en jätä edes siksi aikaa...haluttu rotu, vaikka toisaalta on niin äreä, ettei takuulla antaisi kenenkään vieraan tulle lähellekään.

Vierailija
9/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lenkillä käyn kaupassa ja jätän koiran kaupan eteen, mutta en tosiaan ole montaa minuuttia poissa. 4 koiraa omistanut eikä kukaan ole niitä vienyt. Toisaalta 2 niistä oli rotikoita, kenellekään ei varmaaan tullut ensimmäisenä mieleen yrittää varastaa niitä.

Vierailija
10/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole koiraa, mutta aiemmin oli 2 pientä valkoista, suosittu rotu ja ystävälliset koirat eli kuka vaan ois saanut ne kainaloonsa napattua jos oisivat kaupan edessä yksinään. Eli ei olis tullut mieleenkään jättää niitä, kiskalla saatoin käydä jos ikkunasta näki koko ajan että koissut on tallessa.

Hirvee juttu, ihan paniikissa oisin jos noin ois itselle käynyt mutta kyllä saa tuo naikkonen ihan itseänsä syyttää, ääliömäisesti toimittu.

Vierailija
11/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pässi jättää koiran odottamaan tunniksi kaupan eteen? No ilmeisesti joku espoolaismamma, ja kehtaa vielä ruikuttaa lehdessä.

Entä jos koira on karannut? Entä jos sen on varastanut joku sekopää, kuten todennäköistä onkin?

Omistaja on aina vastuussa lemmikkinsä hoidosta ja turvallisuudesta. Koiran jättäminen kaupan eteen tunniksi on mielestäni jo heitteillejättö.

Itsekin olen Omenan eteen jätettyä koiraa hoitanut. Oli kesä ja hirveä helle ja koiraparka ulisi sidottuna. Ensin menin infoon pyytämään, että kuulutatteko omistajan paikalle. Sen jälkeen pyysin ulkona olleesta kukkakioskista vettä astiaan, jonka vein koiralle.

Vierailija
12/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut jättää edes piipahduksen ajaksi. Toinen on taskuunmahtuva mutta ärhäkkä ja toinen niin iso että voipi olla ettei kelpais kellekkään mutta niin monta ilkivalta-tapausta olen kuullut jossa koirat on kiusaksi päästetty irti tai niitä on heitelty kivillä tai peloteltu, etten uskaltaisi rakkaitani siihen ulos jättää.

Uskomaton idiootti tuo nainen ja sitten pitää se vielä kaikelle kansalle lehdessä paljastaa. Kerää vielä irtosäälipisteitä tuomalla esiin sitä että on pyörätuolissa. Mulla ainakin kiehu luettua artikkelin. Nainen ei ollut edes asioilla yksin ja silti koira jätettiin tunniksi ulos kylmään!

Toivottavasti koiralla on kaikki hyvin, mutta toivon myös että moinen pälli oppii tästä jotain tai vaihtoehtoisesti ei saa enää yhtään viatonta koiraa "huollettavakseen". :(

Vierailija
13/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen koiran ulkoituslenkit ja kauppareissut yms. yleensä erikseen.

Vierailija
14/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me asummekin muutaman tuhannen asukkaan kylässä, jossa kutakuinkin kaikki tietää mikä koira on kenenkin. Eikä mene montaa minuuttia kun sen maitopurkin tms. kipaisen hakemaan. En todellakaan jättäisi minkään kampaajan ajaksi koiraa yksin narun nokkaan kököttämään. Eikä meidän kylällä ole mitään kauppakeskusta, johon mennä shoppailemaan...

Mutta toisaalta, en lukenut artikkelia, enkä tiedä asiasta enempää. Oliko kyseessä ns. avustajakoira? Sitten ymmärtäisin, että koira on mukana kutakuinkin koko ajan. Sitäkään en tiedä saako muita kuin näkövammaisten opaskoiria ottaa mukaan esim. kauppaan... Jos ei saa, niin johonkinhan se on sitten vaan jätettävä?

Vierailija
15/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa ei mene kuin muutama minuutti, ja näen koiran suurimman osan ajasta. Kauppakeskuksen eteen en ikinä jättäisi koiraa pelkässä hihnassa. Siksihän niissä on yleensä ne koirahäkit, että koiran voi pistää häkkiin turvaan.

Vierailija
16/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä ns. avustajakoira? Sitten ymmärtäisin, että koira on mukana kutakuinkin koko ajan. Sitäkään en tiedä saako muita kuin näkövammaisten opaskoiria ottaa mukaan esim. kauppaan... Jos ei saa, niin johonkinhan se on sitten vaan jätettävä?

Saa ottaa kauppaan mukaan, ja tuollainen koulutettu opaskoira onkin senverran arvokas ettei sellasta varmaan kukaan heitteille jättäisikään.

Vierailija
17/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei olisi lähtenyt suosiolla vieraan mukaan.

Nykyään minulla on pieni seurakoira, haluttu rotu ja superystävällinen kaikille ihmisille eli liian helppo varastaa. En jätä!

Vierailija
18/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ei tulisi mieleenkään jättää niitä minnekkään kytkettynä yksin.

En halua joutua tilanteeseen, että joku sanoo koirani purreen. Voisihan olla että joku satuttaa koiraa ja koira sen takia puree.

Koiran lenkitystä ei tarvitse yhdistää asioiden hoitamiseen, koira voi odottaa kotona.

Vierailija
19/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajutonta porukkaa! Se koira on vaaraksi ihmiselle siellä pihalla.

Vierailija
20/27 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksen eteen en ikinä jättäisi koiraa pelkässä hihnassa. Siksihän niissä on yleensä ne koirahäkit, että koiran voi pistää häkkiin turvaan.

En ole koskaan nähnyt yhtään koiraa niissä häkeissä ja varmaan samasta syystä kuin itsekin ajattelen: kuka tahansa voi työntää mitä tahansa sinne häkkiin, eikä koiraparka pääse puolustautumaan saati pakenemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi