Mitä mieltä äidistä, joka ei suostu kuntouttamaan lastansa, kun pelkää menettävän perheen maineen.
Tuttavani lapsella kielellisiä ongelmia ja tarhassa suosittelivat tälle lastenneurologia ja puheterpaiaa, mutta vanhemmat eivät missään nimessö tahdo viedä lastansa neurologille, eikä terapiaan. Johan siitä koko perheen maine pilaantuisi, jos ihmiset saisivat kuulla, kenen luona heidän lapsensa on käynyt.
Kommentit (6)
Mun tyttö käy puheterapiassa, kun on ongelmia ton puhumisen kanssa. Neuvolassa täti kysyi, että sopiiko laittaa lähete, sanoin että ilman muuta, niin kertoi että toisille on tosi kova paikka kun huomataan ettei lapsi olekkaan täydellisesti kehittynyt.
Kyllähän sekin varmasti herättäis ihmetystä, jos kertoisin ettei 3-vuotiaani missään puheterapiassa käy, vaikkei puheesta juuri selvää saa.
Mua oikeesti suututtaa nämä vanhemmat jotka eväävät lapseltaan AVUN! Sitten kun näitä lapsia on ekalla 5 samalla luokalla niin opettaja +luokka parka! Mun mielestä ihan lastensuojeluasia pitäisi olla jos ei suosituksista huolimatta vie lastaan avun piiriin!
..kouluun ja koko lasitorni romahtaa?? mä en tajua tollasta.
joka koululta löytyy oppilaita, joiden vanhemmat eivät suostu myöntämään että lapsi tarvitsee erityistä tukea jossakin aineessa. Siinä sitten vierähtää helposti vuosi tai kaksi, ennen kuin oppilaasta saadaan tehtyä erityisopetuspäätös ja lapsi saa sellaista tukea kuin tarvitsee. Ja siinä ajassa ennättää jo paljon vahinkoa tapahtua.
että lapsi ei ole välttämättä ihan ok.
ja kyllä sit jossain vaiheessa on lehdettävä kuntoutukseen