Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kengännumero on 24 ja hän oppi juuri lukemaan :)

Vierailija
10.11.2011 |

Arvatkaapa ikä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis melko pienikokoinen 4,5v.

On aina kulkenut -2 käyriä, mutta on siis ihan täysin normaali ja normikäyrien sisällä kasvaa.

AP

Vierailija
22/30 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa monilla 4-vuotiailla on herkkyyskausi lukemisen oppimisessa, ja jos lapsi silloin saa tukea ja kannustusta, se on aivan ihanteellinen ikä oppia lukemaan.

Moni ammattilainen sitä mieltä, että Suomessa lukemaan opettelu aloitetaan liian myöhään. Lapsi on jo henkiseltä kehitykseltään niin kypsä, että kun mekaaninen lukutaito riittää vasta hyvin yksinkertaisiin teksteihin, heille ei tahdo syntyä edes kiinnostusta lukemiseen. Kirjat eivät tarjoa heille minkäänlaisia elämyksiä, kun lukeminen on hidasta. Elokuvat ja pelit tarjoavat niin paljon voimakkaampia tunne-elämyksiä niin paljon helpommin, että koko lukuinnostus jää helposti syntymättä.

Sille, joka jarruttelee lapsensa lukuinnostusta: anna ihmeessä lapsen opetella niitä asioita joista hän on kiinnostunut! Teet parhaan palveluksen lapsellesi kun menet hänen kiinnostuksensa ehdoilla. Viisivuotias ei todellakaan ole liian pieni lukemaan.

Varhainen lukutaito ei silti ennusta välttämättä yhtään sen parempaa menestystä elämässä, se on hyvä muistaa. Mutta kaikki pelot liian aikaisesta kehityksestä ovat samoin turhia.

Itse opin myös lukemaan 4-vuotiaana, samoin kaksi vanhinta lastani. Nuorin oppi vasta 5-vuotiaana. Ketään ei ole erikseen sparrattu.

lapseni on 4,5v. Tulipahan tällainenkin pölhö AV--aloitus mieleeni kun noita kahta asiaa tänään ihmeteltiin :) Olen niin ylpeä ja onnellinen lapsen lukemaan oppimisesta, en todellakaan odottanut sitä vielä, vaikka hän onkin ollut kiinnostunut sanoista jo jonkin aikaa. Lapsesta itsestäkin oikein loisti onnistumisen ilo, ylpeys ja riemu ? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 4,5 -vuotiaalla voi olla kengät kokoa 24..?

oma lapsi täyttää ens viikolla 6 ja sillä on 28 jalka.

Vierailija
24/30 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vielä edes 2v täyttänyt, eikä osaa edes puhua.

Jos on pienijalkainen 3v?

Vierailija
25/30 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saman ikäinen kehitysvammainen poika, joka on juuri oppimassa lukemaan. Kenkä 24.

Vierailija
26/30 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suuri hetki kun lapsi oppii lukemaan. Itse opin 4 vuotiaana, esikoiseni oppi eskarissa ja nuorempi oppi 5 vuotiaana. Kuopukseni on nyt 2,5 vuotias ja kengänkoko on 26 ja hyvä jos lausetta saa sanottua ;)

Vierailija
27/30 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän on ollut saavuttamaisillaan jonkun taidon ja sitten se jokin napsahtaa kohdalleen, on aivan IHANA! Tunnistan tunteesi ja ilosi lapsen puolesta. Kyllä sellaisen positiivisen tunteen saa jakaa! Onnittelut!

Vierailija
28/30 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen kengän koko on 35 ja ei lue vielä sujuvasti. Ekaluokkalainen.

Vierailija
29/30 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista hänen kengännumeroaan tuohon aikaan.

Vierailija
30/30 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen, minkä oppi aikaisin, oli ryömiminen. Siihen ovat positiiviset erikoisuudet jääneet tällä lapsella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi