Miten opettaa lapsi nukahtamaan ilman "unitissiä"?
Laspi jo 1v,3kk ja jos ollaan kotona niin vaatii ennen nukahtamista rintaa. Muuten on yhtä huutoa. Ilmeisesti oon liian kauan jatkanu tota unitissin antamista kun on niin vaikeeta se nukahtaminen ilman sitä.
Ulkona kyllä usein nukahtaa vaunuihin mutta kotona eri asia..
Kommentit (4)
tuttia meillä ei olla huolittu lähes ollenkaan, ihan vauva-ajasta alkaen on sen sylkässy pois melkein aina, kun ei tuu maitoa.
ap
Googlaa. Toimii, mutta vanhemman/vanhempien pitää olla tyyniä, päättäväisiä ja johdonmukaisia.
Oon kyllä kokeillu sitä "tassuttelua" mutta meillä sellanen pieni kosketus yleensä vaan pahentaa tilannetta, se auttaa joskus kun ottaa syliin kokonaan ja lapsi nukahtaa siihen rintaa vasten, mutta joskus kun on siirtämässä omaan sänkyyn siitä niin herää siihen ja huuto alkaa taas.
Ehkä pikkuhiljaa onnistun, sinnikkyyttä kyllä vaatii paljon.. :)
Googlaa. Toimii, mutta vanhemman/vanhempien pitää olla tyyniä, päättäväisiä ja johdonmukaisia.
Oon kyllä kokeillu sitä "tassuttelua" mutta meillä sellanen pieni kosketus yleensä vaan pahentaa tilannetta, se auttaa joskus kun ottaa syliin kokonaan ja lapsi nukahtaa siihen rintaa vasten, mutta joskus kun on siirtämässä omaan sänkyyn siitä niin herää siihen ja huuto alkaa taas.
Ehkä pikkuhiljaa onnistun, sinnikkyyttä kyllä vaatii paljon.. :)
Sitä huutoa saattaa olla ensimmäisenä iltana pitkäänkin. Kannattaa henkisesti varautua siihen (ja hankkia korvatulpat). Meillä poika oppi tassuttelemalla nukahtamaan itsekseen kolmessa illassa, vaikka ekana iltana vaikuttikin siltä, että kosketus vain saa huudon yltymään. Avainsana tosiaan on oma rauhallisuus. Jos lapsi menee hysteeriseksi, niin voi sylissä rauhoittaa, mutta laittaa vielä hereillä ollessa takaisin sänkyyn. Tässä hommassa isä saattaa olla äitiä parempi, koska äiti assosioituu maitoon.
T: eka vastaaja