Lihottaako light-limut?
Kommentit (30)
Maksa muuttaa keinotekoisen makeutusaineen myrkylliseksi rasvaksi ja tämä olisi yksi syy siihen, miksi myös light-limut lihottavat ja jopa limsa päivässä johtaa lihavuuteen.
tarpeen syödä. Syömällähän ihminen lihoo. Eli mielummin peruslimsaa, jos sitä kaipaa.
Ihan sama juttu kuin light-tuotteissa. Light tuotteet eivät sisällä 30 % vähemmän rasvaa vaan 30 % vähemmän kaloreita. Kaloreita voidaan ottaa hiilareista ja protskuista.
Kun laskee E% tuotteista huomaa, millaista huijausta light-tuotteet ovat. Ja väärä uskomus johtaa siihen, että syödään loppujen lopuksi enemmän kuin jos syötäisiin ns alkuperäisiä tuotteita.
ja mun teoria on se, että se itse neste jota tankkaa päivän mittaan pitää sellaisen pöhötyksen yllä, vastalaukkukin jotenkin tottuu siihen pönkkään, täyteen oloon ja sitä kautta sitten tulee syötyä liikaa, kun yrittää ylläpitää sitä täyttä olotilaa.
asiakkaita seuranneena voin todeta: läskit tilaa light'tia.
vaikuttavat, ainakin turvottavasti.
millä ihmeellä pääsee eroon noista, koukussa energiajuomiin ja light kokikseen...? Voih.
mulle limsat on pelkkää ekstraa ruokavaliossa. Ne eivät ole niin tärkeitä että haluaisin raivata niille tilaa (=jättää jotain muuta pois ettei tule liikaa energiaa, pyrin pitämään painoni samana) mutta eivät niin ikäviä ettenkö niitä joskus haluaisi juoda. Silloin helpoimmalta tuntuu juoda se light-limu.
Itse juon limsaa kuitenkin harvemmin niin suoraan sanottuna en välitä lisäaineista ja valitsen sen lightin
Mutta sokerista välität vaikka juot harvemmin?
Nolla kaloria ei tietenkään lihota. Toki, jos vedät hetulaan 10 litraa light-colaa ja menet heti vaa'alle, niin sinulla on 10 kg lisäpainoa. Itse huomasin, että aiheuttaa ripulia jo puolen litran päiväannoksella. Silloin jäi pois ja ikävä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 18:33"]
Lääkärit puhuu paljon paskaa. Tässä taas yksi esimerkki.
[/quote]
Lue enemmän, luule vähemmän:
Tuoreen tutkimuksen mukaan light-virvoitusjuomat voivat todellisuudessa lihottaa jopa sokerisia versioita enemmän. Amerikkalaistutkijoiden mukaan dieettilimut lisäävät näläntunnetta ja saavat ainakin ylipainoiset ihmiset ahmimaan enemmän kaloreita kuin sokeripitoisia virvoitusjuomia juovat. Light-versioista ei siis ole mitään hyötyä painonhallinnan kannalta. Tutkimus toteutettiin Yhdysvaltain Baltimoressa, lääketieteellisessä John Hopkins Bloomberg School of Public Health -yliopistossa.
Ylipainoiset ihmiset saavat toki vähemmän kilokaloreita light-juomista sokerisiin virvoitusjuomiin verrattuna, mutta dieettilimuja juovat ihmiset syövät aterioita ja välipaloja huomattavasti enemmän, muistuttaa yliopiston dosentti Sara Bleich.
Yliopiston tutkimuksis
Pointti on se että itse juoma ei lihota.
Niinkuin ei lääkkeissäkään ole kaloreita.
Onhan se kumma, että suurin osa light-limujen juojista on lihavia :) Että ei niistä ainakaan mitään hyötyä ole.
Jos limua juo vähän, on oikeastaan aivan se ja sama suoko sitä oikeaa limua. Ja onhan kevytlimsoissa pakko olla jotain pahaa, kun äitiysneuvolassa kehotetaan välttämään niitä...