Rv 21 eikä sikiö liiku!!
Alkaa olemaan paniikki päällä.
Tänään on rakenneultra mutta uudelleensynnyttäjänä en ole tuntenut kuin satunnaisia liikkeitä ja ahdistaa. Joskus menee päiviä ettei mitään tunnu. Ja kun olen soittamassa neuvolaan niin illalla tai yöllä sikiö vähän kutittaa.
En muista ollenkaan milloin olen seurannut aikasemmissa raskauksissa liikkeitä mutta mielikuva esim. yhdestä jossa istukka oli istukan edessä että liikkeitä olisin jo nyt puolessä välin raskautta tuntenut, nyt istukka on takaseinässä mutta jokin minussa sanoo (lue:huutaa) että nyt ei ole kaikki kunnossa, melko varma olen että liikkeitä olisi jo tunnettava.
Jotenkin muistelen että muut lapset olisivat olleet hyvinkin aktiivisia liikkujia näihin aikoihin.
Vanhoissa korteissa on paljon ennen viikkoa 20 että liikkeitä on. Ja muistan että ne olen merkkuuttanut kun lapsi liikkuu usein.
Milloin säännöllisesti liikkeitä voisi mittailla? En muista ja ahdistaa niin ettei asian muistaminen todellakaan avaudu!
10 viikon kuluttua ollaan kuitenkin jo loppuraskaudessa ja silloin liikkeet vähenee kun tila ahtautuu. :(
Olen koittanut tsempata ja uskoa että kaikki on hyvin jo viikkoja mutta nyt kun ultra tulee niin romahdan kohta jännitykseen, jos en pura nyt teille niin alan pillittämään ultrassa, oli lapsella kaikki hyvin tai ei.
Kaikki kommentit otetaan vastaan! Jännittää ihan kamalasti.
Kommentit (26)
neuvolassa, että ennen viikkoa 30 ei pidä kuvitellakaan laskevansa liikkeitä, koska liikkeet eivät vain yksinkertaisesti aina tunnu. Eli huoli pois, olet tuntenut liikkeitä, joten vauva pystyy liikkumaan. Ja pianhan olet rakenneultran verran varmemmalla pohjalla. :-)
meni loppuraskaudessakin esim. 3 pv ilman liikkeitä eivätkä olleet sairaalassa yhtään huolissaan vaikka olin erityisseurannassa koska oli pelko ettei lapsi saa ravintoa. jotkut on vaan rauhallisia.
tai kuudes, mutta eka meni kesken alkuraskaudessa...
Tältä vauvalta en tuntenu liikkeitä ennen kuin näin rakenneultrassa, että kaikki on hyvin. Olin jotenkin niin varautunu pahimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon, että tuntuu niinku alitajunta olis sulkenu pois tuntemukset liikkeistä, muista oon tuntenu liikkeet ihan viimeistään rv15.. Mutta kyllä tämä nyt ainakin liikkuu, välillä sattuu ihan mahdottomasti ja viikot alkaa olla 38ssa...
Pelkäsin koko ajan, että jokin on pielessä, koska vauva ei liikkunut juuri ollenkaan. Jouduin viimeisilläkin viikoilla tönimään häntä, jotta olisin saanut edes vähän liikettä aikaiseksi.
Terve vauva kuitenkin syntyi ja rauhallinen tapaus on myös masun ulkopuolella :)
Tsemppiä!! Kaikki on varmasti hyvin :)
tuntui liikkeitä tosi vähän koko raskausajan, syynä ilmeisesti se että istukka oli etuseinässä ja sikiön lempiasento oli selkä mun mahaan päin, joten kaikki potkut suuntautuivat selkärankaa kohti. Kerran käytiin synnärillä käyrilläkin kun mitään ei vaan tuntunut. Ihan normaali ja vähän turhankin liikkuvainen muksu tuo nykyään on. :)