Miten te toimisitte? Asiaa kaverisynttäreistä ja tyhmistä vanhemmista.
Että mua korpee taas!
Lapsella synttärit nyt viikonloppuna, kutsussa oli selvästi ilmoitettuna että vastaukset viimeistään viime perjantaina.
15 kutsutusta 9 vaivautui ilmoittamaan osallistuuko vai ei.
No, oletin että he eivät osallistu ja vahvistin hoplopiin osallistujamäärän.
NYT sitten näistä nukkujista 4 otti yhteyttä ja kyseli tarkempia ohjeita viikonlopun synttäreille.
Ei hyvät hemmot tämä vetele!
Mitä mä sanon niille?
Joo, kiva juttu, tulkaa vaan. ihan huvikseni niitä ilmoittautumisia pyydettiin.
Vai sanonko kylmästi että ehkä ensi vuonna sitten. ?
Miten te toimisitte?
Arrgh!
Miksi joillekin vanhemmille on niin kamalan vaikeaa toimia pyydetysti!?
Kommentit (59)
Minulla on muutaman kerran jäänyt lapsen synttäreille ilmoittaminen ja siten myös synttärit väliin koska lapsi oli kutsun työntänyt suoraan pulpettiin ja unohtanut sinne. Aina en kovin pitkälle voi edes olla varma työvuoroista, joten se lapsen kuskaaminen synttäreille ei aina vain onnistu (ja meillä päin välimatkojen takia on mahdotonta lapsen kulkea itse). Omien lapsien kohdalla ei minusta ole kovin suuri vaiva pyytää lasta kyselemään kavereiltaan onko tulossa tai sitten laittaa se tekstari. Meidän luokkalaisille on ekassa vanhempainilallassa kerätty lista vanhempien yhteystiedoista, ne ketkä eivät halua eivät laita. Tosin kaikki ovat aina halunneet tiedot laittaa eikä siis yhteydenotto ole ongelma. Muutenkin taidan keskivertoa kevyemmin suhtautua lasten synttäreihin, ilmankos meillä ei koskaan ole ollut hankalia vieraitakaan ;)
Ja sekin on, että jos kutsu tulee pari viikkoa ennen juhlaa ja vp on hox. lasten synttärikutsuille toista viikkoa aiemmin, voi olla, ettei kiireessä ymmärrä, että ne on niin tähdelliset ja hienot kutsut, että pitää noin aikaisten "varata paikkansa"
Taitaa olla, ettei kovin moni tulevina vuosina ap.n lapsen synttäreille taida halutakaan. Meillä jäisi menemättä. On onneksi helpompiakin kavereita ja vanhempia.
Eli voi olla, että joku vanhempi ei ole lukenut kutsua kovin tarkkaan, on vaan ehkä merkannut ajankohdan ylös eikä ole hoksannut, että pitäisi erikseen ilmoittaa. Kyllähän lapset yleensä itsekin kertovat toisilleen koulussa tai päiväkodilla jos pääsevät tai eivät pääse tulemaan.
MUTTA minulla ei todellakaan ole heidän numeroitaan eikä niitä edes välttämättä saa numeropalvelusta. Maalla ei ole tapana tekstailla vanhemmille vaan ihan puhua heille vaikka lapsen harrastekerhosta noutaessa tai koulun pihassa.
Kännykkä on tosi kätevä. Sinua taitaa vaan hermostuttaa ne pippalot, mikä on ihan inhimillistä. En silti vielä alkaisi kiukutella vanhemmilla hajamielisyydestä :-) Usko pois, kivasti ne juhlat menee, ja todennäköisesti kaikki jotka eivät ole ilmoittaneet esteestä, tulevat paikalle. Lisäksi Hoplopissa ei tosiaan ole väliä montako lasta on paikalla.
jaetaanko ne koulun kautta vai kyselet vanhemmilta vai etsit numeropalvelusta? Vai mistä tiedät, että Merin isällä on käytössä vain työkännykkä firman nimellä ja Joni-Petterin äidillä onkin käytössä kaksoisnimi eikä hän siksi löydy numerotiedustelusta nimellä Palosaari vaan Kuisma-Palosaari.
Minulla on kaikkien koululaisen ja eskarilaisen luokka-/ryhmäkavereiden vanhempien sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot, koska nämä on kerätty ensimmäisessä vanhempainillassa halukkailta (eli kaikilta). Miten teidän lapsen luokan keräyksiä ja myyjäisasioita sun muita hoidellaan ellei sähköpostilistan tai kännykkäviestien avulla? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
tarvinnut hermojaan menettää niiden takia. Kumman kireitä mammoja täällä taas ja ihmeellinen asenne lasten synttäreihin.
Samaa mieltä, että meillä on aina kaverisuhteet olleet helppoja ja ongelmattomia. Mutta meillä ei kiristelläkään juhlien takia hermoja.
Minulla on muutaman kerran jäänyt lapsen synttäreille ilmoittaminen ja siten myös synttärit väliin koska lapsi oli kutsun työntänyt suoraan pulpettiin ja unohtanut sinne. Aina en kovin pitkälle voi edes olla varma työvuoroista, joten se lapsen kuskaaminen synttäreille ei aina vain onnistu (ja meillä päin välimatkojen takia on mahdotonta lapsen kulkea itse). Omien lapsien kohdalla ei minusta ole kovin suuri vaiva pyytää lasta kyselemään kavereiltaan onko tulossa tai sitten laittaa se tekstari. Meidän luokkalaisille on ekassa vanhempainilallassa kerätty lista vanhempien yhteystiedoista, ne ketkä eivät halua eivät laita. Tosin kaikki ovat aina halunneet tiedot laittaa eikä siis yhteydenotto ole ongelma. Muutenkin taidan keskivertoa kevyemmin suhtautua lasten synttäreihin, ilmankos meillä ei koskaan ole ollut hankalia vieraitakaan ;)
Ja sekin on, että jos kutsu tulee pari viikkoa ennen juhlaa ja vp on hox. lasten synttärikutsuille toista viikkoa aiemmin, voi olla, ettei kiireessä ymmärrä, että ne on niin tähdelliset ja hienot kutsut, että pitää noin aikaisten "varata paikkansa"
Taitaa olla, ettei kovin moni tulevina vuosina ap.n lapsen synttäreille taida halutakaan. Meillä jäisi menemättä. On onneksi helpompiakin kavereita ja vanhempia.
Eli voi olla, että joku vanhempi ei ole lukenut kutsua kovin tarkkaan, on vaan ehkä merkannut ajankohdan ylös eikä ole hoksannut, että pitäisi erikseen ilmoittaa. Kyllähän lapset yleensä itsekin kertovat toisilleen koulussa tai päiväkodilla jos pääsevät tai eivät pääse tulemaan.
MUTTA minulla ei todellakaan ole heidän numeroitaan eikä niitä edes välttämättä saa numeropalvelusta. Maalla ei ole tapana tekstailla vanhemmille vaan ihan puhua heille vaikka lapsen harrastekerhosta noutaessa tai koulun pihassa.
Kännykkä on tosi kätevä. Sinua taitaa vaan hermostuttaa ne pippalot, mikä on ihan inhimillistä. En silti vielä alkaisi kiukutella vanhemmilla hajamielisyydestä :-) Usko pois, kivasti ne juhlat menee, ja todennäköisesti kaikki jotka eivät ole ilmoittaneet esteestä, tulevat paikalle. Lisäksi Hoplopissa ei tosiaan ole väliä montako lasta on paikalla.
jaetaanko ne koulun kautta vai kyselet vanhemmilta vai etsit numeropalvelusta? Vai mistä tiedät, että Merin isällä on käytössä vain työkännykkä firman nimellä ja Joni-Petterin äidillä onkin käytössä kaksoisnimi eikä hän siksi löydy numerotiedustelusta nimellä Palosaari vaan Kuisma-Palosaari.
Minulla on kaikkien koululaisen ja eskarilaisen luokka-/ryhmäkavereiden vanhempien sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot, koska nämä on kerätty ensimmäisessä vanhempainillassa halukkailta (eli kaikilta). Miten teidän lapsen luokan keräyksiä ja myyjäisasioita sun muita hoidellaan ellei sähköpostilistan tai kännykkäviestien avulla? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Eikä vanhempianilloissa ole koskaan kierrätetty listaa, johon halukkaat laittavat yhteystietonsa. Täällä kokoontuu koko koulu kerralla ja omassa luokassa on max 10 min yhteinen hetki, ei siinä enää listoja kierrätetä.
ensi vuonna laita kutsuun mitä on ohjelmassa ja syy minkä vuoksi ilmoittautuminen on hoidettava ajoissa.
Itse olen toiminut niin, että kun on jotakin erityistä tiedossa, se mainitaan kutsussa, jolloin tyhmempikin tajuaa, että ilmoittautuminen on välttämätöntä! Peruskotisynttäreille ei ole niin väliä ilmoittaudutaanko vai ei...
Eikä vanhempianilloissa ole koskaan kierrätetty listaa, johon halukkaat laittavat yhteystietonsa. Täällä kokoontuu koko koulu kerralla ja omassa luokassa on max 10 min yhteinen hetki, ei siinä enää listoja kierrätetä.
Ehkä siinä on sittenkin jotain hyvääkin, että oma lapsi on koulussa jossa on 650 oppilasta ja omalla luokallakin 29. Ainakin siellä osataan kommunikoida...
ja muiden kakarat saatana ja kun ne ei tajua ja vittu joo kun ne on ääliöitä, vaikka minä ainoana vittu yritän tehdä lapseni edestä jotain ja vittu noiden muiden kakaroiden vanhemammat ei ymmärrä mistään mitään kun vittu yritän laittaa ja järjestää oikeaoppisesti ja lapselle parasta.
En vittu kuulkaa enää ens vuonna kutsu ketään kun ovat niin vitun tolloja, etteivät ymmärrä ja tyhmiä kun minä vain vittu olen ainoa sivistynyt kun meidän Nico-petteri haluaa hoploppiin ja vittu kun ne ottaa päähän nämä kusipäävanhemmat, jotka ei ymmärrä mitään.
Hohhoijaa, kyllä elämästään jotkut saavat vaikeaa. Tai oikeammin lapsen elämästä.
Ehkä siinä on sittenkin jotain hyvääkin, että oma lapsi on koulussa jossa on 650 oppilasta ja omalla luokallakin 29. Ainakin siellä osataan kommunikoida...
ja siellä kommunikoidaan ihan puhumalla, ei listoilla.
*se, jonka koulussa ei ole myyjäisiä
voi tulla jotian parempaa tekemistä ettekä vie lasta toisen synttäreille, että ne synttäritkutsut on todella tärkeitä lapsille?
Meillä ainakin on todella upeeta kun on saanut kutsun ja sinne mennään mielellään, ei tulis mieleenkään että eväisin lapselta sellaisen sosiaalisen tapahtuman jossa kaikki muutkin kaverit ovat. EI muka tiedetä mitä tehdään ensi viikonloppuna, ja pah sanon minä!
15
jos vastauksen haluaa?
Pitääkö oikeasti tehdä niinkuin tuoyksi äiti oli tehnyt, että jos ei palauttanut lappua allekirjoitettuna, kutsuille ei ollut tulemista?
Ihan vaan tuleville vuosille neuvoja kaipaan...
... ilmoitathan lapsesi osallitusmisesta kyllä/ei, allergiat, ruokavaliot 20.11. mennessä.
Kutsu saattaa unohtua lapsen reppuun tms. Jos tällainen on elämän isoja asioita niin hankkikaa elämä.
Jos saadaan kutsu synttäreille ja siinä on puhelinnumero, pyydetään sitten ilmoittamaan että pääseekö vai eikö pääse, ihan sama, niin minä ilmoitan AINA pyydettiin sitä tai ei. Eli kun saan kutsun niin yleensä siinä kohtaa voin jo sanoa että kiitos tullaan. Kyllä mä tiedän pari viikkoa ennen että onko meillä jotian muita supertärkeitä menoja juuri tuolloin. Kuuluu ihan peruskoteliaisuuteen ilmoittaa että tulee kutsuttuun tapahtumaan, olkoonkin vaikka naapurin tupperkutsut. Jos kukaan ei minullekkaan ilmoita esteestä niin oletan silloin kaikkiean tulevan. Voit että tästäkin on tehty taas vaikeaa, ette te nyt NIIn kiireisiä ole etteikö ehdi toiselle ilmoittamaan että meidän Matti tulee kiitos,tai sitten että ei.
Ja niin tekee muutama muukin. Viimeksi 8v kavereista kahden äiti soitti tai lähetti tekstarin, viisi lasta ilmoitti itse että tulee, paikalla oli loppujen lopuksi 13 eli 3 yli kutsuttujen :)
Mua enemmänkin ihmetyttää että miksei ap voi tosiaan kysellä niiltä uupuvilta tulevatko he vai ei. Mikä on tärkeintä? Saada lapsille kivat synttärit vai päästä näpäyttämään vanhempia.
Lasten vanhempien puhelinnumerot saa muuten niinkin, että laittaa lapsen asialle. Oma lapsi antaa vaikka sille kaverille kirjeen, joka on osoitettu vanhemmille. Jos siis ei onnistu ikinä näkemään sitä vanhempaa vanhempainillassa, koulukyydeissä, harrastuksissa eikä numeroakaan löydy numerotiedostelusta.
Sekö että lapsellasi on kavereita ja kivat synttärit vai se, että saat nyt "näpäyttää" vanhempia?
Mun olisi helppo tehdä ratkaisuni: haluaisin että lapsellani on kavereita ja kivat synttärit. Soittaisin Hoploppiin ja ilmoittaisin, että tuli neljä kaveria lisää. Jeee!
Voi tulla yllätyksenä, mutta ihmisillä on muutakin elämää kuin lastensa kavereiden synttärit ja niihin vastaaminen. Minä vastaan aina asap, mutta kaikilla se ei ole yhtä helppoa.
Elämässä tulee yllätyksiä. Kun mä tätä mietin, niin täähän on oikeastaan aika iloinen yllätys. Että onkin neljä kaveria enemmän. Ei elämästä kannata tehdä niin hankalaa. Relaa vähän.
synttärikutsuissa. Toinen kerta oli kun poika ei muistanut antaa kutsua. Sanoi vain, että silloin ja silloin on sen ja sen synttärit. Ajattelin, että asia ok. No siinä olisikin pitänyt olla vastauspyyntö. Asia saatiin sovittua synttäriaamuna kun näin kutsun. Soitin kaverin äidille ja selitin asian. Äiti nauroi heleästi ja sanoi, että ei haittaa, heille kyllä mahtuu ihan hyvin jälki-ilmoittautuneetkin matkaan.
Toinen oli sellainen, että olin aikonut soittaa, että tyttö tulee. Mutta tulikin sairaustapaus perheeseen ja se meni kaiken edelle ja unohdin ilmoittaa. Tytön kaverin äiti oli juuri näitä napauttajia ja sain kuulla olevani vaikka mitä ja tyttöni ei PÄÄSE syntymäpäiville. No asia ok. Tyttö ei surrut kyllä asiaa tippaakaan, enkä minäkään. Nyt viidennellä luokalla tämän napauttajaäidin tyttärellä ei olekaan kavereita enää kovin montaa. Ja jos joku on niin ei esimerkiksi yökylään halua sinne kukaan mennä. Oma tyttöni ei halua olla missään tekemisssä tämän tytön kanssa.
Sekö että lapsellasi on kavereita ja kivat synttärit vai se, että saat nyt "näpäyttää" vanhempia?
Mun olisi helppo tehdä ratkaisuni: haluaisin että lapsellani on kavereita ja kivat synttärit. Soittaisin Hoploppiin ja ilmoittaisin, että tuli neljä kaveria lisää. Jeee!
Voi tulla yllätyksenä, mutta ihmisillä on muutakin elämää kuin lastensa kavereiden synttärit ja niihin vastaaminen. Minä vastaan aina asap, mutta kaikilla se ei ole yhtä helppoa.
Elämässä tulee yllätyksiä. Kun mä tätä mietin, niin täähän on oikeastaan aika iloinen yllätys. Että onkin neljä kaveria enemmän. Ei elämästä kannata tehdä niin hankalaa. Relaa vähän.