Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täysin väsynyt julkisen terveydenhuollon toimimattomuuteen!!!

Vierailija
09.11.2011 |

Yritän miettiä selviytymisstrategiaa. Julkiselle puolelle ei koskaan pääse lääkäriin kun sitä tarvitsisi. Yksityinen nielee satoja euroja jo pienen sairastelun takia. Olen väsynyt taistelemaan julkisella puolella hoidonsaamisesta. Onko aikuisille olemassa kaiken kattavaa sairausvakuutusta? Ja millaisilla hinnoilla?

Vai onko veronkierto ainoa ratkaisu, että saa säästettyä rahaa tulevaisuuteen ja mahdolliseen sairastumiseen?! Eikö kukaan pysty korjaamaan tätä erittäin pahaa puutetta yhteiskunnassamme?!!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa ja niitä kannattaakin ottaa jos olet nuori eikä sulla ole mitään kroonisia sairauksia. Muuten tuskin edes myöntävät sinulle sellaista....

Mutta mua kiinnostaa, että missäpäin Suomea ei pääse riittävän ajoissa lääkäriin? Me nimittäin muutettiin Helsingistä maaseudulle ja tilanne muuttui totaalisesti eli Hesassa mihinkään ei tuntunut pääsevän ja nyt täällä maaseudulla olen aina saanut akuuttiajan samalle päivälle. Olen positiivisesti yllättynyt. Rinnalla käytän kyllä silti yksityisesti myös lääkäripalveluita, omalla rahalla...

Vierailija
2/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa vakuutuksesta ulossuljettavia sairauksia, suosittelen sairaus- ja tapaturmavakuutusta. Tiedät ainakin, että paljon on kustannukset vuositasolla ja ei ole isoa kynnystä hakea hoitoa yksityiseltä puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsilleni ja itselleni ajan aina muutaman tunnin päähän soitostani. Reseptitkin on uusittu vaivatta. Vähemmän kiireellisissä asioissakin lääkäriaika / fysioterapeutin aika/ hammaslääkäri aika on aina järjestynyt viikoissa eikä kuukausissa. Kunta etelä-suomessa.

Vierailija
4/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole perussairauksia. Pitääkin kysellä vakuutusyhtiöistä. Täällä meillä pääsee todella harvoin lääkärille, käytännössä pitää olla pää kainalossa että voisi päästä.

Neuvolakaan ei enää toimi. Lääkärineuvolaa tarvitsevat lapset joutuvat jonoon.. ap

Vierailija
5/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samana päivänä lääkäriin.

Vierailija
6/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan toimi.

Vierailija
7/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samana päivänä lääkäriin.

En tiennyt että tällaista edes on. ap

Vierailija
8/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan jaksaa jonottaa 5-7 tuntia paikan päällä...

Vierailija
9/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa ihan sairasta, että ensin maksetaan paljon veroja, jotta saadaan ylläpidettyä tätä mukamas hienoa julkista terveydenhuoltoa, ja sitten vielä verojen lisäksi maksetaan yksityisiä vakuutusmaksuja, jotta saataisiin kunnollista hoitoa. Ei hyvää päivää...

Vierailija
10/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa ihan sairasta, että ensin maksetaan paljon veroja, jotta saadaan ylläpidettyä tätä mukamas hienoa julkista terveydenhuoltoa, ja sitten vielä verojen lisäksi maksetaan yksityisiä vakuutusmaksuja, jotta saataisiin kunnollista hoitoa. Ei hyvää päivää...

Olen tästä suorastaan raivoissani. Siksi harkitsinkin veronkiertoa (meillä on useampi firma). Ihan oikeasti veronmaksajan oikeus on saada julkista palvelua terveydenhuoltona, mutta jos jotain haluaa niin tapella saa. AINA. ap

Vierailija
11/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut käyttämään yksityistä, kun työpaikan sairaskassamaksuja joudun kuitenkin maksamaan.

Ajan saa nopeasti ja aina pääsee vastaanotolta ulos antibioottiresepti ja labralähete kourassa.

Mutta kyllä sielläkin on kiire. Potilaan tietoihin ei ehditä perehtyä ja kokeita ja lääkkeitä määrätään lähes tikkaa heittämällä.

Asiakkaalta (useimmiten siis vakuutusyhtiötä) vain kerätään rahat pois kaikella tutkimisella, mutta mihinkään fiksuihin johtopäätöksiin tai hoitoketjuihin ei kuitenkaan päästä.

Vierailija
12/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun sairauksiin ei puututa ajoissa, vaan ihmiset joutuvat vain jonoihin tai luopuvat aikeestaan mennä näyttämään vaivaansa, niin lopulta ongelmat eskaloituvat siihen, että tarvitaankin jo erikoissairaanhoidon toimia. Halvemmaksi olisi tullut se ennaltaehkäisy tai nopea puuttuminen vaivaan.

Vierailija
13/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka heti. Senkun soittaa terveyskeskukseen ja varaa ajan.

Vierailija
14/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaa 8 aikaan ja jo 10 pääsee terveyskeskukseen, Helsingissä. Ihan tyytyväinen olen.

Vierailija
15/27 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle antoi potilasasiamies ymmärtää, että kaikkialla on sama tilanne Suomessa.. Täällä päin on aamulla 7.30 1-2 aikaa lääkärille. ap

Vierailija
16/27 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuo julkinen puoli vedä lainkaan.

Tarina tältä aamulta. Olen flunssassa ja kuumeessa ja töihin tarviin todistuksen. Koska en omista ajokorttia en jaksa mennä julkisilla toiselle puolelle kaupunkia työterveyslääkärille (matka julkisilla sinne kestää 1-1,5 tuntia). Soitin klo 8 omalle ta:lle omahoitajalle. Jouduin jonoon jossa jonotin 1h ja 20min sitten luovutin. En saanut siis ketään edes puhelimen päähän. Soittoajat 8-9 ja 12-13. Tuskin iltapäivälläkään pääse läpi.

Oli pakko varata aika yksityiselle lekurille jonne pääsen suoraan yhdellä bussilla (15min matka). Taas joutuu siis itse maksamaan monta kymppiä ylimääräistä kun ei julkinen terveydenhuolto toimi. Meinaan kyllä tehdä sellaisen samperin valituksen tuonne meidän ta:lle ettei ole tosikaan. Ensi viikolla marssin vakuutusyhtiöön ja otan itselleni sairaskuluvakuutuksen. Onneksi lapsella sellainen jo on.

Tämä siis Helsingissä.

Suomessako hyvä julkinen terveydenhuolto, ja paskan marjat sanon minä. Hoitoa saat jos saat sydärin tai muuta vastaavaa, muuten et.

Vierailija
17/27 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa pikkukaupungeissakaan E-Suomessa... Meillä lapselle saa helpohkosti ajan kun sitä tarvitsee, mutta aikuisen on turha yrittää. Saa todellakin olla pää kainalossa, silloinkin herkästi ohjataan päivystykseen kun ajat ovat loppu vaikka soittaisi juuri ajanvarauksen alkaessa!

Vierailija
18/27 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 30 ja ei ole perussairauksia. Pitääkin kysellä vakuutusyhtiöistä. Täällä meillä pääsee todella harvoin lääkärille, käytännössä pitää olla pää kainalossa että voisi päästä.

Neuvolakaan ei enää toimi. Lääkärineuvolaa tarvitsevat lapset joutuvat jonoon.. ap

Sitä kautta ainakin itse olen päässyt tosi nopeasti lääkäriin.

Vierailija
19/27 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaturma vakuutus on ollut jo, mutta nyt muutaman kerran joutunut käymään tk:ssa ja päivystyksessä. Kiitos minulle riitti se touhu! Maksan mieluummin enemmän kuin, että istun päivän päivystyksessä ja odotan verikokeiden tuloksia. Ja kyllä, meidänkin talosta lähtee melko monta kymmentä tuhatta euroa vuodessa veroihin ja mitään ei saa tilalle! Lapsilla meillä ollut jo vakuutukset, mutta nyt vasta itse heräsin. Onneksi heräsin ajoissa ennen kuin on sairauksia.

Vierailija
20/27 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna aivan loistavaa. Pari viikkoa sitten kavin 'apteekissa' ottamassa ilmaisen flunssarokotuksen ja kaupanpaallisiksi sain 10% alennuksen seuraavasta kauppalaskusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän