Voiko rintasyöpäa alkaa kyljestä? Eli siitä kohtaa kyljestä, mistä
rinta sitten lähtee? Mulla on oikealla kyljellä, kainalon alapuolella kipeä kohta, jossa ei kuitenkaan tunnu mitään pattia tms. Kannattaisiko tutkituttaa?
Kommentit (5)
ollut keukosyöpää ja eturauhassyöpää ja pelottaa pirusti tuo kipeä kohta.. taidan käydä lääkärissä
t.ap
eihän sulla siinä ollut pattia? Vain kipeä kohta?
Minulla on vasen rinta tietystä kohtaa useinkin kipeä. Lisäksi siinä on kolme pattia. Olleet jo 1,5vuotta siinä. Mammografia ja UÄ rintaan tehty. Ei viitettä kasvaimeen. Siellä ne on ja pysyy. Ei ole kasvaneet eikä pienenneet. Kivut tulevat hormonikierron mukaan. Niin ja oletkohan venäyttänyt rintalihaksen tai jotain ap?
eihän sulla siinä ollut pattia? Vain kipeä kohta?
Minulla on vasen rinta tietystä kohtaa useinkin kipeä. Lisäksi siinä on kolme pattia. Olleet jo 1,5vuotta siinä. Mammografia ja UÄ rintaan tehty. Ei viitettä kasvaimeen. Siellä ne on ja pysyy. Ei ole kasvaneet eikä pienenneet. Kivut tulevat hormonikierron mukaan. Niin ja oletkohan venäyttänyt rintalihaksen tai jotain ap?
mikään hormonijuttu.
t.ap
Todennäköisimmin on jotain vaaratonta, erilaiset epämääräiset kivut rinnoissa on aika tavallisia. Ilman muuta asia pitää kuitenkin tarkistaa, jo oman mielenrauhasikin takia.
Mullakin on ollut kipuja vuosien mittaan moneen otteeseen eikä mitään ole silloin löytynyt. Sitten kun löytyi kysta (onneksi vaaraton sekin), niin en minä eikä lääkärikään löytänyt sitä tunnustelemalla. Mammolla ja ultralla vasta näkyi.
Työkaverilla oli aristava patti kyljessä, mietti sitä ääneen muutaman kuukauden, kauanko lie oli ollut ennen kuin alkoi puhumaan. Vuosi siitä oli pitkien hoitojaksojen jälkeen hautajaiset. Oli levinnyt imusolmukkeisiin. Tutkituta se heti, hyvällä tuurilla se ei ole edes vakavaa mutta silti!