Ulkosuomalaista nyt
Onko mielestäsi väärin kun ulkosuomalaiset käyttävät hyväkseen suomen imaista yliopisto koulutusta.
Siis asuvat koko ikänsä ja maksavat veronsa muualle, mutta sitten kun yliopisto opinnot eivät olekaan ilmaisia, tulevat takaisin
Kommentit (6)
yliopisto-opinnot eivät maksa käytännössä mitään. Sitä varten ei Suomeen tarvitse tulla.
Keski-Euroopassa.
Jos tarkoitat ulkosuomalaisten lapsia, jotka tulevat Suomeen opiskelemaan, niin en ymmärrä, mikä siinä sitten mättää. Halvaksihan se Suomelle tulee, kun ei ole tarvinnut maksaa kouluja, vain opiskelut. Sitten se jää ehkä Suomeen asumaan ja tekemään töitä, maksamaan veroja.
Onko mielestäsi väärin kun ulkosuomalaiset käyttävät hyväkseen suomen imaista yliopisto koulutusta. Siis asuvat koko ikänsä ja maksavat veronsa muualle, mutta sitten kun yliopisto opinnot eivät olekaan ilmaisia, tulevat takaisin
Minulle ei olisi tullut mieleenkaan lahettaa lapsiani suomalaiseen yliopistoon kun rahkeet riittivat huippuluokan amerikkalaiseen. Ja ihan omalla rahalla maksettu. Rest easy.
näkee Suomessa olevan sen verran huokuttelevaa asua, että palaa joskus edes muutamaksi vuodeksi.
Itse olen asunut n. 10 vuotta ulkomailla töiden takia. En nyt ehdi ihan lähivuosina ajatella Suomeen paluuta ja veronmaksajaksi ryhtymistä, kun en keksi siihen tarpeeksi hyviä syitä. Tienaan paremmin, verot ovat murto-osa Suomen tasosta, maksan vähemmän elämisestä, urakehitys nopeampaa, asun isommassa asunnossa, sää on suopeampi, ihana ulkomaalainen nainen jne.
Mutta Suomelle olen kiitollinen peruskoulusta, lukiosta ja kolmesta yliopistotutkinnosta. Niitä arvostetaan paljon maailmalla:)
Kuinka moni av-maamoistakin maksaa ne veronsa ainoastaan tuista eli ei ole ansiotyössä? Mites näiden loisten lapset? On ihmisiä, jotka ei ole eläissään tehneet töitä, ainoastaan kupanneet tukia. Otetaanko heidän lapsiltaan koulutusmahdollisuudet pois?
no, me hankimme ne koulutuksen ennen kuin lahdimme etelan lampoon. lapset menevat taalla kouluun.
onko vaarin etta nama "vaarinymmarretyt" masentuneet koulutetaan ja sitten eivat "pysty" menemaan tyohon ja saavat etuuksia koko ikansa ja rahaa menee suunnattomia summia terveydenhuoltoon?