Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bipolaari ja raskaus

Vierailija
09.11.2011 |

Miten on teillä raskaus mennyt? Minun ensimmäinen raskaus meni hyvin ja selvisin ilman lääkkeitä. Nykyisessä raskaudessa olin alussa todella masentunut kuukauden ja harkitsin lääkkeiden aloitusta ja jopa aborttia... Mutta sitten masennus loppui kuin seinään. Illalla masensi mutta seuraavana aamuna olo oli hyvä, ja on nyt ollut viikon päivät.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mennyt kolme vuotta tasaista tahtia ja lääkkeei tietty syön.

Vierailija
2/14 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätät lisääntyä ja tehdä uusia potilaita yhteiskuntaan? Etkö ole saanut valistusta mielisairauksien periytyvyydestä? Tee abortti hyvä ihminen. Lisääntymishaaveesi ja tekosi ovat myrkkyä yhteiskunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätät lisääntyä ja tehdä uusia potilaita yhteiskuntaan? Etkö ole saanut valistusta mielisairauksien periytyvyydestä? Tee abortti hyvä ihminen. Lisääntymishaaveesi ja tekosi ovat myrkkyä yhteiskunnalle.

Bibon perityvyys on 1/3 ja hoito nykypäivänä hyvä.

Vierailija
4/14 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edellinen raskaus ja vauvavuosi meni ilman oireita. siinäpä se. Voithan sinäkin sairastua bipolaariin vaikka huomenna.

Vierailija
5/14 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se ikävä kyllä on niin että useilla hoitokontakteissa/sossussa/lastensuojelu/erikoissaairaanhoito/vankila/poliisi JATKUVASTI kuormittavilla yksilöillä löytyy niitä kaksisuunta/persoonallisuushäiriö/adhd/graavi masennus/skitsofrenia yms. diagnooseja ja sit vielä lukea täältä kuinka kaikkien kukkien täytyy saada kukkia kuten omassa "terveessä" mielessään haluavat on todella vakavan miettimisen paikka. Julkiset palvelut ovat jo nyt helvetin kuormittuneita jo tällä pahoinvoinnin asteella - ei näitä lisää tarvita. Sehän tiedetään että suurin osa ei itse koe olevansa sairaita ja tutkimiseen ja heidän muille aiheuttamiensa vaurioiden paikkaamiseen menee paljon veromarkkoja. Ihan turhaan kankkulan kaivoon... koska lisääntyvät ja taas on lisää sairasta porukkaa...

Vierailija
6/14 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkin huolimatta, että elämäntilanne alkoi loppukolmanneksella olla helvetillinen. En tarvinnu lääkkeitä ollenkaan, ja kaksi kk sain imettää, sitten pamahti mania, niinkun mulla yleensä keskikesän aikaan. Pärjäsin kuitenkin sen kanssa, koska oon jo oppinu tuntemaan hälytysmerkit ja aloitin tasaavat ennenku tilanne meni pahaksi nukkumisen ym suhteen. Ny oon taas minimilääkityksellä, ja vuodenaikaan nähden yllättävän hyvä olo. Tsemppiä ja onnea odotukseen :)

Vierailija
7/14 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala muuttui ihan ytäkkiä eilen ja voin taas paremmin. Masentuneena nukuin ihan hyvin mutta unet meni sen sileäntien kun aloin voimaan paremmin. Olen hiukan liian iloinen. Lääkkeitä en kuulemma saa ja hoitokontaktiakaan ei oikein tahdo muodostua, koska mua heitellään paikasta toiseen. Jos en olisi raskaana saisin varmaan terveyskeskuslääkäriltä ne vanhat tasaajat ja masennuslääkkeet. Nyt en saa mitään mistään.

Vierailija
8/14 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin psykiatrin vastaanotolle ja kuulemma voin saada lääkkeitä, jos menee pahaksi taas. Kuulemma vakavimmissa diagnooseissa on tyypillistä, että mieliala saattaa muuttua vakavasta masennuksesta hyväksi tosi nopeasti, tunneissa.

Mutta onko muita kokemuksia?

Vierailija
9/14 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeltään. EN tiedä muita kuin Liton bibon hoidossa.

maallikko

Vierailija
10/14 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinsta kysyn mitä lääkkeitä on tasaajat? Nimeltään. EN tiedä muita kuin Liton bibon hoidossa.

maallikko

olanzapiniä.

Vierailija
11/14 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin jo tutumpi lääke. Hienoa, että vaihtoehtoja löytyy nykyään enemmän!

Vierailija
12/14 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeltään. EN tiedä muita kuin Liton bibon hoidossa. maallikko

ja citalopraamia. Kukaan ei uskoisi että olen bipo, käyn töissä, on asuntolaina, lapset hoidettu jne(lisäys: lapset täysin normaaleja koululaisia).

Enkä kertakaikkiaan käsitä, miksi ihmiset kuvittelevat että kaikki mt- potilaat olisivat terveydenhuoltoa kuormittavia luusereita? Voisin olla teidän kenen vaan työkaveri, naapuri tai sukulainen :)

Vierailija
13/14 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja citalopraamia. Kukaan ei uskoisi että olen bipo, käyn töissä, on asuntolaina, lapset hoidettu jne(lisäys: lapset täysin normaaleja koululaisia).

Enkä kertakaikkiaan käsitä, miksi ihmiset kuvittelevat että kaikki mt- potilaat olisivat terveydenhuoltoa kuormittavia luusereita? Voisin olla teidän kenen vaan työkaveri, naapuri tai sukulainen :)

Olen ihan tavallinen työssäkäyvä nainen vaikka sairastan masennusta (ei bipo). Olen elänyt vuosikausia normaalia elämää. Sinä joka kirjoitit että mt-onglemaiset rasittavat yhteiskuntaa taloudellisesti oletkohan perehtynyt psyykkisiin sairauksiin ja niiden hoitoon? On törkeää kommentoida tuollaista, kun ap rohkeasti avasi keskustelun tärkeästä aiheesta.

Vierailija
14/14 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut oireeton ja lääkkeettä useamman vuoden. Toinen raskauteni sitten laukaisi taudin uudelleen.

ap.

Olen ihan tavallinen työssäkäyvä nainen vaikka sairastan masennusta (ei bipo). Olen elänyt vuosikausia normaalia elämää. Sinä joka kirjoitit että mt-onglemaiset rasittavat yhteiskuntaa taloudellisesti oletkohan perehtynyt psyykkisiin sairauksiin ja niiden hoitoon? On törkeää kommentoida tuollaista, kun ap rohkeasti avasi keskustelun tärkeästä aiheesta.

Itse olen ollut oireeton useamman vuoden

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän