Töissä käyminen on perseestä. Lopettaisin heti, jos olis varaa
Kommentit (16)
Lopetin, vaikkei olis varaa... Nyt pitää keksiä jotain uutta.
töissä, ja sitten saa olla 500 arkipivää työttömänä! Näin olen tehnyt yli 10 vuotta. Noi 10kk työpaikat ovat olleet tuttuja paikkoja ja sen kestää kyllä kun tietää että saa sitten päivät nollille ja vielä ansiosidonnaista päivärahaa vajaan kolme vuotta. Nyt olen ollut työttömänä kuukauden.
hyväpalkkainen duuni
en mäkään viittis olla bensaneekerinä tai nakkikiskalla duunissa. siisti helvetin hyvin palkattu sisätyö; en vois olla tyytyväisempi.
opiskelkaa ja hankkikaa haastava hyväpalkkainen duuni
en mäkään viittis olla bensaneekerinä tai nakkikiskalla duunissa. siisti helvetin hyvin palkattu sisätyö; en vois olla tyytyväisempi.
Mulla amistausta ja viihdyn työssäni. En ole viitsinyt hankkia mitään kallista koulutusta enkä hyväpalkkaista työtä. Kuukausipalkkani on noin 1900 brutto.
Työn ei tarvitse olla hyväpalkkaista, jotta se olisi mielekästä. Mun syyt käydä töissä on ihan muita kuin palkkarahat.
Toisin kuin sinulla, minulla on huonosti palkattu likainen ulkotyö, mutta se on minulle todella innostavaa ja joka päivä tulee hauskoja/jännittäviä haasteita eteen. Tekisin työtäni vaikka ilmaiseksi, mutta kivahan se on että harrastuksesta maksetaan. :)
aion vielä opiskella ja siitä saan syyn olla ottamatta muita töitä.
työtä pelkääviltä, että millä rahalla meinaatte sitten eläkeiässä elellä. Taitaa olla elämä silloin aika ankeaa.
Me saisimme aikamme kulumaan muutenkin, mutta rahan takia on pakko tehdä töitä.
opiskelkaa ja hankkikaa haastava hyväpalkkainen duuni
työtä pelkääviltä, että millä rahalla meinaatte sitten eläkeiässä elellä. Taitaa olla elämä silloin aika ankeaa.
Mulla sellainen tilanne että olen ainoa lapsi ja vanhempani jos ei nyt sikarikkaita niin aika rikkaita. Saan sieltä rahaa sopivin väliajoin, lahjoina ja ennakkoperintöinä. Ja mullehan niiden kaikki omaisuus jää kun he kuolevat. Ei mun olisi kyllä mikään pakko edes tehdä näitä 10 kk keikkoja.
on pelkkää pakkopullaa. Elämässä on niin paljon kiinnostavia ja hauskoja juttuja, että heti jäisin pois töistä jos mahdollista.
Lapset, kirjat, musiikki, urheilu yms. yms. Ei tulis kyllä aika pitkäksi!
Ihan täystyöllistetty ja riittävä elämä olisi myös kotona lapsiperheen arkea pyörittäessä. Päivisin ehtisin käydä lenkillä ja muuten olisin kotona lapsia varten ja kuskaamassa edestakaisin. Mulla sen verran epäsäännöllisessä työssä tai vähemmän työaikaa tekeviä kavereitakin että olisi myös seuraa, sekä myös aikuisseuraa lasten harrastuksissa.
Ja työ on mielenkiintoista, mutta silti ei huvittaisi joka aamu vääntäytyä töihin ja iltaisin sitten tunkea se kaikki meneminen pariin tuntiin.
hyväpalkkainen duuni
Sekä lopetti sen. Uskon, että bensaneekerinä tai nakkikiskalla olisin viihtynyt paremmin kuin hyvin palkatussa sisätyössäni, joissa aivoista tiristettiin viimeisetkin pisarat ja työtä seurasivat aina kotiin.
Kovasti mietin, miten voisin realisoida vaatimatonta omaisuuttani ja kuinka kauan pärjäisin sillä. En halua jäädä toimettomaksi, vaan minulla on suunnitelmia, joista kukaan ei välttämättä (ainakaan aluksi) maksaisi. Myöhemmin siitä voisi saada ammatin, joskin ei kovin rahakkaan.
Monesti katselen kaupassa - esim. Stockalla kosmetiikkamyyjiä - jotka suurimman osan ajasta vain seisovat ilman että asiakasta olisi lähelläkään ja mietin, minkälaista ajan tuhlausta sellainen on. Tässä mielessä jokin fyysinen työ, jopa siivous, on hyödyllisempi: tuleepahan kuntoiltua.
Hirveästi en sen varaan laskisi, että jos tekee ahkerasti töitä niin sitten pääsee aikaisin hyville eläkkeille. Itselläni työ olisi varmaan vienyt terveyden ennen pitkää ja viimeistään silloin 70+ ikäisenä, kun eläkkeelle tulevaisuudessa pääsee (jos pääsee)...
Tulevaisuuden suunnittelen jonkin muun varaan. Meilläkin on asunto ja muut suuret hankinnat maksettuina, myöhemmin voidaan vaihtaa pienempään asuntoon tai halvemmalle alueelle. Sekä minun että miehen vanhemmilla on jonkin verran omaisuutta, joka aikanaan tullaan perimään - toivottavasti eläkeiässä vasta, mutta siitähän tässä olikin puhe. Lisäksi harjoittelen sijoittamista, aika näyttää onko siitä sitten apuja.
mut nyt oma yritys, ja vaikka on taloudellisesti epävarmaa (tai aluksi oli, ei enää) niin nyt työ on ihan eri tavalla antoisaa! En vaihtais tätä pois vaikka saisin saman rahan puhtaana käteen tekemättä mitään. Teen tosin vähemmän töitä kun aikanaan palkansaajana tein, en halua käyttää kaikkea aikaani työntekoon vaikka tykkäänkin siitä, ja teen töitä osittain kotona jolloin pyykit, tiskit ym hoituu tässä samalla, ja iltasin jää aikaa muuhun kivaan :)
t. kaksi kertaa viikossa lottoaja