G: Suurin herkkusi? Mikä on se ruoka/herkku, mitä
Kommentit (46)
hyvä naudan pihvi punaviini- tai kerma-konjakkikastikkeella tai joskus aurakastikkeella, lisukkeena voi olla lohkopottuja tai hasselbacan perunoita tai uunissa paahdettuja juureksia. Juomana punaviini
Tai vaikka punaviini ja eri juustoja tai joku hyvä suolainen piirakka ja olut. Vaihtoehtoja on monia...
mitä tapahtuu harvoin niin ostan Mövenpicin saksanpähkinä.vaahterasiiraapi jädee. Törkyhintaista mutta ah niin mahtavaa ja tuo muistoja lapsuudesta vaari seurassa :)
Suolaisena ehdottomasti aura-juusto. Hyvä etten ala murisemaan jos joku tulee lähelle ;D
ehkä samaan kategoriaan menisi thaimaalainen extratulinen papaijasalaatti :)
ja tortillat.. Jälkiruuista suklaa, jäätelö ja vanukkaat :P
harvoin tai on sidottu, johonkin ajankohtaan.
Tällaisia ovat mm.
mäti, sipulisilppu ja smetana
simpukat ihan miten vain laitettuna
etanapannu
Jos sitten ajatellaan sellaista jokapäiväistä herkuttelua joka onnistuu suht koht pienellä vaivalla niin esim.
kotivaniljajäätelö (minulla on kone)
juustot (tykkään oikeastaan kaiken tyyppisistä)
viini (mielialan mukaan laatu ja väri)
suklaa (tämäkin mielialan mukaan)
marjarahka
suklaa(muta)kakku ja hilloke ja kermavaahto
Peanut M&M:t saa mut ihan sekaisin.
Ben&Jerry's New York Super Fudge Chunk.
ja mansikkasoseella, tuoreet oikein kaneliset korvapuustit, suoraan uunista tullut omenapiirakka paksulla vaniljakastikkeella sekä juuri uunista tullut joulukinkkusiivu ruisleivän päällä
Estrellan valkosipuli sipsit ja omatekemä valkosipulidippi ovat mun herkkuja. Ravintolassa tykkään syödä jotain oikein hyvää pihviä, perunoita ja valkosipulisoosia. Kesäisin ruokaherkuttelen itse tekemillä fish & chipseillä ja näin talvisin maistuu uunivuoka, jossa on jauhelihaa, jotain pastaa, mausteita, koskenlaskiaa. Olenkin sanonut miehelle, että mua on helppo miellyttää ruuan puolesta. Itse tekemä pitsakin kelpaa paremmin kuin ostettu.
Mutta ehkä se mun "syntinen herkkuni" jota söisin vaikka joka päivä ja syönkin aivan liian usein siihen nähden miten lihottavaa se on, olisi se vastapaistettu croissant.
Ihan kaikkein ihaninta on varmaan rasvainen, rapea blini mädin, sipulin ja smetanan kanssa. Aivan taivaaaaaaaallista. Voisin syödä niitä pyörtymispisteeseen asti.
mutta tässä näitä viimeaikojen juttuja:
-pirkka panna cotta ja suklaamousse :d
-lipsi mehujäät
-kotiuunin kinkkupasteijat
-pekaanipähkinät
-hevosenlihapihvit voissa paistettuina maustettuna suolalla ja pippurilla
-mozzarella + tomaatti
-kanakeitto
-suolapähkinät ja sipsit
-valkosipulietanat
-punaviini ;)
-leivinuunissa tehty kuusamolainen rieska ja päällä voita: tätä en tule varmaan koskaan enää saamaan :(
Suolaiset
- Sushi, katkaravut (käsinkuoritut), graavilohi, salt and vinegar sipsit, mäti
Makeat
- ihan mikä tahansa kelpaa mulle, paitsi kermavaahtoa sisältävät tuotteet
lihapullat, kaalikääryleet. Näitä ajattelen herkkuina. Harvemmin tulee syötyä kuitenkin.
Paahtoleipä (tietty paahdettuna) juustolla ja meetwurstilla. Jos syön yhden, syön kymmenen lisää joten en koskaan osta paahtoleipää.
Mutta ei viinin kanssa, vaan Zero-colan... NAM!!!!
Brie, sinihome, vuohenjuusto, kypsät goudat... "Varpaanvälijuustot"... mmmmmm...
Ben & Jerrys coocie doh
Se on cookie dough...
Mut komppaan silti. :D Ben&Jerry's on nam.
nammmmmmmmmm!