Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän käytös!

Vierailija
09.11.2011 |

Mä oon vähän pettynyt ystävääni. Sain vauvan puolivuotta sitten ja ei ole käynyt sitä edes katsomassa. Asuu sadan kilsan päässä, joten ymmärrän että ei ihan heti tullut, mutta nyt on jo aikaa kulunut ja kerran on käynyt helsingissä, mutta ei edes pikaisesti piipahtanut meillä.

Ei siinä mitään, mutta soitti ja pyysi että menisin jumboon hakemaan sitä ja tätä ja lähettäisin ne sitten hänelle, toki maksaa lähetykset. Samalla pyysti että jos ostaisin hänen pojalle (kummipoika) joululahjaksi ralliratin, hinta on sadasta eurosta ylöspäin kuulemma ja poika ei ole vielä valinnut minkä ratin haluaa mutta katsoo sen valmiiksi.

Mua jotenkin suunnattomasti ärsyttää tää kaikki. Okei mulla on huono päivä tänään, mutta silti..vituttaa jumbot ja ralliratit ja kaikki muu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pelikonsoliin liittyvä?

Vierailija
2/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiko ystäväsi tykännyt huonoa siitä, että et häntä pyytänyt lapsesi kummiksi, vaikka sinä olet hänen lapsensa kummi. En tiedä, mutta tälläisestä voi joskus joku loukkaantua. Ajattelee, että ei ole sinulle niin tärkeä ihminen kuin joku muu..

Tuo kuulostaa oudolta, että toivoo kummilta noin selvästi noinkin kallista lahjaa.. yli 100€?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä siis olet hänen lapsensa kummitäti? Etkä itsekään ole kuitenkaan puoleen vuoteen käynyt katsomassa kummilastasi, samalla ystäväsi olisi nähnyt sinun lapsesi (jonka kummi hän ei kuitenkaan ole..)?

Ymmärrän ainoastaan tuon, että ärsyttää juosta toisen asioilla jossain Jumbossa, mutta ihan ok, että ilmoittaa mitä kummilapsesi toivoo joululahjaksi. Ehdota ystävällesi, että tulisi käymään luonasi, voisitte käydä yhdessä siellä jumbossa ja ottaisi sen kummilapsesi mukaan, niin hän voisi sitten samalla katsoa sitä rallirattiaan? Ja ystäväsi näkisi sen lapsesi...

En muutenkaan ymmärrä tätä uusien äitien halua näyttää lastaan heti koko maailmalle, ja juuri niin päin, että heidän luokseen pitää mennä taivastelemaan sitä vauvaa. Joo, ymmärrän että jokainen äiti on suunnattoman ylpeä omasta lapsestaan, mutta olisi suotavaa tajuta, että muille se on vain vauva. Kun et kerran ole suuremmin itsekään ilmeisesti tuonut esille haluasi esitellä vauvaasi ystävällesi, etkä itse ole osoittanut mitään kiinnostusta kummilastasi kohtaan, niin ihan ymmärrettävää (minun mielestäni..) ettei hänkään ensimmäisenä ole oven takana. Välimatkaakin on, kuten kerroit...

Ei pidä ottaa itseensä, yleensä ystävien kesken asiat voi tuoda myös esille, jos joku kalvaa ja ärsyttää..

Vierailija
4/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lähes kaikille selvää,että suurinosa äideistä haluaa olla kotona vauvansa kanssa ja olettaa että mikäli sen vauvan joku haluaa nähdä,niin tulee sitten kotiin katsomaan.

Ilmeisesti ap.n ystävää ei uusi ihminen kiinnosta,ja onhan ap varmasti jo nähnyt ainakin kerran kummipoikansa,joten miksi ap.n pitäisi lähteä väkisin vauvaa näyttämään.

Vierailija
5/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan tuli tapa ostaa hänelle kalliimpia lahjoja, se oli samalla joulu/synttärilahja.

Sen takia tuli varmaan pyyntö taas vähän kalliimmasta lahjasta.

Ja totta, kyllä mä toivoin että ystävä olisi ollut kiinnostunut näkemään mun lapsen. Mulla on myös 2 vanhempaa lasta joten mun mielestä olis ollut kiva että hän tulee meille, eikä niin etät mä lähden lasten kanssa ajamaan sinne.

En mä pyydä sitä jumboon koska tuli selväksi se että hän ei tänne lähde, siksi mua sinne pyysi meneään ja hakemaan lapselleen puhelimen ja jonkun patjan ja mitä muuta oli?

Silloin kun kävivät helsingissä, pyysin että tulisivat piipahtamaan edes, mutta ei. Oli niin "kiire".

-ap

Vierailija
6/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoikasi on jo aikuinen ja sinulla pienet lapset, että ehkä parempi niin, että kutsut ystäväsi ja samalla kummipoikasi teille kylään.

Jos kalliimman lahjan osto on teille ihan normi juttu, niin sitten ymmärtää. Ja onhan siinä tavallaan kaksi lahjaa samassa.

Mutta oletko ajatellut, että ystäväsi olisi jostakin loukkaantunut. Onko hän yhdenkään lapsesi kummi?

Vierailija
7/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätä se ralliratti ostamatta. Leluja nyt isolle miehelle...Minä en ole ostanut lahjoja yhdellekään yli 18-v. kummilapselleni. Valmistujaislahjaksi annan rahaa, ja tuparilahjan, kun sen aika on.

Jos ystävä ei kutsuista huolimatta tule, ehkä joutaa ystävyys viilentyä.

Vierailija
8/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävää käymään? Osa kokee sellaiset "tulkaa piipahtamaan, kun ehditte" tai "poiketkaa nyt meillä joskus" tyyppiset "kutsut" epämääräisinä, eivätkä välttämättä oikein uskalla tai osaa niiden perusteella tulla. Kutsu niin, että kysyt, tuletteko ensi lauantaina käymään. 100 km ei ole mahdotonta ajaa edestakaisin samana päivänä, sano että voit laittaa vaikka lounasta.

Jos Jumbossa käynti on sulle hankalaa, voit sanoa, että valitettavasti et pääse hoitelemaan heidän asioitaan.

Sitä en ymmärrä, että kummilta pyydetään noin kalliita lahjoja (erityisesti, kun kyseessä on aikuinen poika). Sun ei ole pakko ostaa mitään mitä pyydetään, vaan voit ihan itse miettiä, miten poikaa muistat.

Vierailija
9/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapsilleen mutta ei anna itsestään mitään?

Jos niin on niin ehkä kannattaisi miettiä onko se aitoa ystävyyttä?

Mä ainakin itse ystäviä kohtaan ja lasteni kummivanhempia kohtaan olen pyrkinyt siihen että huomioin myös heitä ja heidän lapsiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi