vinkkejä köyhille kuinka saada enemmän vähemmällä
tulipa tuossa mieleen kun täällä usein valitellaan miten rahat on loppu,niin listataanko sellaisia juttuja, joilla voi säästää.
itsellä tuli mieleen, että kannattaa liittyä esim oman ison lähikaupan sähköpostilistalle. sieltä voi tarkkailla ja saada erikseen hyviä tarjouksia. Meille esim tulee lähisittarin emaili kerran viikossa ja nytkin sitä kautta sai tekstiviestin, jolla sai 50 euron ostoksista 10 euroa alennusta.
sitten kannattaa kiertää kaupoissa kaikki ale/poisto nurkkauksen. Minä (vaikka en köyhä olekkaan vaan pihi vaan) esimerkiksi en juuri koskaan osta vaatteita normaalihinnoilla, vaan juuri hyvillä alennuksilla tai kirpputoreilta. viimeksi muotiliikkeen alennusrekistä tarttui matkaan uudet hyvät farkut hintaan 10 euroa.
Kommentit (39)
ole nähneet köyhää päivää niin huuhaata nuo vinkit ovat. Itse tulen nykyään hyvin toimeen, mutta on minullakin ollut ajanjakso jonka aikana kaikki centin piti tarkalleen laskea.
Vinkit älää vain valita muiden vinkeistä!!!
cittarin 10eur etukupongin? Sehän on hyvä tarjous :)
LAKKAA KUVITTELEMASTA, ETTÄ ELÄMÄSI OLISI JOTENKIN VÄHEMPIARVOISEMPAA KUIN RIKKAAMPIEN ÄLÄKÄ HELVETISSÄ AJATTELE RAHAA NIIN INTENSIIVISESTI.
Minä sairastutin itseni stressaamalla asioista, joille en voinut siinä elämäntilanteessa mitään. Siksi tämä vinkki. Nyt joku tulee nauramaan että joo, hyvä olla ajattelematta rahaa kun sitä ei ole, mutta kaikki lähtee asenteesta.
Minä itkin rahapulaani ja silloin kun rahaa tuli, tuhlasin sen vääriin kohteisiin pakonomaisesti. Haaveilin ravintolailloista ym. vaikka olisi pitänyt tajuta että siinä elämäntilanteessa olisi kannattanut oppia viihtymään kotona. Tunsin katkeruutta kaveria kohtaan, joka tienasi kunnolla, mutta en tajunnut että raha ei ratkaise muita ongelmia.
tiedä miksi, mutta en valita :)
ole nähneet köyhää päivää niin huuhaata nuo vinkit ovat. Itse tulen nykyään hyvin toimeen, mutta on minullakin ollut ajanjakso jonka aikana kaikki centin piti tarkalleen laskea.
ihme valittajia tosiaan... tulee niin mieleen tuo meidän perhe lehden köyhä perhe, jolla oli kuitenkin varaa ostaa yli 10 eurolla kioskilta limsaa ja sipsejä, sekä bensaa autoon joka päivä. Jos edes vaivautus miettimään mistä ostokset sais halvimmalla niin säästys pitkä penni.
liity oman lähisittarisi sähköpostilistalle... sieltä saat. ja kohta lisäksi kasan muitakin aleseteleitä.
olisipa kiva tietää miten sellaisen 10e edun saisi, kelpaisi mullekin :)
liity oman lähisittarisi sähköpostilistalle... sieltä saat. ja kohta lisäksi kasan muitakin aleseteleitä.
Tee omasta elämästäsi oma taivaasi. Syö, nuku ja ulkoile. Naura paljon, lue paljon, älä vertaa, ota ystävien seura ja apu vastaan ja tärkein: älä stressaa, rahan määrä ei koskaan lisäänny etkä pysty edes keksimään luovia ratkaisuja jos olet katkera ja väsynyt.
vaihtele omia ja lasten vaatteita samankokoisten kavereitten kanssa, tulee vaihtelua ilman kuluja
jos vapaa-aikaa on paljon, monissa yhdistyksissä on talkoita ruokapalkalla
kaikki sesonkivaatteet ja tavarat kannattaa ostaa edell. vuonna kun k.o. sesonki on ohi (pysyvästi köyhät joilla kuitenkin hiukan vaaterahaa)
1-2 kk ennen joulua kaikki kallistuu, pakolliset joululahjat kantsii hankkia jo monta kk aikaisemmin
vaihtele omia ja lasten vaatteita samankokoisten kavereitten kanssa, tulee vaihtelua ilman kuluja
jos vapaa-aikaa on paljon, monissa yhdistyksissä on talkoita ruokapalkalla
kaikki sesonkivaatteet ja tavarat kannattaa ostaa edell. vuonna kun k.o. sesonki on ohi (pysyvästi köyhät joilla kuitenkin hiukan vaaterahaa)
1-2 kk ennen joulua kaikki kallistuu, pakolliset joululahjat kantsii hankkia jo monta kk aikaisemmin
aivan jouluahjojakin kannattaa ostella vuoden mittaan jo alennuksista. Kierrätyskeskuksistakin voi tehdä löytöjä samoin kun kirppareilta.
aika hassua muuten, että monissa vaateliikkeissä ne samat vaatteet jotka sai alesta kahden tai kolmen euron hintaan, niin aivan samanlaisia on normaalilla hinnalla myynnissä myöhemmin. Esim ostin lapselle kahden euron bodyja h&m ja nyt ne oli 9 euroa normaalilla hinnalla myynnissä samanlaiset. Seppälästä itselle paitoja ostin 3 euron hintaan ja nyt ne oli 20 euroa normaalilla hinnalla.
älä siis osta normaalihintaista juuri koskaan
pelastusarmeijasta yms voi löytää krppareilta käyttämättömiä leluja ja pelejä (olen löytänyt vielä avaamattomissa paketeissa) parilla eurolla, paitsi joulun alla ei löydä. eli lapsille saattaa pystyä ostamaan synttäri- ja joululahjat todella pienellä rahalla, jos ostaa ajoissa. myös esim. kuvioyöpaitoja, joista monet lapset pitää, saa todella halvalla aleista.
isoissa kaupungeissa on kaupunginosapäiviä, jolloin on ilmainen kirpparimyyntipaikka, samoin joissain leikkipuistoissa. koska köyhällä ei välttämättä ole kummoista myytävää, voi olla ettei saa pöydän hintaa helposti kokoon, joten kannattaa käyttää ilmaisia mahdollisuuksia.
Heh, no itse olenkin juuri pihi, senpä takia käyn sienestämässä ja marjastamassa syksyisin pakastimet täyteen. Tänäkin kesänä/syksynä tuli kerättyä työkiireiden takia vain 100 litraa marjoja, sieniä alle kymmenen ämpärillistä.
Ajattelin vain, että köyhäkin voisi tehdä saman, mutta ilmeisesti siinä on joku ongelma. Ai vitsi kun ei tule mieleen muuta kuin laiskuus.
hyviä ja käyttökelpoisia neuvoja paljon, jos ei vaan ylpeys ja laiskuus estä käyttämästä.
Heh, no itse olenkin juuri pihi, senpä takia käyn sienestämässä ja marjastamassa syksyisin pakastimet täyteen. Tänäkin kesänä/syksynä tuli kerättyä työkiireiden takia vain 100 litraa marjoja, sieniä alle kymmenen ämpärillistä.
Ajattelin vain, että köyhäkin voisi tehdä saman, mutta ilmeisesti siinä on joku ongelma. Ai vitsi kun ei tule mieleen muuta kuin laiskuus.
Se bussilippu metsään maksaa, sillä 8 eurolla saa paljon marjoja ja voi viettää lasten kanssa laatuaikaa sunnuntaina. Kaikki eivät asu metsän reunassa, kaikilla ei ole autoa, vauvan kanssa ei mennä metsään tuntikausiksi.
Itse säästin paljon rahaa sen takia, että osaan ommella, kutoa, korjata fillareita ja kodinkoneita. Ja näin teen edelleen vaikka hyvää palkkaa saankin. Viikonloppuna korjasin cd-vaihtajan ja ompelukoneen, vaihtelin myös luistimia kaverin kanssa ja paikkasin lasten housuja. Suppilovahverot saan työkaverilta kun kuskaan häntä vuoden aikana välillä lääkäriin, toinen kutoo minullle villasukkia koska leikkaan hänen pensasaitansa jne. En pidä itseäni laiskana vaikka en marjasta ja sienestä.
kannattaa jatkaa jauhelihaa soijarouheella.
Vaatteita ei kannata pestä turhaan, vaan osan voi tuulettaa parvekkeella.