Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arto Nyberg ja Aake Kalliala/P-P Petelius

Vierailija
08.11.2011 |

Katsoiko kukaan Arto Nybergia viimeksi? Näin eilen lääkärissä uusinnan ja tänään sitten näin lehdestä aiheeseen liittyvän jutun, jossa siis oli kysytty sekä Kallialalta että Peteliukselta välirikosta.

Mua ihan hätkähdytti sen Peteliuksen kommentti, kun oli vähän ylimielisesti antanut lausunnon, että "ai onks meillä välit poikki, no harmi jos se sitä hiertää, että mä teen duunia muittenkin kanssa..." jotenkin kävi se Kalliala ihan sääliksi, kun sen vastauksesta ihan selvästi, että oli loukattu.

Ennen olen pitänyt Peteliusta aina aika hyvänä tyyppinä (jostain syystä, ehkä se näyttää niin lutuselta;), mutta nyt kyllä laski sen pisteet. Kallialan vastaavasti nousi, oli tosi sympaattisen oloinen!

Tuliko kellään sama fiilis?! (Vai onko Arto Nyberg kenties pannassa AV-mammoilta?!;)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Kassila asettuu Kallialan taakse. Saapa nähdä asettuuko kukaan Peteliuksen taakse...

Kuin pikkupojat, toi leikkikin ton toisen kanssa eikä oo enää mun kanssa. En mäkään sitten enää oo sen kanssa ja kerron kaikille muillekin että mitä toi mulle teki. Enkä muuten oo yhtään katkera, ihan muuten vaan mä tässä poraan parinkymmenen vuoden takaisia juttuja.

Mitä nää Kalliala ja Kassila oikein näillä avautumisillaan hakee? Mustamaalaa Peteliusta? Miksi? Mikä tässä on se tarkoitus? Kertoa että Petelius on ikävä ja ilkeä ihminen? Viedä tältä työt? Eikö se nyt ole yksinkertaista että ei ole PP:n kanssa tekemisissä jos ei siitä tykkää, miksi pitää lehdessä toitottaa ja mustamaalata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti ja ties mitä muuta päälle, niin kumma juttu että töitä piisaa. Tekee töitä hyvien ammattilaisten kanssa ja laajalla repertuaarilla. Vaikea olisi usko että ihan m*lkuksi tiedetty mies saisi niin paljon töitä aikaan ja niin monien hyvien näyttelijöiden kanssa. Uskon että on ihan hyvä tyyppi, ei mikään jeesus mutta ei varmasti mikään mörkökään.

Vierailija
24/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti ja ties mitä muuta päälle, niin kumma juttu että töitä piisaa. Tekee töitä hyvien ammattilaisten kanssa ja laajalla repertuaarilla. Vaikea olisi usko että ihan m*lkuksi tiedetty mies saisi niin paljon töitä aikaan ja niin monien hyvien näyttelijöiden kanssa. Uskon että on ihan hyvä tyyppi, ei mikään jeesus mutta ei varmasti mikään mörkökään.

Huomaa, että et tiedä viihdemaailmasta mitään... :D

Tärkeintä on katsos se, että nuolee oikeaa takapuolta ja tekee duuninsa hyvin. Ei sillä ole mitään merkitystä mikä mulkvisti on, monet näyttelijät itse asiassa on aika mulkvisteja. ;)

Mutta nyt on jo monet tyypit kyllä kieltäytyneet PPP:n kanssa toimimasta, koska tyyppi on niin sanotusti pissinyt silmään useampaakin yhteistyökumppaniaan.

Ja saa muuten olla melkoinen tekele tällä alalla, että alkaa kollegat puhua pahaa!

Ei siis tarvii olla koulukiusaus-meininkiä, joskus vaan tulee kakkia niskaan, jos sitä tarpeeksi kauan kaataa toisten niskaan... ;)

Vierailija
25/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Kassila asettuu Kallialan taakse. Saapa nähdä asettuuko kukaan Peteliuksen taakse...

Kuin pikkupojat, toi leikkikin ton toisen kanssa eikä oo enää mun kanssa. En mäkään sitten enää oo sen kanssa ja kerron kaikille muillekin että mitä toi mulle teki. Enkä muuten oo yhtään katkera, ihan muuten vaan mä tässä poraan parinkymmenen vuoden takaisia juttuja.

Mitä nää Kalliala ja Kassila oikein näillä avautumisillaan hakee? Mustamaalaa Peteliusta? Miksi? Mikä tässä on se tarkoitus? Kertoa että Petelius on ikävä ja ilkeä ihminen? Viedä tältä työt? Eikö se nyt ole yksinkertaista että ei ole PP:n kanssa tekemisissä jos ei siitä tykkää, miksi pitää lehdessä toitottaa ja mustamaalata?

Se Kalliala mitään avautunut, vaan vastasi, kun kysyttiin. Suorassa lähetyksessä ei varmaan oikeen muutakaan voi. Eikä se missään lehdissä ole sen kummemmin repostellut asiaa tai mustamaalannut sen kummemmin.

Kassila varmaankin vaan haluaa osoittaa tukensa, koska kuten tälläkin avauksella on jo huomattu, aika moni asettuu myös Peteliuksen taakse, vaikka eivät asiasta mitään tiedäkään, eivät ole edes nähneet koko haastattelua.

Mä uskon, että teitä sormenheristelijöitä ei ole koskaan syvästi loukattu. Ette tiedä miltä tuntuu, kun matto vedetään totaalisesti jalkojen alta. Jos olisi, ette sädekehä killuen sössöttäisi, että tyhmä aikuinen ihminen on katkera ja lapsellinen ja itkee ja plääplää... Uskon myös, että Kalliala ei todellakaan kertonut ihan koko totuutta, ihan pelkkä soittopyyntöön vastaamisen unohtaminen ei noin voimakasta tunnereaktiota aiheuta.

Mutta jokaisella on toki oikeus mielipiteisiinsä, myös julkkiksilla.

Vierailija
26/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita loistavia ohjelmia, siinä se ero hänen ja Kallialan välillä. On eri asia näytellä valmis rolli (mikä sekin toki haastavaa!) kun vuodesta toiseen luoda aina vaan uusia ohjelmia mistä tulee kansansuosikkeja. Moni saa aikaan sen yhden tai ehkä kaksi hittiä, harva vuosikymmeniä tekee hyviä ohjelmia. PPP kuuluu tuohon harvalukuiseen joukkoon, ja siitä hatunnosto hänelle.

Älä puhu paskaa. Et näköjään tiedä totuutta asiasta. Se vaan taitaa olla niin, et PP ei ole yksin käsikirjoittanut yhtikäs mitään hyvää, tai edes hauskaa puolentunnin ohjelmaa.

Sarjaoista parhaissa, joissa PP:n ollut mukana on käsikirjoittajina olleet mm:

Kari Heiskanen ,Heimo(Holle/Leo Eläin)Holopainen, Kari Kyrönseppä, Seppo Ahti, Ville Virtanen, Antti Raivio Taneli Mäkelä, Mikko Kivinen, Vesa Vierikko, Jope Ruonansuu, AAKE KALLIALA, sekä myös pieneltä osin tämä James Potkukelkka itse. Ja tämä on jokaisen helposti taekittetavissa olevaa faktaa.

Vierailija
27/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että välit vaan jotenkin katkesi eikä se ollut mitenkään murtunut tai pettynyt, ihmetteli miten Petelius alkoi tekemään toisen kanssa ohjelmaa vaikka oli tarkoitus pitää taukoa, huumori mielellä se oli siinä haastattelussa eikä mitenkään vihaa hehkunut taitaa olla vaan media tuomaa hehkutusta tuo koko viha juttu.

Vierailija
28/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen aikaan eräässä laskettelukeskuksessa jossa Kalliala ja Peteliuskin paljon kävivät iltoja viettämässä keväisin siihen aikaan kun kaikki oli hyvin... Kalliala oli suorapuheinen mutta fiksu kaikkia myös meitä henkilökuntaa kohtaa, iso mies ja otti viinaksia mutta aina korrekti ja äänekäs mutta hyvätapainen. Petelius taas örvelsi minkä kerkesi, puristeli tarjoilijoita perseestä ja käsketti ja ahdisteli suunnilleen jokaista naista joka käsikopeloetäisyydelle sattui tulemaan. Toki niitäkin oli jotka tuppaantui ja jatkoillekin varmaan pääsivät kummankin luo mutta Kallialasta jäi kyllä hyvä kuva ja kävi usein. Tapauksista en muuta tiedä enkä kuvioista mutta 30 vuotta asiakaspalvelutyötä ravintolassa tehneenä oppii ihmistuntemusta jonkin verran.

Vierailija
29/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Kalliala mitään avautunut, vaan vastasi, kun kysyttiin. Suorassa lähetyksessä ei varmaan oikeen muutakaan voi. Eikä se missään lehdissä ole sen kummemmin repostellut asiaa tai mustamaalannut sen kummemmin.

Kassila varmaankin vaan haluaa osoittaa tukensa, koska kuten tälläkin avauksella on jo huomattu, aika moni asettuu myös Peteliuksen taakse, vaikka eivät asiasta mitään tiedäkään, eivät ole edes nähneet koko haastattelua.

Mä uskon, että teitä sormenheristelijöitä ei ole koskaan syvästi loukattu. Ette tiedä miltä tuntuu, kun matto vedetään totaalisesti jalkojen alta. Jos olisi, ette sädekehä killuen sössöttäisi, että tyhmä aikuinen ihminen on katkera ja lapsellinen ja itkee ja plääplää... Uskon myös, että Kalliala ei todellakaan kertonut ihan koko totuutta, ihan pelkkä soittopyyntöön vastaamisen unohtaminen ei noin voimakasta tunnereaktiota aiheuta.

Mutta jokaisella on toki oikeus mielipiteisiinsä, myös julkkiksilla.

tästä asiasta en nyt tässä puhu. Ihan itse voi valita alkaako heittää lokaa vai ei. Kyse on ikivanhoista asioista, kummankin herran kohdalla. Tapahtuneet vuosia sitten ja nyt yhtäkkiä he kokevat suurta tarvetta alkaa niitä kommentoimaan. Herää kyllä ihmetys että miksi? Mikä se suuri ja syvä loukkaus oikein oli joka vielä kahdenkymmenen vuoden jälkeen noin hiertää? Edelleenkään mä en ymmärrä miksi tätä asiaa pitää telkkarissa ja lehdissä puida? Jos asia vaivaa ja se pitää selvittää niin kannattais jutella Peteliuksen kanssa, Arto Nyberg ei asiaa voi hoitaa.

Petelius ei tainnut toimia aikanaan kovin kohteliaasti, mutta ei myöskään namä kaksi muuta herraa, jotka nyt kilvan heittää yhtäkkiä pusikosta lokaa kollegan niskaan. Ilmestyyköhän huomisen lehteen kolmas herrasmies jota PP on myöskin vuosikymmen sitten loukannut?

Vierailija
30/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Heiskasen, tai Taneli Mäkelän avautumista?

Vierailija
31/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmäkään ehkä aina jaksa olla ihan täysin korrekti ihmistä kohtaan, jolta on tullut peetä niskaan ämpärikaupalla.

Mutta jos ihmiset nyt haluaa pitää pienen mielensä ja tulkita näitä "avautumisia" kirjaimellisesti ja pitää avautujia lapsellisina, niin fine. Olkoonkin, että molemmat herrat olivat halunneet asian selvittää, mutta mikäli olette luetun/kuullun ymmärtämistä harjoittaneet; ko. henkilö ei ole suostunut asioita selvittämään.

Mä lähinnä uskon, että esiin on tullut jäävuoren huippu, kuten tämä tarjoilijankin juttu todisti, PPP:n epämiellyttävästä luonteesta.

En siis ymmärrä miksi pitäisi olla korrekti ja pitää turpansa kiinni, jos toinen on käyttäytynyt, kun arse? Mä näen asian lähinnä niin päin, että nyt vasta suostuu jotain sanomaan, kun pöly on laskeutunut ja ei enää voi tehdä haittaa esim. toisen uralle. Eli musta tuo 20 vuotta hiljaisuuttakin on kunnioitettavaa!

Koko ajan enemmän fanitan Kallialaa! :D

Vierailija
32/43 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto Kalevi Nyberg eli "Nolla-Nyberg" on vaatimatonta pasilan mielenterveyden ongelmajätelaitos YLEn palkkaa nauttiva duunari joka on käsittänyt tehtävänsä yleison palvelijana aivan väärin. Mainoksen makuun päässeenä hän kärsii julkisuuden- ja huomionhakuisten tavisten peruskroonisista itsensä pakkomielteisestä korostamisesta ja turhan pätemisellä. Vaikka moni saattaa mieltää Nybergin pelleksi niin sitä hän ei ole koska häneltä puuttuu täydellisesti teatterialan opinnot eikä hän osaa edes taikatemppuja. Ja kun onnettoman taitoja Ylen B-kastin ominaista kolhon nuoleskelevaa pastanjauhamista ja loisimista surkean ohjelmansa siivellä ei myöskään voi tulkita ammattitaidoksi jää jäljelle TV-duunarin mitätön mainosarvo josta Nyberg ottaakin kaiken irti paikatakseen pientä palkkapussia. Wikipediaan hän on luonut kuvitteellisen näkemyksen itsestään ja lääkettä heikon itsetuntoonsa. Mitätöntä egoaan Nyberg petraa lisäksi tekaistuilla Telvis- ja Venla- pysteillä jotka ovat ainoastaan amatöörien lohdutuspalkintoja. Facebookiin hän on perustanut kuvitteellisen faniklubinsa johon on faniksi ilmoittautunut ainakin hänen ystävänsä ja muut Ylen kolhot. TV:n katsojat saattavatkin ihmetellä mistä lähtien Yle on muuttunut iljettäväksi viihderaadoksi. Vaikka sääli on sairautta niin on todettava että tämän miehen edesottamukset ovat jo sen verran kummallisia että niiden kustannuksella voi sairastaa ilman tunnontuskia. Nybergin päteminen mielikuvilla ja nollatoleranssilla ei ole enää hassua se on säälittävää koska ammattitaidoton koomikko ei saa edes yleisöään nauramaan.

10th July 2010 by mediatutkimus http://www.artonyberg.blogspot.com/

Vierailija
33/43 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljon käsikirjoittanut erilaisia sarjoja, esim. Team Ahma ym. mitkä saaneet ison suosion, ei ole jämähtänyt vain johonkin Pulttipois ohjelmaan. Lisäksi on nöytellyt sarjoissa ja elokuvissa, työskennellyt radiossa ja vähän aikaa sitten ylellä tuli hänen luonto-ohjelmansa, mikä siis oli ihan luonto-ohjelman ei mikään sketsijuttu, käsittääkseni oli jotain "luontoiltoja" ennen tuota pitänyt radiossakin?

Eli ei mitään sen kummempaa, kuin Kallialakaan?! Vai onko se jotenkin jämähtänyt, mä en nyt oikein tajua mistä tää on keksitty?! Ja miten niin se on itkenyt yhtään missään? Näittekö edes haastattelua, vai nähtiinkö me eri pätkä..? Kun mun silmin ainakin Nyberg kysyi, että mistä välirikko johtui, niin Kalliala vaan vastasi, että kun oli yhdessä sovittu pitää taukoa (ja optio oli jatkaa) niin samantien Petelius hyppäsikin seuraavaan sketsijuttuun, eikä ilmoittanut mitään hänelle. Ja kun yritti soittaa ja jättää viestiä, että jutellaan asiasta, niin ei koskaan soittanut. Eli ilmeisesti ei ollut munaa soittaa ja sanoa, että lähdenpä tästä eri teille. Eikä mun silmiin kyllä mitään katkerana ruikuttanut, vaan kertoi aikalailla miten asia oli ja sitten vielä heitti, että puhelin on edelleen päällä... Eli tarkoitti, että hänen puolestaan voi edelleen sopia, jos toinen sitä vaan haluaa.

Ja itkuakaan en nähnyt.

Mä nimen omaan nostan hattua ihmiselle, joka pystyy kertomaan tollasen itseä selvästi syvästi loukanneen asian (haloo, laittakaas itsenne tuohon asemaan, olisko kiva fiilis?!) ja vielä vähän heittämään läppää päälle. Erittäin suurta rispektiä sai Kalliala mun silmissäni, Petelius vähemmän. Siis lehtijutun perusteella, kun yritti siinäkin kieltää kaiken ja olla munattomasti muina miehinä vaan muka vähän parempi.

ap

Vierailija
34/43 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan sama juttu mulla. pp sais mennä ihteensä... On se vaan niin pollee, voi että!

Vierailija
35/43 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Petelius sanoi haastattelussa "tiedän olevani keskivertoa paremman näköinen ikäisiini miehiin verrattuna"

Mun mielestä se on just samanlainen kuin kaikki muutkin eikä ainakaan parempi=)

Onko muka pp sanonu noin?! Ei varmaan oo kattonu peiliin viime aikoina...

Vierailija
36/43 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yllättävän usein kun tulee välirikkoja on kyse ihan väärinkäsityksistä. En siis tiedä AK ja PPP tapauksesta, mutta voihan olla että PPP on ajatellut että tauko=tauko heidän sarjasta ei kaikista viihdeohjelmista, ja soittopyyntökin voi unohtua.

Vierailija
37/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita loistavia ohjelmia, siinä se ero hänen ja Kallialan välillä. On eri asia näytellä valmis rolli (mikä sekin toki haastavaa!) kun vuodesta toiseen luoda aina vaan uusia ohjelmia mistä tulee kansansuosikkeja. Moni saa aikaan sen yhden tai ehkä kaksi hittiä, harva vuosikymmeniä tekee hyviä ohjelmia. PPP kuuluu tuohon harvalukuiseen joukkoon, ja siitä hatunnosto hänelle.

Vierailija
38/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, kymmeniä hauskoja hahmoja ja juttuja. Ainakin Mikko Kivisen, Pedro Hietasen ja Jope Ruonansuun kanssa. PPP on komiikassa poikkeuksellisen lahjakas, samaa tasoa Speden poppoon kanssa.

Spede vastas kahtakymmentä PPP:tä. Ovat ihan eri luokkaa.

Vierailija
39/43 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tuotantoyhtiö (Säihky), hän tuottaa, kirjoittaa ja ohjaa. Radio-ohjelmat Pedro Hietasen kanssa ovat (mun mielestä) ihan tappavan hauskoja, Youtubesta löytyy.

Kalliala on näytellyt Kotikadussa X vuotta, enkä nyt muista muurta, jotain hajarooleja ehkä, ei teatteritöitä.

Naurettavinta tässä jupakassa on sen aikajana: aikuinen ihminen valittaa telkkarissa että jätti 20 v. sitten soittopyynnön eikä siihen vastattu. Vaikka Petelius puukotti Kallaialaa selkään tai ei tajunnut olevansa hommistaan tilivelvollinen Kallialalle tms. niin katkeruuden hoivaaminen kaksikymmentä vuotta on noloa.

Vierailija
40/43 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä molempia ja AK oli tosi symppis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä