Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syömishäiriöisiä paikalla?

Vierailija
08.11.2011 |

Ikäsi ja painosi/BMI?

Kauanko olet sairastanut ja millainen sh sinulla on?

Oletko hoidossa tai haluaisitko olla?

Mikä on tavoitepainosi?

Onko lapsia, miten se vaikuttaa?

Omat vastaukset:

32v ja 58kg/20,6 BMI

Kunnolla sairaus lähti käsistä vasta pari vuotta sitten yli 20kg:n laihdutusprojektista.

Olen käynyt juttelemassa th:lle mutta tällä hetkellä en käy missään enkä haluakaan (kai).

Tavoitepainoksi miellän alle 55kg mutta epäilen samalla mahtaako sekä(än) riittää.

Lapsia on ja sen takia syyllisyys miten tämä vaikuttaa heihin, ihmettelevät varmaan kuitenkin jo miksi äiti ei vieläkään syö kunnolla vaikka laihtui jo...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että millainen sh sinulla on: Koitan syödä mahdollisimman vähän (600kcal/pv olisi hyvä päivä) mutta usein kuitenkin sorrun syömään enemmän ja sitten on huono omatunto + oksennan joskus. Pelkään että jos söisin "normaalisti" niin lihoaisin ja mielestäni paino onkin aina lähtenyt heti nousemaan kun olen syönyt vähän aikaa enemmän mutten liikaa.

t. ap

Vierailija
2/3 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi ja painosi/BMI?

33v, 169, paino ehkä jotain 62 nyt, mut olen raskaana. En mittaile painoa ja BMI enää, se pahentaa ajatuksia.

Olen sairastanut 11 vuotiaasta asti. Anoreksia, ortoreksia ja kausittainen bulimia tullut tutuksi. Pidän itseäni eniten anorektikkona, mutta yritän ajatella olevani nykyään terve. Olen ollut muutamaa repsahdusta lukuunottamatta 26 vuotiaasta alkaen 55 - 58 kg, ja pidän sinä normaalipainonani. Se siis tarkoittaa sitä että voin syödä päivittäin vähintään 3 ateriaa. Anoreksia kausillani olen ollut 45kg, enkä syönyt päiväkausiin.

En ole ollut hoidossa. Tämä sairaus on minun pääni sisällä, joten vain minä voin itseäni auttaa. Tosin äitini jatkuva laihdutus omassa lapsuudessani/nuoruudessani vaikutti oman tautini puhkeamiseen. Hän on aina ollut ylipainoinen ja silti jaksaa kytätä kaikkien muidenkin kiloja. Kehui minua aina kun olin hoikka ja siro.

On 2 lasta, kolmas tulossa. Heidän takiaan yritän olla terve ja suhtautua vartalooni ja ruokaan normaalisti. En todellakaan halua periyttää huonoa itsetuntoa helposti lihovien geenien lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että millainen sh sinulla on: Koitan syödä mahdollisimman vähän (600kcal/pv olisi hyvä päivä) mutta usein kuitenkin sorrun syömään enemmän ja sitten on huono omatunto + oksennan joskus. Pelkään että jos söisin "normaalisti" niin lihoaisin ja mielestäni paino onkin aina lähtenyt heti nousemaan kun olen syönyt vähän aikaa enemmän mutten liikaa.

t. ap

tottakai sun paino nousee kituutuksen jälkeen, koska olet sotkenut sun elimistön. Mulla meni tilanteen normalisoitumiseen aikoinaan jopa vuosi, turposin ja itkin kun "lihon" mutta sen jälkeen kun sinnikkäästi vaan söin normaalia mutta terveellistä ruokaa 6 päivää viikosta ja pidin yhden herkuttelupäivän kerran viikossa. (ajattelin että se olisi se kaikkein normaalein tapa elää) paino alkoi pikku hiljaa tasaantumaan ja vakiintumaan. Kyllä mä edelleen olen hoikka, mut en sairas. Ja näytän paremmalta kuin ihan riukuna.

Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän