Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noiden Lego-kalentereiden hinnat...brrrrr! Kenellä on varaa ostaa?

Vierailija
08.11.2011 |

Aika jäätävää ostaa lapselle Lego Star Wars joulukalenteri, melekin 30 egee! Markka-ajan lapsi aattelee et hei, jolukalenteri melkein 170 mk...Kenellä on varaa?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi meillä on joulukuussa seinällä Mailegin tonttupoikakalenteri, jonka taskuun tonttu on tuonut joka yö yhden yllätyksen. Voi sitä lapsen riemua! Ihanaa, "joulu on kerran vuodessa vaan". :)

Vierailija
22/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 euron kalenterin ja panivat tililleen sen ylimenevän 25 euroa.

Se sama, kenellä olisi varaa, mutta on sitä mieltä, että lasten on hyvä oppia tekemään valintoja, että ymmärtävät, miksi sitä varaa joillakin ihmisillä on.

ei saa ja siksi sitä varaa onkin.

Yleensä näistä kilpailee juuri yh-mammat ja pienipalkkaiset perheet kun kuvittelee, että se on joku statusasia ja lapsi saa paremmin kavereita, mitä kalliimpia tavaroita on.

Höpöhöpö. Meillä kaikki 4 lasta saivat valita mieleisensä kalenterit, joten jokaisella on joko Playmobil- tai legokalenteri. Me ollaan ihan tavisihmisiä, joilla on varaa ostaa lapsille kivat kalenterit. Ihan lasten itsensä vuoksi, ei kavereiden takia, ei nuo lapset tai niiden kaverit vielä tavaroiden hinnoilla brassaile.

Löysätkää pipoa. Ei niuhoilusta saa mitään kirkkaampaa kruunua eikä se tarkoita, että lapsi saa aina kaiken, jos kerran vuodessa saa legokalenterin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niitä periaatteessa osta. Lapset saivat valita, mitä itse tekevät ja kaikki laittoivat 25 euroa tilille ja ostivat 5 euron kalenterin. Siksipä juuri sitä varaa toisilla on ja toisilla ei.

Yleensä näistä kilpailee juuri yh-mammat ja pienipalkkaiset perheet kun kuvittelee, että se on joku statusasia ja lapsi saa paremmin kavereita, mitä kalliimpia tavaroita on.

mutta on periaatekysymys, etten moista kalenteria osta.

kun se jotain haluaa että kaikkea ei voi saada? Meniskö se ihan pilalle jos se kerran saisi jotain mitä tosiaan haluaisi? Vai meneekö se nimenomaan pilalle vain noista legokalentereista? Tämä perustelu saa mut aina jotenkin hymyilemään, "me opetetaan legojoulukalentereilla että kaikkea ei voi saada". Miks just niillä? Mä opetan tuota samaa ihan koko vuoden aikana, aina ei saa mutta joskus saa ja vaikka sen legokalenterin.

Taidat vaan itse haluata päteä tällä asialla, olla jotenkin parempi äiti kun et "periaatteesta" osta lapselle legokalenteria ja "kasvatat" häntä niin kovasti. Halveksimasi yh:t ei kasvata eikä heillä ole näitä jaloja "periaatteita". Voi niitä lapsiraukkoja :(

Vierailija
24/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta on ihan kestämätön ajatus totuttaa kakarat saamaan joka päivä muovikrääsää. Sitä paitsi joulukalenterin idea on joulun ODOTUS. Odotus palkitaan sitten jouluna, ei joka päivä ennen joulua.

Vierailija
25/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kasvatin poikaani. Ostin näet sen kalenterin salaa ja tuolla se vaatehuoneessa odottaa joulukuuta. Kaupassa poika näki kalenterin ja alkoi vinkuminen että hän haluaa sen ja heti. Pääsinpäs sitten kasvattamaan lastani - aina ei voi saada kaikkea mitä haluaa. Ei ostettu kalenteria, ei.

Ai että mä olen sitten hyvä äiti, poika saa aikanaan haluamansa mutta kauppareissulla oppi että AINA EI SAA MITÄ HALUAA.

Vierailija
26/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat haluaa, niin kyllä mä ostan...tosin nuorempi 2v varmaan haluaa muumikalenterin :)

Vierailija
27/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on periaatekysymys, etten moista kalenteria osta.

kun se jotain haluaa että kaikkea ei voi saada? Meniskö se ihan pilalle jos se kerran saisi jotain mitä tosiaan haluaisi? Vai meneekö se nimenomaan pilalle vain noista legokalentereista? Tämä perustelu saa mut aina jotenkin hymyilemään, "me opetetaan legojoulukalentereilla että kaikkea ei voi saada". Miks just niillä? Mä opetan tuota samaa ihan koko vuoden aikana, aina ei saa mutta joskus saa ja vaikka sen legokalenterin.

Taidat vaan itse haluata päteä tällä asialla, olla jotenkin parempi äiti kun et "periaatteesta" osta lapselle legokalenteria ja "kasvatat" häntä niin kovasti. Halveksimasi yh:t ei kasvata eikä heillä ole näitä jaloja "periaatteita". Voi niitä lapsiraukkoja :(

Vierailija
28/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieli jos sillä ei ole samanlaista kalenteria kuin kaikilla muillakin. Kyllä Nico-Petterin pitää se leco-kalenteri saada, ettei sitä kiusata koulussa köyhän perheen kakaraksi.

Vierailija
29/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lego-kalenteri 30 e, mikä on se määrä, jonka samalla hinnalla saa ihan legoja?

Mikset siis osta legoja yms., ja joka aamu löytyy kestokalenterin luukusta jotain kivaa pientä. Teko-ohjeita on netti pullollaan.

Muistan yhä lapsena, kuinka meillä oli seinällä kankainen kalenteri, jossa 24 taskua. Joka taskussa aakkos-karkki, ja sen sitten sai itse joka kolman päivä (kahtena muuna sai sisarukset). Vieläkin tunnen niiden karkkien maun suussa.

Ja rahaa riitti, eipä ollut koskaan puutetta, mutta pitääkö sitä silti "lasten takia" ostaa kaikki paikat täyteen ties mitä? Oli meillä kotona kuvakalenterikin, on yhä. Jokaisella oma (niistä sentään) ja sitten yksi koko perheen yhteinen, josta sai aina joka viidennen luukun avata.

Suklaakalentereita ei koskaan. Oliko minulla sitten jotenkin huono lapsuuden joulu, kun en saanut sitä sukealaatuista suklaata joka aamu mutustaa?

Omille lapsille samalla systeemillä, karkkikanleteri ei ole mikään pakko, eikä takuulla mitään krääsäkalenteria (lego ei tätä minusta ole, mutta ne legot siellä voi hyvinkin olla olematta hintansa väärtiä). Kuvakalenteri on hyvä valinta sekin - tosin, ne ovat nykyään kalliimpia kuin halvimmat suklaakalenterit.

Meillä laitettiin säästöön muun jouluroinan kanssa, ei niitä kuvia seuraavana vuonna muistanut, ja eri kalenteri oli itsellä.

Vierailija
30/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kasvatin poikaani. Ostin näet sen kalenterin salaa ja tuolla se vaatehuoneessa odottaa joulukuuta. Kaupassa poika näki kalenterin ja alkoi vinkuminen että hän haluaa sen ja heti. Pääsinpäs sitten kasvattamaan lastani - aina ei voi saada kaikkea mitä haluaa. Ei ostettu kalenteria, ei.

Ai että mä olen sitten hyvä äiti, poika saa aikanaan haluamansa mutta kauppareissulla oppi että AINA EI SAA MITÄ HALUAA.

Kyllä nyt kiiltää hyvän äidin sädekehä! Lapsi otti hyvin kieltoni, että KAIKKEA EI VOI SAADA ja päätin kun päätinkin tämän hienon käytöksensä vuoksi palkita hänet ja yllättää joulukuussa Lego-kalenterilla.

Vierailija
31/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa, emme ikinä ostaisi tuollaisia. onneksi lapsille riittää esim. Dumle -kalenteri.

Vierailija
32/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat jo halvemmalla.

Meille ostetaan kivoja juttuja, joista lapset oikeasti tykkäävät. Enkä koe tästä ollenkaan huonoa omaatunota. Ei aina ja kaikkea. Mutta AV-mammat vissiin kilpaa ovat ostamatta yhtään mitään kivaa lapsilleen :/ ihan kunnia-asia osalle.

Lego kalenteria ei nyt halua meillä kukaan, muuten ostaisin jostain ale-päiviltä (10 e alea kun ostat sitä ja tätä...).

Vierailija
33/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun jälkeen katsella Br-leluista ja Ellokselta sillä esim. keväällä ostin Playmobile kalenterin alesta ja maksoi vaan 9,90€. Edellisinä vuosina olen noita Playmobile kalentereja Ellokselta löytänyt myös alesta. Itse ostin tuon Star warsin toiselle lapselle vaikka olikin tosi kallis mutta se oli niin haluttu ja monena vuonna olen päässyt paljon edullisemmin niin mitä väliä.

Vierailija
34/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saavat max 10€ kalenterit ja ne riittää.

Vierailija
35/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt kiiltää hyvän äidin sädekehä! Lapsi otti hyvin kieltoni, että KAIKKEA EI VOI SAADA ja päätin kun päätinkin tämän hienon käytöksensä vuoksi palkita hänet ja yllättää joulukuussa Lego-kalenterilla.

Vierailija
36/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes joululahjoja. Turhaa hapatusta sellaiset. Jouluna muistellaan Jeesus-lasta ja luetaan Raamattua. Ei haksata meidän rahoja periaatteesta markkinavoimille lahjoihin ja herkkuihin. Lapsi ihan omasta haluastaan laittaa joululahjarahansa kolehtiin joulukirkossa. Niin hyvin olen lapseni kasvattanut.

Vierailija
37/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa keksiä pikkupussukoihin ja laatikoihin ylläreitä. moninkertainen summa rahaa menisi jos käyttäisin aikaani etsiskelyyn.

Vierailija
38/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieli jos sillä ei ole samanlaista kalenteria kuin kaikilla muillakin. Kyllä Nico-Petterin pitää se leco-kalenteri saada, ettei sitä kiusata koulussa köyhän perheen kakaraksi.

tiedä minäkään, eikä kiinnosta. Jokainen ostaa sen minkä haluaa tai ei osta mitään. Sua ne muiden kalenterit näyttää kyllä haittaavan, tietäs vaan että miksi.

Vierailija
39/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joulusta tekee joulun lasten ilo ja se taikamainen ilmapiiri. Meidän pojille SW on "se juttu". Meillä leikitään droideja ja klooneja joka päivä.

Ja tuo kalenteri on oikeastaan todella halpa kun saa lapsille ison ilon joka päivä joulukuussa. Eihän se tee kuin hieman yli euron päivä.

Miksi ihmeessä en soisi sitä iloa lapsilleni, kun se on juuri se mitä he haluavat? Miksi ostaisin suklaakalentereita kun he eivät niistä pidä? Miksi ostaisin muumeja kun he eivät niistä pidä?

Joten olen ostanut ne kalenterit heti kun kauppoihin tulivat. Lapseni ovat ne ansainneet :)

Vierailija
40/81 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ens vuonna pitää keksiä jotain kalliimpaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi