Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetin ystävän :(

Vierailija
07.11.2011 |

Tapasimme noin 1.5 vuotta sitten yhteisen harrastuksen merkeissä. Alkuun viestittelimme, lähetimme sähköpostia, sitten tutustuimme facebookin kautta ja sen jälkeen aloimme käydä yhdessä viihteellä. Hänellä ei ole lapsia, on ollut sinkkuna kauan. Itselläni on rankka ero takana, lapsia kaksi ja hyvinkin arkiaskareinen ja kiireinen arki.

Useimmiten näimme siis vain joka toinen vkonloppu kun minulla ei ollut lapsia ja useimmiten kävimme yhdessä bailaamassa. Olen monesti kutsunut häntä meille ihan arki-iltanakin tai viikonloppuisin kun lapset on kotona (kesällä esim. grillaamaan) mutta koskaan hän ei ole tullut.

Eli aina kun tapasimme, minä menin hänen luokseen, olin usein yötä ja kävimme sitten riennoissa, missä milloinkin. Hauskaa oli.

Hänellä ei ole juurikaan muita ystäviä kuin minä. Hänen elämänsä on melko tyhjää, hän käy töissä, illat istuu koneella, viikonloput myös. Harrastuksia ei ole, eikä oikein mitään muutakaan. Esim. kesällä hänen menonsa olivat ne mitä yhdessä teimme, muuten hänellä ei ollut mitään. Hän oli viisi viikkoa esim. kesälomalla jonka hän istui facebookissa. Välillä ihan säälin häntä :(

Minulla on ollut tosiaan rankka ero takana, rahavaikeuksia välillä yms. sotkua mitä exältä jäi. Elokuun alussa sitten kävi niin että tarvitsin pikaisesti 1000 euroa sähkölaskuihin jotta sain pitää sähköt (exä oli jo aikoinaan jättänyt maksamatta sähköt pitkältä ajalta, nämä sitten koitui minun kohtalokseni – pitkä tarina, tämä ei ole asian pointti). Itkin tätä ystävälleni ja hän lupasi säästötililtään lainata tuon summan minulle. Kerroin jo tuolloin, etten tiedä koska saan maksetuksi takaisin mutta varmasti sen teen. Asia ok.

Mutta tuo laina olikin sitten ystävyytemme loppu. Sen jälkeen välimme viilenivät hänen taholtaan, välillä hän laittaa uhkailevia tekstareita että viikko aikaa maksaa laina yms. Kertaakaan hän ei tuon lainan jälkeen ole pyytänyt minua minnekään eikä ota juuri muuten yhteyttä. Syyttää minua kuitenkin huijaamisesta ja siitä ettei hän kelvannut kuin rahan lainaamiseen. NÄINHÄN SE EI OLE. Usein, ennen lainaakin, pyysin häntä kylään mutta hän ei koskaan tule.

Tiedän, että kyseessä on iso summa ja yritän parhaani mukaan saada sitä jostain haalituksi (pankista en saa) ja hän tietää varmasti sen että sen maksan kun vaan pystyn. En vain ymmärrä miten en yhtäkkiä kelpaa ystäväksi vai onko vika sittenkin minussa?

Vai oliko se edes ystävyyttä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat ovat tiukilla niin silloin ei ap käydä viihteellä, vaan säästetään!

Toiseksi mahtaako sun eros olla vain silmänlumetta jolla anastat toisilta rahaa.Ainakin yks nainen jonka mies jätti on todella pulassa.Mutta mies vaan ostaa uuden auton jne.Onhan sulla ap työpaikka,tää jätetty nainen asuu yksin kahden lapsen kanssa ja kituttaa.Näemmä miehiä on joka lähtöön.Palkka tällä ketä jätti naisen on 6000euroa kuulema parhaimpina kuukausina.

Vierailija
22/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä vaikka pieninä erinä, jotta saat vuoden loppuun summan maksettua. Tuhat euroa on tosi iso summa lainata kaverilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 150-200 e/pano, niin saisit muutamassa kuukaudessa maksettua velkasi. Kaverisi saisi edes jotain.

Kun ex jätti laskun maksamatta, missä itse silloin asuit ja mikä oli osuutesi asiassa?

Vierailija
24/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele kuinka hyvä tämä ihminen on ollut sinua kohtaan, ja jos palkitset sen sillä ettet aiokkaan maksaa takaisin (tai jos se edes näyttää siltä kaverisi silmissä)...Tottakai hänellä on huoli omien rahojensa perään.

Vierailija
25/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaveri toimii ihan normaalisti. Ap kuulostaa tyypilliseltä pummilta, joka käyttää rahaa huolettomasti ja luottaa siihen, että joku toinen sitten makselee. Miten tosiaan rahapulassa oleva äiti bailaa joka toinen viikonloppu?

Vierailija
26/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko luottotiedoton? Miten ajattelit maksaa seuraavat erääntyvät laskut?

Vierailija
27/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaveri toimii ihan normaalisti. Ap kuulostaa tyypilliseltä pummilta, joka käyttää rahaa huolettomasti ja luottaa siihen, että joku toinen sitten makselee. Miten tosiaan rahapulassa oleva äiti bailaa joka toinen viikonloppu?

taitaa olla lukemisen ymmärtämisessä jotain vikaa! ap;han sanoi ettei ole enää bailannut!

sympatiani ap:le! kurja juttu.

Vierailija
28/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittänyt, että maksat paljon nopeammin takaisin. Ehkä aiemmin tullut huijatuksi tms. Sinuna kertoisin nuo mitä kerroit viestissäkin, kuinka pahoillasi olet ystävyyden menetyksestä.

Vierailija
29/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimusta velasta? Eli he eivät olisi katkaisseet sähköä ja lyhentäisit vaikka 100 Euroa sitä velkaa laskujen päälle. Onnistuu hienosti ja ei tarvi sotkea ketaan kaveria asiaan!

Vierailija
30/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran vapaaehtoisesti lainaa ja sovitaan miten takaisinmaksu hoituu niin ei sitä lainaa heti viikon päästä aleta karhuta ja laiteta ystävyyttä katki. Ei todellinen ystävä tee niin, vaan antaa toisen maksaa lainansa kuten on sovittu. Maksat nyt vaan sen lainan takaisin niin nopeasti kuin pystyt ja annat tollasen kaverin olla. Sille raha on ystävyyttä tärkeämpää, halusi olla muka ystävällinen ja lainasi. Odotti vissiin suurta kiitollisuutta ja nöyryyttä sulta ja kun jatkoit ystävyyttä kuten ennenkin veti hän herneen nenäänsä. Ei oikea ystävyys noin mene, ystäväsi rikkoi sopimuksenne ja nyt vielä syyttää sinua huijariksi. Kukahan se tässä on huijari?

Vierailija
31/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran vapaaehtoisesti lainaa ja sovitaan miten takaisinmaksu hoituu niin ei sitä lainaa heti viikon päästä aleta karhuta ja laiteta ystävyyttä katki. Ei todellinen ystävä tee niin, vaan antaa toisen maksaa lainansa kuten on sovittu. Maksat nyt vaan sen lainan takaisin niin nopeasti kuin pystyt ja annat tollasen kaverin olla. Sille raha on ystävyyttä tärkeämpää, halusi olla muka ystävällinen ja lainasi. Odotti vissiin suurta kiitollisuutta ja nöyryyttä sulta ja kun jatkoit ystävyyttä kuten ennenkin veti hän herneen nenäänsä. Ei oikea ystävyys noin mene, ystäväsi rikkoi sopimuksenne ja nyt vielä syyttää sinua huijariksi. Kukahan se tässä on huijari?

Vierailija
32/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä asiallisesti vastauksesta.

Vierailija
34/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla lukemisen ymmärtämisessä jotain vikaa! ap;han sanoi ettei ole enää bailannut! sympatiani ap:le! kurja juttu.

Hei, jos ap olisi vastuullinen aikuinen ja äiti, olisi hän laittanut nekin bailausrahat säästöön, ehkä ei olisi nytkään velanmaksun kanssa niin tiukkaa.

Totta kai joutuu elämään kädestä suuhun, jos on hoitanut raha-asiat huonosti ja kun rahaa on satunnaisesti ollut, niin nekin on kaadettu kurkusta alas.

Lukemisen ymmärtämiseni on siis ihan hyvä, samoin finanssipuolen hoito.

Vierailija
35/35 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin lähisukulaiselleni 2000€, joka vastaa kuukauden tuloja perheessämme. Tuosta lainasta on aikaa kaksi ja puoli vuotta, euroakaan en ole takaisin saanut. Sukulainen välttelee minua, rahasta puhuu vain sen verran että vähättelee tulojaan ja vinkuu minulle köyhänä elämistä. En tiedä, miten hoitaa asia enää fiksusti- homma on muuttunut niin mauttomaksi että ihan hävettää olla sukua tuollaiselle tapaukselle!

Ymmärrän sen, ettei rahaa ole aina ollenkaan. Sitä en ymmärrä, että tililleni ei kilahda edes kymppiä kuussa, vaikka sama summa kuluu velalliselta johonkin turhaan joka kuukausi.

Aika lailla samanlaisen summan lainasin sukulaiselle joitain vuosia sitten ja lanttiakaan en ole saanut takaisin. Tiedän, että kyseinen henkilö ei todellakaan elä millään köyhyysrajalla vaan matkustelee perheensä kanssa jne.

Olen hellästi maininnut tilanteesta muutaman kerran ja joudun ottamaan asian taas puheeksi. En ymmärrä, miksi hän ei ole todellakin laittanut edes kymmentä euroa tilille silloin tällöin, kunnioitus ja ystävyys säilyisi ihan eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan