Jos menen lasten kanssa matkalle, pitäisikö miehen osallistua matkan maksamiseen
Meillä on miehen kanssa kummallakin omat rahat ja yhteinen tili, johon kumpikin laittaa yhtä paljon rahaa. Tältä tililtä maksetaan normaali eläminen, laskut ja ruoat, omia rahoja käytetään omiin harrastuksiin ja vaatteisiin.
Mitä mieltä olette, tulisiko miehen kustantaa puolet lasten matkasta jos lähden lasten kanssa reissuun vaiko ei?
Kommentit (24)
Etkö itse haluaisi pitää omat rahasi omassa käytössäsi, jos tienaisit kaksi kertaa enemmän kuin miehesi??
Jos raha-asiat on järjestetty tuohon malliin, niin saahan sitä sitten elämään sisältöä miettimällä mun ja sun rahoja ja niiden käyttöä. Voittehan te tehdä aina kirjallisia sopimuksia erilaisten elämässä eteen tulevien tilanteiden varalle, antaa sellaisen mukavan säväyksen avioliitolle.
lasten kanssa matkalle, maksaisitko sinä silloin puolet lasten matkasta. Jos maksaisit, niin sitten voit odottaa sitä mieheltäkin.
Tuo omat rahat -ajattelu voi sopia avoliittoon, ei avioliittoon jossa on lapsia. Itse tienaan enemmän kuin mieheni, mutta ei ne mun yksityisiä huvittelurahoja ole; ne on meidän perheen varoja!
rakastan miestäni, joten meillä on yhteiset rahat, tietenkin. avioliitossa sitoudutaan pitämään puolisosta huolta myös taloudellisesti.
voiko tosiaan sanoa rakastavansa jotain ihmistä, ketä ei edes viitsisi elättää? rakastan lapsiani--elätän heidät. rakastan miestäni---elättäisin myös hänet, mutta koska hän on töissä, ei tarvitse " elättää" , vaan me elätämme toisemme ja lapsemme yhdessä.
erittäin yksinkertaista, eikö??
t:4
ja komppaan nro seiskaa, en todennäköisesti maksaisi lasten matkustelua yksin miehen kanssa - joten en myöskään edellyttäisi hänen maksavan puolta lasten matkasta heidän matkustellessaan minun kanssani.
Perhe on yhteinen yritys. Siihen ei sijoiteta rahaa sillä periaatteella, että molemmat laittaa yhtä pajon. Ei, siihen sijoitetaan niin, että molemmat laittaa niin paljoin kun pystyvät. Eli toisin sanoen kaiken. Ja jos perheen menojen jälkeen jää yli, niin molemmat puolisot käyttävät itseensä yhtä paljon. Ei niin, että toinen elää kituuttaen ja toinen leveästi. Miten joku voisi kohdella rakastaan niin? Sitä en ymmärrä.
t.vaimo joka tienaa enemmän kuin miehensä, mutta joka ei ikinä ole hetkeäkään ajatellut, että miehen pitäisi osallistua perheen menoihin yhtä suurella summalla kuin itse osallistun. Molemmat osallistuu sillä, mitä saavat palkkaa. Rahasta ei ole riitaa, koska molemmille perhe on tärkein ja omat halut ja tarpeet tulee kakkosena.
Mä haluaisin, että olis yhteiset rahat, mutta mies on pihi ja parempituloinen ja pelkää että tuhlaan rahat typeriin asioihin, niinkuin lasten vaatteisiin. Joskus kun olen yhteiseltä tililtä ostanut vaikka pojalle kalsarit, niin siitäkin on tullut sanomista, että tarvitseeko muka... Nyt ollaan just lähdössä lasten kanssa matkalla (mies jää kotiin) ja yksin maksoin kaikkien matkat.
Mä vielä maksoin kaikesta puolet silloinkin, kun olin äitiyslomalla, siksi pitikin palata heti töihin, hoitoraha ei olisi riittänyt edes omaan osuuteeni lainasta. Kyllä vituttaa kun mulla ei oo rahaa ostaa siistejä työvaatteita tms. koskaan, mutta mies heittää auton laittoon 300 sinne ja 300 tänne. Eroakin olen asian ja kyllä myös muiden syiden takia harkinnut.
kuinka paljon luulet hänen rakastavan sinua ja lapsianne, jos ei edes vaatteita lapsilleen ostaisi?? ja pakottaa sinut töihin rahatilanteen takia?
mistä helvetistä te noita sikaukkoja löydätte??
ja muista, poikasi ottaa isästään miehen mallin, hyvällä säkällä poikasi tuleva vaimo joutuu kärsimään samoin kun sinä nyt.
Vierailija:
kuinka paljon luulet hänen rakastavan sinua ja lapsianne, jos ei edes vaatteita lapsilleen ostaisi?? ja pakottaa sinut töihin rahatilanteen takia?mistä helvetistä te noita sikaukkoja löydätte??
ja muista, poikasi ottaa isästään miehen mallin, hyvällä säkällä poikasi tuleva vaimo joutuu kärsimään samoin kun sinä nyt.
Tuolla logiikalla aika moni vaimokin on sikaraukka. Hehän " pakottavat" miehensä töihin vaikka lapset on pieniä vai tiedätkö sinä montakin miestä joka voi vaan olla kotona vaimon tuodessa leivän pöytään?
Eikä kovin moni nainen osta perheelle ja lapsille yhtikäs mitään, vaan mies on 90%:sti vastuussa elatuksesta. Oletteko tällöin sitä mieltä, että nainen ei rakasta perhettään kun ei tuo taloon rahaa?
Tämä yhteisten rahojen puolustelu johtuu vain siitä, että mies tienaa enemmän koska on ensinnäkin kouluttautunut ja tekee lujemmin duunia. Jos tilanne olisi toisinpäin, eli mies mukavuudenhaluinen, kotona viihtyvä tyhjätasku ja nainen varakas, olisi takuulla perheessä tiukasti omat rahat.
Todennäköisesti sinulle jäisi enemmän rahaa käyttöön, jos asuisit lasten kanssa yksin...
Jos mies haluaisi lähteä lasten kanssa matkalle jonne vaimorukka ei pääsisi, tasan tarkkaan
a) mies maksaisi yksin koko lystin ja joutuisi vielä hyvittelemään vaimoa lahjoin, kun tämä joutuu jäämään kotiin
b) mies ei lähtisi ollenkaan, sillä " eihän perheessä yksin matkustella vaan otetaan toinen huomioon"
Minä tienasin aikoinaan 2 X niin paljon kuin mieheni eikä kyllä tullut mieleen että MINULLA olisi varaa johonkin mihin miehelläni ei ollut.
Minun mielestäni on tosi omituista että perheenjäsenillä on erilainen elintaso.
tottakai toisen pitää käydä töissä kun on vauva! se on perheen sisäinen päätös kumpi jää kotiin, yleensä se on imetyksen takia äiti.
ja mielestäsi siis mies on todellakin välittävä ja rakastaa lastaan, jos ei lapselleen edes vaatteita soisi?
minä olisin erittäin iloinen tilanteesta ja kerrankin NAUTTISIN omasta rauhasta.
Puoliksi maksetaan tasan kaikki. Se on minusta ihan oikein. Itsehän olen parisuhteen valinnut, tuskin minulla sinkkunakaan yhtään sen vähempää rahaa menisi. En pystyisi elämään toisen ihmisen siivellä.
[color=royalblue]Ei. Sinähän sinne matkalle haluat.
Just joo. Kyllä jokainen mies tietää että miehen rahat on perheen rahaa ja naisen rahat naisen omaa rahaa.
Uskomatonta! Avioliiton jatkumisen edellytys on teille siis taloudellinen hyötyminen miehestä?
Kannattaisiko pysähtyä miettimään, kuinka paljon miehillä yleensä menee naisen " ylläpitoon" ja olla ihan hiljaa.
voi luoja mitä ongelmia!!!!
mitäs teette, jos toinen menettää työpaikan ja tulot? lainaako toinen sitten rahaa vai??
tarvitseeko todellakin niitä ongelmia tekemällä tehdä??
hommatkaa yhteinen pankkitili ja molemmille kortit siihen. pysyy perhe onnellisempana ja lähtee typerät " ongelmat" .