Kestovaippoja käyttävät/käyttäneet
Olisiko tällainen setti hyvä alkuun?
http://www.huuto.net/kohteet/kasvava-paketti-kestoiluun/197357540
Kommentit (25)
Nuo fuzzit olivat jotain one size. Käyvätkö myös ihan pienelle?
kukaan sanoa?
Riipuu lapsen ruumiinrakenteesta. Yleensä nuo taskuvaipat ovat kyllä parhaita n. 6 viikon iästä lähtien, koska aivan pienelllä falskaavat helposti. Mutta tämä siis lapsikohtainen kysymys.
Kahden lapsen kokemuksella suositan kyllä ottamaan löysin rantein kestovaippailun. Ei kannata satsata ihan hirveästi aivan vastasyntyneen kestovaippailuun, sillä tuolloin se on työläintä (kakkaa 10 krt päivä vrs 2 kk iässä esim. 2 kertaa viikossa). Lisäksi vaipat menevät aivan pienellä nopeasti pieneksi eli tulee kalliiksi.
Mutta jos into on kova niin siitä vaan! Älä vaan lannistu, jos tuntuu vaikealta ja palaa hommaan sitten muutaman kuukauden jälkeen.
Kiitos vastauksesta.
Kovin suurta summaa en aio ihan pieniin vaippoihin käyttää, ja siksi tuota pakettia katsoinkin, kun oli mielestäni aika halpa.
Itse en ole jaksanut sisävaippa+kuori-yhdistelmiä muuhun kuin yökäyttöön. Päivällä käytössä on ollut helpommat taskuvaipat, jossa ulkopinta kosteussulkukangasta. Fuzzin kaavalla itse tehdyt vaipat ovat olleet parhaita.
Itse tykkään eniten harsoista ja kuorivaipasta. Kuori on pelkkä muovi tarroilla tai kuten mulla on yksi villasta tehty, mutta tosi kallis, itse ostin alesta ja silti maksoin 20e, mutta se oli silti paras ja puhdistui parhaiten. Sitten siihen harso. Harsot sopii kauan, kuoria vaihtelen koon mukaan, eli niitä tarttee ostaa koon mukaan. Sinänsä kuoria ei välttämättä tartte kuin 3-5 yhtä kokoa.
Mainitsemasi pakkaus voisi siksi olla hyvä, kun alussa vauvalta tulee usein kakkaa ja siksi kuortakin saa usein pestä. Yleensä pissan jälkeen en pese, ellei ole märkä ja kakankin yhteydessä pesen usein kuoren käsin.
kukaan sanoa?