halveksitteko lipuntarkstajia?lappuliisoja?
mä halveksin, ne kiusaa ihmisiä eikä jousta yhtään, ulkomailla sentään otetaan huomioon syy miksi joku on liputta, koska joskus voi olla muukin syy kuin pummi.ne on mun silmissä luusereita niuhottajia, jotka haluaa käyttää valtaa tunteakseen olevansa jotakin.
jos itse olisin tarkastaja päästäsin suurimman osan menemään, koska ei nää junat siihen kuole kun lippujen hinnatkin on niin törkeän korkeet.
Kommentit (47)
kyllä kaltaisiasi ketkä eivät viitsi käyttää isoja alkukirjaimia.
Työtään ne vaan tekee, ja ihan rehellistä sellaista. Sen sijaan mä ihmettelen hieman kaiken maailman yrityskonsultteja. Joudun välillä suomentamaan konsulttipaskaa, ja ihmettelen, mahtaako heille tulla työpäivän päätteeksi olo, että on tehnyt jotain hyödyllistä, vai mahtaako konsultin työstä tulla tyydytystä siitä, että on taas onnistunut laskuttamaan järkyttävät määrät pätäkkää täysin turhasta diibadaabasta.
Jos päästäisit suurimman osan menemään, et olisi kauaa lipuntarkastaja.
Itse inhoan puhelinmyyjiä sata kertaa enemmän kuin lipuntarkastajia.
Pieneltä osaltaan hintoja nostaa juuri nämä pummilla matkustavat loiset. Ilman heitä ei tarkastajia tarvitsisi jos kaikki maksaisivat.
Jos jää kiinni niin aivan oikein että sakotetaan. Eihän se työtään tekevät tarkastajan vika että joku pummilla matkustaa tai on niin tyhmä ettei osaa maksaa.
mut siis inhoat myös lappuliisoja?
eikä ole totta että hinnat sen vuoksi olis korkeet, haloo nyt, että olette tyhmiä. Kyllähän valtio nostelisi hontoja joka vuosi vaikka lahjoittaisitte perintönne heille. nytkin tulee nousemaan.
halveksin myös tv-lupatarkastajia puhelin myyjiä ja niitä jotka ahdistelee kadulla jonkun järjestön piikkiin.
pummeja halveksin, mutta en lipuntarkastajia ja lappullisoja.
mut siis inhoat myös lappuliisoja?
eikä ole totta että hinnat sen vuoksi olis korkeet, haloo nyt, että olette tyhmiä. Kyllähän valtio nostelisi hontoja joka vuosi vaikka lahjoittaisitte perintönne heille. nytkin tulee nousemaan.halveksin myös tv-lupatarkastajia puhelin myyjiä ja niitä jotka ahdistelee kadulla jonkun järjestön piikkiin.
En ole eläissäni saanut parkkisakkoja. Ei sen puoleen myöskään jäänyt kiinni lipuntarkastuksessa. Eli nämä ammattiryhmät ok. Jos asiat kunnossa, ei tarvitse pelätä.
Sen sijaan puhelinmyyjät ja feissarit ahdistelevat syyttä.
on minusta jollain lailla halveksittavaa valita tuollainen työ. Vaikuttavat sellaisilta "sääntö-rakkailta" ihmisiltä. Omasta mielestäni olisi todella epämiellyttävää olla vaikka lipuntarkastaja, koska osa pummilla matkustavista saattavat tehdä niin olosuhteiden pakosta rahapulan takia.
Itse en matkusta pummilla. Mutta joskus tein niin. Perheellämme ei ollut yhtään rahaa hankalan elämäntilanteen vuoksi ja toimeentulotuki oli myöhässä. Minulla ei oikeasti ollut varaa ostaa seutulippuja, joten kuljin lähijunassa pummilla siihen asti, kunnes toimeentulotuki tuli. Olimme saaneet lainattua jonkin verran rahaa, mutta oli pakko priorisoida ruoka lippujen sijaan, meillä oli kuitenkin jo silloin lapsi, jota ei voinut pitää nälässä. Ja pakko oli kulkea, opiskelun ja töiden takia.
Omalla kohdallani on myös käynyt joskus niin, että olen ihan oikeasti unohtanut tai meinannut unohtaa ostaa lipun. Näin kävi varsinkin, kun olin tottunut kulkemaan lastenvaunujen kanssa ilmaiseksi, tai jos oli kausilippu, joka oli juuri umpeutunut. Varsinkin väsyneenä sitä vaan käveli ajatuksissaan metrolaiturille tai nousi junaan/ratikkaan.
kyllä kaltaisiasi ketkä eivät viitsi käyttää isoja alkukirjaimia.
Jostain pitää päästä sanomaan, vaikka ei alkuperäiseen aiheeseen olekaan kommentoitavaa.
Hyvä arvostella ap:n kirjoitustaitoja, kun ei itselläkään näytä kielioppi taipuvan!
En halveksi lappuliisoja tai lipuntarkastajia. En yleensäkään halveksi ihmisiä, enkä varsinkaan sellaisia, jotka tekevät rehellistä työtä palkkansa eteen.
en näe siinä työssä mitään "oikeasti tärkeää". Ihmisten kiusaajia ovat.
mutta halveksin aloituksen ideaa, koska siinä ei ymmärretä, että kyseiset henkilöt tekevät sitä työtä, johon heidät on palkattu.
Mielestäni aloitus kertoo siitä, että henkilö ei ymmärrä, että rangaistavat asiat tai muut säännöt päätetään joidenkin ihmisten toimesta ja niihin voi itsekin vaikuttaa. Aloittaja voisi siis ennemminkin ajaa julkisen liikenteen ilmaisuutta kuin lapsellisesti parkua siitä, että hän voi saada rangaistuksen maksuttomasta matkustamisesta.
Omalta kannaltani esimerkiksi lappuliisoja on harmillisen vähän liikenteessä, itse kuljen pyörällä kaupungilla ja minua aidosti häiritsee ja haittaa pyöräteille väärin pysäköidyt autot.
Ja nuo väärin pysäköidyt autot myös estävät ratikoiden kulkemisen, todennäköisesti melkein joka päivä.
kertakaikkisen ikäviä ihmisiä, jotka selvästi nauttivat ihmisten kiusaamisesta.
Toisaalta joskus on tullut vastaan myös ihan miellyttäviä pysäköinninvalvojia (miehiä), joiden järjen valo on vielä ollut päällä eikä esim. sakkoa ole kirjoitettu invalidiä kyydinneelle vaikka invamerkki oli unohtunut laittaa näkyviin ja se etsittiin jo siinä vaiheessa kun sakonkirjoitus oli alkanut. Tiedän että jotkut parkkihaukat eivät kuuntele mitään järkipuhetta, tärkeintä on se sakon kirjoittaminen, vaikka sakkopaikalla oltaisiin siksi, että kuskilla on sydänkohtaus.
Olisi lipuolla hintaa ja filaritiet tukossa ilman mainittujen ammattien harjoittajia.
Minusta ei lipuntarkastajien pidäkään kuunnella selityksiä. Ihan sama, miksi joku on liputta, säännöt ovat selvät. Ok, jos on esim. tilannut kännykkälipun, ja voi sen osoittaa, muttei ole sitä saanutkaan, sellaisissa tapauksissa pitää joustaa, koska ei ole asiakkaan vika, että HSL:n palvelu ei toimi.
Mutta muuten liputta matkustaminen on täysin rinnastettavissa varastamiseen, ja moraalisesti tuomittavaa. On hyvä, että sitä ehkäistään tarkastuksin, koska me rehelliset matkusjathan maksamme pummien matkat omissa lipunhinnoissamme.
Eli minä kyllä arvostan tarkastajien työtä.
Minusta ei lipuntarkastajien pidäkään kuunnella selityksiä. Ihan sama, miksi joku on liputta, säännöt ovat selvät. Ok, jos on esim. tilannut kännykkälipun, ja voi sen osoittaa, muttei ole sitä saanutkaan, sellaisissa tapauksissa pitää joustaa, koska ei ole asiakkaan vika, että HSL:n palvelu ei toimi.
Mutta muuten liputta matkustaminen on täysin rinnastettavissa varastamiseen, ja moraalisesti tuomittavaa. On hyvä, että sitä ehkäistään tarkastuksin, koska me rehelliset matkusjathan maksamme pummien matkat omissa lipunhinnoissamme.
Eli minä kyllä arvostan tarkastajien työtä.
lue koko ketju ensi kerralla. "me rehelliset matkustaja jotka tuomisemme moraalittomuuden kuten liputta matkustamisen" just, sehän on todella moraalitonta.
lisäksi vaikka joku on säätänyt lain ei tarkoita että laki on oikeassa kuten esim 50-luvulla rotulait.
TV - luvantarkastajia kyllä