Haluaisin tehdä vanhaan pieneen siirtopihasaunaan uuden katon, MITEN?
En tiedä mikä on oikea termi, mutta ostamamme mökin pihalla on siirrettävä ulkosauna. Ei siis perustuksia siinä.
Katto tässä on huonossa kunnossa, muuten ihan ok. Ilmeisesti koko katto pitäisi kuitenkin tehdä uudestaan.
Mistä löydän ohjeet? Mulla ei oo alkeellisintakaan tietoa rakentamisesta, (tai no, joskus ala-asteella nikkaroin linnunpöntön koulussa...)
Ei mulla oo kuitenkaan mitään hävittävää, koska tätä siirtosaunaa ei tulla käyttämään enää saunana, ehkä vaan rojuvarastona, jos saan katon korjattua/tehtyä uuden, ja jos se ei onnistu, viedään koko pikkumökki pois.
Vinkkaisitteko jotain hakusanoja, joilla hakisin netistä? Tai olisiko suoraa linkkiä antaa johonkin, jossa ko. juttu opastettaisiin kädestä pitäen? Tai jos jotain muuta tietoa on antaa, mitä mä siihen ees tarvitsen? Lautoja, nauloja, vasaran, sahan, jotain vettäpitävää "katetta" (mitä se on?) ?
...kyllä musta vielä joku päivä uskottava remontoija tulee :D
Kommentit (4)
samalla huomaat miten se vanha on rakennettu.
Jos haluat samanlaisen katon kuin vanhakin, saat siitä helposti mitat ja voit laskea tarvikkeille menekin.
Rakennat uuden katon käänteisessä järjestyksessä, kuin mitä purat vanhan katon pois.
Toi on hyvä konsti kiertää lakia, jos se kieltää kyseiselle tontille saunan rakentamisen..
samalla huomaat miten se vanha on rakennettu.
Jos haluat samanlaisen katon kuin vanhakin, saat siitä helposti mitat ja voit laskea tarvikkeille menekin.
Rakennat uuden katon käänteisessä järjestyksessä, kuin mitä purat vanhan katon pois.