voiko lipuntarkastaja sakottaa jos
jos ei ole virallista henkkaria mukana, vain matkakortti?
sehän voi olla vaikka varastettu, kenen vain???
Kommentit (9)
Yleensä todellakin puututaan siihen jos olet väärällä matkakortilla liikkeellä, eihän sulla silloin ole lippua ollenkaan ja sakot napsahtaa.
Jos tarkastajilla ei ole syytä epäillä että matkakortti olisi jonkun toisen niin eivät sitten edes pyydä näyttämään henkkareita.
ei usko että matkakortin tiedoissa näkyy nimi tai sukupuoli... ollaan tästä väännetty pari vuotta jo. En siis suostu hänen kk-seutua käyttämään. Johan siinä kuitissa näkyy sukupuoli kun lataa arvoa tai kautta vaikka ärrällä...
Mun mies kulkee mun kortilla usein töihin eikä tarkastajat ole siihen puuttuneet vaik se on mun nimellä.Jos saat sakot voit mennä seuraavana päivänä näyttämään henkkarisi niin sakko mitätöidään.
Jos matkakortti on käyttäjäkohtainen, sitä saa käyttää vain kortin omistaja.
Toisen henkilön käyttäjäkohtaisella kortilla matkustava saa sakot.
näin vuosi sitten kun lipuntarkastaja halusi sakottaa 80€ siitä että joku meni epähuomiossa yhden pysäkin ylimääräistä. Samaan aikaan 3 deekua alkoi riehua ja tarkastajat joutuivat pitelemään niitä, henkilö päätti sillä välin kadota paikalta. Otti jalat alle siinä vaiheessa kun sakottamaan palannut tarkastaja lähti perään huutaen varas. Kuka tässä varas on kuluttaja hsl tai vr?
eivät voineet tietää kuka kortilla matkusti kun eivät saaneet henkkareita.
Henkilökohtaisella ei saa matkustaa kukaan muu, kuin lipun omistaja. Eli ei siinä henkkareiden näyttäminen jälkikäteen auta, jos lippu on jonkun muun.
Haltijakohtaisella voi matkustaa kuka hyvänsä. Silloin ei tietenkään edes tartte mitään henkkareita.
Ilman muuta on selvää, että haltijakohtainen matkakortti on paljon henkilökohtaista kalliimpi.
näin vuosi sitten kun lipuntarkastaja halusi sakottaa 80€ siitä että joku meni epähuomiossa yhden pysäkin ylimääräistä. Samaan aikaan 3 deekua alkoi riehua ja tarkastajat joutuivat pitelemään niitä, henkilö päätti sillä välin kadota paikalta. Otti jalat alle siinä vaiheessa kun sakottamaan palannut tarkastaja lähti perään huutaen varas. Kuka tässä varas on kuluttaja hsl tai vr?
eivät voineet tietää kuka kortilla matkusti kun eivät saaneet henkkareita.
Joo, "epähuomiossa" yhden pysäkin ylimääräistä eli kunnan rajan yli, jolloin joutuu maksamaan seutulipun. Näitä vahingossa matkustajia on pilvin pimein joka päivä Helsingissä ja ympäryskunnissa.
Mutta siis jos ei ole henkkaria eikä suostu sanomaan henkilötietoja tai muuten vastustelee sakotusta niin soittavat vartijat paikalle. Ja olenpa nähnyt ihan oikeiden poliisienkin voimin haettavan liputonta ja sakoista hermostunutta matkustajaa junasta.
kun liputon pääsi pakoon.
Lähteekö tarkastajat yleensä juoksemaan perään?
Toisaalta perusteettomasti annetusta virhemaksusta asiakkaan kannattaakin itse soittaa poliisi paikalle eikä pelleillä jonkun lipuntarkastajan tai muun harjoittelijan kanssa!!
Mun mies kulkee mun kortilla usein töihin eikä tarkastajat ole siihen puuttuneet vaik se on mun nimellä.Jos saat sakot voit mennä seuraavana päivänä näyttämään henkkarisi niin sakko mitätöidään.