Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän perhe on köyhä

Vierailija
05.11.2011 |

eli netto tulot perheessä on kuukaudessa 4800,00

euroa. Olemme köyhiä. Ruokaa ostan säästeliäästi

ja viiniä menee joskus.

Maksoin juuri äitini ja itseni matkan saksaan ja ja Tallinnaan myös ukki mukaan.

Mitään en pyydä vanhemmiltani.

Syömme 99 prosenttisesti kotiruokaa. Pari kertaa

kuussa ehkä tilamme pitsaa tai itselleni intialaista ruokaa.

Vaatteita ostan edullisesti itselleni ja pojalle.

Mies ostaa myös.

Matkustelemme ehkä 1 kerran vuodessa ulkomaille ja

ne risteilyt päälle.

Tunnen olevani köyhä, koska ei ole varaa esim.

lähteä ulkomaille joka kuukausi.

Näin köyhä Espoolainen perhe

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellinen köyhyys on juuri sitä, että kokee ettei pysty elämään sellaisella elintasolla kuin enin osa suomalaisista.

Absoluuttista köyhyyttähän Suomessa ei edes ole.

Vierailija
2/17 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ulkomaanmatka vuodessa ja risteily.

Todella köyhät eivät käy missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa tilinumeronne tähän, niin minä ja varmaan monet muutkin hyväsydämiset ihmiset voivat laittaa rahaa tilillenne, jotta pääsette ainakin jouluksi ulkomaille.

Jotenkin niin säälittää lapset, jotka jäävät paitsi esim. laskettelu- ja sukellusreissuilta eivätkä edes opi näitä taitoja. Syrjäytyneitähän heistä tulee;(

Vierailija
4/17 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: joku joka ei ole koskaan käynyt etelässä ja ikääkin ja 42v.

Vierailija
5/17 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellinen köyhyys on juuri sitä, että kokee ettei pysty elämään sellaisella elintasolla kuin enin osa suomalaisista. Absoluuttista köyhyyttähän Suomessa ei edes ole.

Kyllä ap:n elämä on luxusta valtaosalle.

Vierailija
6/17 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.1300e/kk... En laske meitä köyhiksi. Pystymme asumaan talossamme,bensa ja ruoka riittää sekä joskus voi ostaa uutta vaatetta. Mitä muuta tarvitsee? Meillä henkinen hyvinvointi merkkaa enemmän kuin raha.

Vierailija
7/17 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellinen köyhyys on juuri sitä, että kokee ettei pysty elämään sellaisella elintasolla kuin enin osa suomalaisista.

Absoluuttista köyhyyttähän Suomessa ei edes ole.

Suhteellinen köyhyys tarkoittaa sitä, että yksilö tai ryhmä on selkeästi huono-osaisempi, kuin ihmiset keskimäärin.

Toki on myös huomioitava, kokeeko yksilö olevansa köyhä. Jos köyhyys on tilapäistä, kuten vaikka opiskeluaikana, ei yksilö välttämättä koe olevansa köyhä.

Vierailija
8/17 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.1300e/kk... En laske meitä köyhiksi. Pystymme asumaan talossamme,bensa ja ruoka riittää sekä joskus voi ostaa uutta vaatetta. Mitä muuta tarvitsee? Meillä henkinen hyvinvointi merkkaa enemmän kuin raha.

samat tulot kuin teillä. eli 1300e/kk. lapsia kolme, aikuisia kaksi.

perheen hyvinvointi merkitsee eniten.

Olen pystynyt tarjoamaan lapsillemme pysyvää läsnäoloa ja rakkautta. Lapset menivät päiväkotiin vasta 3v. 4v. ikäsinä, vanhin vasta 6v.

Lapset nyt 3v. 4v. ja 8v.

Vierailija
9/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus todistaa todeksi sanonnan "ei köyhä ole se, jolla vähän on vaan se, jolta paljon puuttuu".

Mikähän mahtoi olla aloituksen tarkoitus? Luultavasti hän itsekin käsittää, ettei heidän perheen kohdalla ole kyse tavallisesta köyhyydestä sanan tavanomaisessa merkityksessä.

Minä sanoisin tuota pikemminkinn KATEUDEKSI kuin köyhyydeksi, kun kyse on siitä, että "ei pääse ulkomaille" yhtä usein kuin muut espoolaisperheet. No joo, onhan se kateuskin eräänlaista köyhyyttä.

Vierailija
10/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, köyhiä ollaan ja taidetaan jäädä :)

Netto tuloa n. 1600e /kk ja ollaan käyty etelässä

sekä matkusteltu kotimaassa... elämä on täynnä valintoja , kaikkiin emme voi vaikuttaa mutta ainakin osaan....

Vierailija
11/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot ovat alle 60% kansalaisten mediaanitulosta, on suhteellisesti köyhien listalla.

Ap ei ole.

Vierailija
12/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä pois verot ja muut maksut, niin huomaamme ap:n tienaavan miehensä kanssa enemmän kuin palkansaajat keskimäärin.

Mediaanituloissa ei oteta huomioon tukien varassa eläviä. Ainoastaan siis palkkatyössä olevat.

Ap on siis kermaperse, joka tienaa enemmän kuin 50% palkansaajista. Siihen eläkeläiset ja työttömät päälle, niin ap taitaa olla ainakin parhaan 30% joukossa.

Vierailija
13/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajoo kateutees!

Vierailija
14/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajoo kateutees!

Vierailija
15/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieltäsi voisit kyllä opetella, se ei maksa mitään (hae kirjastosta kaunokirjallisuutta). Kuka tai mikä on esim tämä "itse" joka kummittelee avauksessasi?

Toivotan hyviä lomia äidin, itsen ja ukin kanssa.

Ja tosi kivaa että "mies ostaa myös". Vielä kun tietäisi mitä ja kenelle ...

Vierailija
16/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista tuloista mulle jäisi vielä säästöönkin.

Olisin tyytyväinen.

Vierailija
17/17 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla vitsi. Sarkasmia lienee.

Jos olet kirjoitanut tuon tosissasi, niin ympärilläsi taitaa olla pekästään rikkataita ihmisiä. Vastauksia lukiessasi huomaat miten monet perheet elävät oikeasti pienellä rahalla ja voivat hyvin. Itse olen elänyt sekä suurituloisen että pienituloisen/tulottoman elämää. Sosiaalitoimistoon ei onneksi ole tarvinut koskaan mennä. Minun kohdalla on käynyt niin, että pienituloisena koen olevani onnellisempi. Olen joutunut katsomaan itseäni peiliin ja miettimään asisoita syvällisemmin, kun hetken helpotuksen hakeminen ostamisesta, on ohi. Näin olen löytänyt itseäni ja aitoja asioita elämääni.

Elämän arvoni ovat tervehtyneet ja ilon aiheet ovat pitkäkestoisempia ja ihmislähtöisiä.

Asiat ovat aina niin kuin ovat. Se ratkaisee minkä merkityksen niille annamme. Jos minulla olisi noin paljon rahaa käytettävissä kuukaudessa niin kokisin olevani taloudelisesti vähintäänkin hyvin toimeentuleva. Tällä kokemuksella henkiseen hyvinvointiin sillä tuskin olisi merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi