Jos olet valinnut äitiysavustuksen rahana
etkä pakkausta, niin tuleeko se nopeammin kuin pakkaus?
Kommentit (24)
Kukin toki tyylillään. Ei mua haittaa vaikka joku rahana sen ottaa. Omasta mielestäni se on vain kannattavampaa pakkauksena,
eikä harmita.
Saimme sukulaisilta esikoiselle hirmuisen kasan uudenveroista vauvanvaatteita ilmaiseksi, myös makuupussin ja toppapuvun muutaman vuoden takaisesta äitiyspakkauksesta. Sitten vain katsoin Kelan sivulta, mitä äitiyspakkaus sisältää ja vertasin siihen, mitä meillä jo oli. Oli vain muutama juttu, jota oltiin vailla, oliskohan ollut vesilämpömittari, kynsisakset ja jokin vaate. Päätin olla järkevä ja unohtaa painostuksen, jota saa niskaansa, jos ei pakkausta ota. Otin avustuksen rahana, kun 140 eurolla kuitenkin saa aika paljon enemmänkin kuin muutaman puuttuvan tavaran.
Jokainen siis tyylillään. Mun mielestä jokainen perhe osaa itse harkita, mitä eniten tarvii. Me ei tarvittu äitiyspakkauksen vaatteita, koska niitä oli jo.
lapsi on, otin rahana, koska halusin ostaa kaiken tarvitsemani oman maun mukaan, vaikka se enemmän maksoikin, koska kaiken hankin uutena, mutta sain varmasti mieleistä, koska se kuului minun äitiyteeni.
En näe mitään syytä ottaa uutta pakkausta kun kaikki jäljellä 2010 pakkauksesta.
Toinen lapsi syntyy kesällä.
Vaikka ne pakkauksen jutut olis kalliimpia kun sen 140 niin jos vaikka myisin ne niin tuskin saisin niistä edes tota 140euroa
Ikäeroa tulee vain vähän, mutta silti! Mä olen käyttänyt lähestulkoon kaikkia vaatteita ainakin vähän. Useampia paljonkin. Harja, kynsisakset, kylpylämpömittari, pyyheliina...purulelu, lorukirja. Nuo ainakin ovat tarpeellisia kai ilman ulkonäkökysymyksiäkin? Ja pärjäähän sitä varmasti ilmankin, ei kai kaikki halua juuri niitä käyttää, mutta mielestäni olivat hyviä. Vaatteet olivat eneimmäkseen neutraaleita ja niitä voi yhdistellä kumminkin oikein hyvin tytöllekin, eli esim. ruskeat housut, vaaleanpunainen body (jos tosiaan haluaa sitä vaaleanpunaista käyttää). Oli siellä harsoja, perusvoidetta, makuupussi ym.. Makuupussin voi viedä varoiksi vaikka mummulaan jollei kotona käytä. tai vaunuihin lisälämmöksi, tai vaikka koiran peitoksi?
Kyllä musta tolla pakkauksella siis tosiaan on enempi käyttöä kun sillä rahalla jos ei varsinkaan ennestään ole kovinkaan paljon vaatteita ja tarvikkeita. Jos vaikka vauva pulauttaa monet vaatteet ja yllättää kakkaamalla niskaan asti, niin kai silloin on melko sama mitä sen päälle pukee, kunhan on jotain puhdasta laittaa? Jos kotonakin nyt vain esim. oleillaan...
Toiselle lapselle otan pakkauksen silti, sillä vaatteet ovat erilaisia kuin edelliset ja kyllä mulle on käyttöä kahdelle villapuvulle, toppahaalarille jne... Jos vaikka toisen joutuu laittamaan pesuun.
Kukin toki tyylillään. Ei mua haittaa vaikka joku rahana sen ottaa. Omasta mielestäni se on vain kannattavampaa pakkauksena,