Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta?

Vierailija
05.11.2011 |

Eli jos sinulla on ollut, niin mitä oireita oli?

Ja löytyyhän ne joo netistäkin, mutta olisi kiva kuulla ihan henk.koht. kokemuksia. Epäilen itselläni, mutta labroihin on aikaa vielä pari viikkoa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulla todettu helmikuussa-11. Oireina:

- tolkuton uupumus, nukutti koko ajan

- paino nousi 20kg 5 kuukaudessa

- hiukset kuivuivat

- iho kuivui

- nälkä koko ajan (tosin imetin)

- hajamielisyys, unohtelin sanoja, olin kuin dementikko

Silti hoidin vauvan ja kodin moitteettomasti tahdonvoiman avulla, mitä lääkärit ihmettelivät, koska vajaatoimintani oli ehtinyt todella pahaksi.

Vastaan lisää jos haluat jutella:)

Vierailija
2/8 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitkälti samat oireet kuin aiemmin mainitut. Paino vaan oli kerennyt nousemaan sen 30 kiloa enkä tajunnut miksi. Palelua, väsymystä ymv jonka pistin pienten lasten hoidon ja talonrakennuksen piikkiin kun en tajunnut että mulla oli ihan lääketieteellinenkin syy oireisiin!!

No, lääkitys teki lyhyessä ajassa ihmeitä ja suht pienellä "säätämisellä" olen pärjännyt :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin lääkäriin rytmihäiriöiden ja nopean pulssin vuoksi. Tämä parani thyroxiinilla. Samalla pääsin eroon myös ilmavaivoista.

Minun oireeni ovat siis epätavalliset. Minulla ei ole olltu paino-ongelmia, eikä apatioita.

Palellut olen kyllä aina, ja väsymystä myös.

Vierailija
4/8 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita: hidas vatsa, palelu. En olisi ikinä niiden puolesta älynnyt mennä mihinkään testeihin, mutta sattumalta tuli jotain nivelvaivoja, ja lääkäri otatti samaan syssyyn kilppariarvot, ja vajaatoiminta paljastui tavallaan sattumalta. Tämä kaikki vuosia sitten. Vajaatoimintahan jatkuu yleensä kai läpi elämän ja verikokein seurataan, onko lääkkeen annostus oikea.

Vierailija
5/8 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mun pitä mennä, jotta saisin sen testattua? Terveyskeskukseenko? Työterveyskin olisi, mutten kamalan mielelläni käy siellä.

Oon ollut todella väsynyt ja voimaton viime aikoina. Mikään ei huvita. Olen välillä todella ärtynyt ihan ilman syytä. Ylipainoa on, mutta siihen on kyllä syynä ihan liika syöminen...

Vierailija
6/8 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuollossa minä olen kaikki vaivani hoidattanut, myös tämän vajaatoiminnan:) elikkä verikokeella se paljastuu, ja aamukymmeneen mennessä se tulee ottaa.

Sinuna kävisin ilman muuta. Voimakas tai oikeastaan eriasteinen masennus ja alakuloisuus liittyy sairauteen myös. Useita kilpparivajaita hoidetaankin virheellisesti masislääkkeillä. Itse en masentunut, mutta olin kiukkuinen. Ja koska olin vasta synnyttänyt, sekin siinä hiersi mukana. Lääkärit olivat todellakin ihmeissään, että olin yleensä "tolpillaan ja järjissään" sillä minun arvoillani olisi pitänyt olla jo melkoinen velttovirtanen.

t. eka vastaaja

Vierailija
7/8 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samantyyppiset oireet eli rytmihäiriöiden vuoksi päädyin lääkäriin. Ei paino-oireita tms, palelua kyllä ja väsymystä.

Vierailija
8/8 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites siis oman kunnan terveyskeskus? Olen aikuisen elämäni aikana käynyt kerran terveyskeskustuksessa ja silloinkin päivystyksessä, joten en tiedä yhtään miten pitää toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä