Aplastinen Anemia
Onko kellään kokemuksia?
Minulla epäillään, verikokeissa ollut jonkin aikaa anemiaa ja liian vähän valkosoluja. Neutrofiilit tippuneet neljässä kuukaudessa 4.00:sta 0.93:een ja hb on jatkuvasti alle sata. Trombosyytit kuitenkin normaalit.
Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia tutkimuksia odotellessa.
Kommentit (11)
Sopivaa luuytimen luovuttajaa ei löytynyt joten hänen kohdallaan päädyttiin antithymosyyttiglobuliini hoitoon. Lisäksi muutakin lääkitystä tuli mm. hylkimisenestolääkkeet.
Hoito toimi, tosin kesti kaikkinensa nelisen vuotta ennenkuin alkoi olemaan "terveen kirjoissa".
Sairastui vuonna 2004 ja kontrolleissa käy nyt kerran vuodessa.
Minusta kun omat veriarvot on vielä suht ok, vaikkakin matalat. Paitsi neutrofiilit tosi matalat. Ja trombosyytit on edelleen normaalit.
Diagnoosi ei siis ole minulle vieläkään varmistunut.
ap
Mun pojalla oli todettaessa hb vain 47, trombosyytit 8 (joka oli jo vaarallista), neutrofiilit 0,2.
Eli ihan päin honkia. Mutta diagnoosi olikin vaikea-asteinen aplastinen anemia. Käsittääkseni niitä on lievempiäkin muotoja ja joskus arvot jopa korjaantuvat itsekseen.
kun Fukushiman laskeuma saavutti Suomen. Kummallista, kun asiasta ei tiedoteta mediassa laajemmin.
neutrofiilit jatkavat alaspäin nyt 0.8.
ap
neutrofiilit jatkavat alaspäin nyt 0.8. ap
olet hoidossa sairautesi takia? Minkäikäinen olet?
neutrofiilit jatkavat alaspäin nyt 0.8. ap
tuo hb on noin korkea. Varo tulehduksia, eli älä liiku yleisillä paikoilla, äläkä syö mitään raakaravintoa.
hoidetaan ja hoidetaan. En ole siellä vielä itse edes käynyt. Mutta maanantaina olisi aika.
Kotikuntani arvauskeskuksesta sain nyt lähetteen hematologille ja aplastisesta lääkäri puhui.
eikö kellään ole kokemuksia tai tutun tutun kokemuksia?
on paras osaaminen, toivottavasti pääset sinne pian! Tsemppiä!
Olen sairastanut itse. Elokuussa 2008 tehtiin luuytimensiirto. Nyt voin hyvin. Mitä haluat tietää?