Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen aivan rikki noista joulukalenterien hinnoista:(

Vierailija
04.11.2011 |

Kuinka voi kalenterit maksaa lähes 20 euroa....jos siis haluaisi jotain eim. legokalenteria. Enb haluaisi pelkkää kuvakalenteria enkä suklaata mussutettavan joka aamu. Kun on kolme lasta, niin on aika paljon laittaa 60 euroa kalentereihin;((((

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kalentereita kalliina, elämä on !

Vierailija
22/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä laitata kalenteriin jotain pientä (ja ehkä tarpeellista) esim. tarran/tarroja, karkki (tyyliin Dumle, tikkari jne.), hiuspinni/ hiuspompula missä muumi tmv. legoukko jne. Saat PALJON halvemmalla :)

tulee kyllä helposti paljon kalliimmaksi! Vaikka laittaisi silloin tällöin karkkia tms. halpaa siihen kalenteriin niin on tosi vaikea pysyä edes euro/per päivä budjetissa! Ja sitten on taas nurkissa lisää kaikkea krääsää! Eli mielummin se legon kalenteri, maksoi 19.95€ ja legolaatikossa ei pari kourallista pikkuosia tunnu missään! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä luukussa oli lorupussi. Sitten meidän kestokalenteriin ilmestyi aina uusi loru.

uusimmassa Taika-lehessä oli myös edullinen idea: Tee isosta vihreästä kartongista "kuusi".Tulosta netistä erilaisia pyöreitä mandala-värityskuvia. Leikkaa 24 erilaista kuvaa (löytyy myös valmiita pieniä, joten ei tarvitse edes pienentää). Kiinnitä kartonkiin nurinpäin esim. sinitarralla. Taika-lehden kuvat taisivat olla kiinnitetty vielä erivärisiin pyöreisiin kartonki/paperipyörylöihin. Lopuksi noihin pyörylöihin numerot.

Näin saa lapsi tekemistä myös, kun värittelee noita kuvia!

Vierailija
24/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki työpaikka ja ala tienata rahaa. Kun lapsesi kasvavat, tulet törmäämään paljon kalliimpiin juttuihin kuin joku joulukalenteri. Esim teinini on jo viimeiset n kuusi vuotta käyttänyt ainoastaan lacosten kenikiä. Mietipä mitä ne maksaa ja kaikki muu siihen tykö jo yhdelle lapselle.

Vierailija
25/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä luukussa oli lorupussi. Sitten meidän kestokalenteriin ilmestyi aina uusi loru.

uusimmassa Taika-lehessä oli myös edullinen idea: Tee isosta vihreästä kartongista "kuusi".Tulosta netistä erilaisia pyöreitä mandala-värityskuvia. Leikkaa 24 erilaista kuvaa (löytyy myös valmiita pieniä, joten ei tarvitse edes pienentää). Kiinnitä kartonkiin nurinpäin esim. sinitarralla. Taika-lehden kuvat taisivat olla kiinnitetty vielä erivärisiin pyöreisiin kartonki/paperipyörylöihin. Lopuksi noihin pyörylöihin numerot.

Näin saa lapsi tekemistä myös, kun värittelee noita kuvia!

Siis osasin lukea tän, mutta ei aavistustakaan mitä tässä käsketään tehdä. Taidan ostaa sen legokalengerin, siihen mun äly ja rahat säonneksi riittää.

Vierailija
26/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten hädänalaista tilannetta (jouluhysteria) hyväkseen.

Vierailija
27/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kokoomuksen legokalentereita saa ostaa

Vierailija
28/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kallista ja meilläkin 4 lasta mutta se on toisaalta sitten siinä. Ja lapset tyytyväisiä.

Maksaa ne suklaakalenteritkin jonkun vitosen jos tahtoo hyvää suklaata. Pienelle lapselle nyt meneekin halppisversio.

Itse ajattelen että lapset on niistä onnellisia, se kuitenkin on vaan 30 euroa ja sellaisen rahan saa menemään moneen muuhunkin asiaan. Kalenterista on kuitenkin iloa monelle aamulle.

Mutta jos lapset on pieniä niin säästä joulukalenteri jonka nyt ostat ensi vuodelle. Avaa varovasti reuna ja ota pois muovialusta. Sulata suklaata ja täytä ne kolot. Anna suklaan kovettua esim. jääkaapissa ja laita takaisin kalenteriin.

Itse teen lapsille kalenterin. Niihin voi keksiä hyödyllisiäkin asioita kuten villasukat, kaulahuivin, pipon. Mitä nyt teet lapsille! Voi neuloa jonkun pienen lelun vaikka? Käytä pieneksi menneitä vaatteita vaikka kankaana niin näistä jää mukavat muistotkin.

Vierailija
29/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko, mistä Amazonin sivustolta noin edullisesti saitte vuoden 2012 kalentereita tilattua, vai tilasitteko perus Lego City -kalenterin?

City-kalenterihan ei maksa kuin n. 20 eur normikaupoissa (ja bonukset/plussat päälle), eli säästö nyt ei ollut suuren suuri.

Itse taas olen miettinyt Lego Star Wars -kalenteria, mutta se maksaa jo 30 eur.

Meilläkin kaksi poikaa, jotka haluaisivat kalenterit, mutta ostan todennäköisesti vain puoliksi, eli saavat avata luukun joka toinen päivä ja joka toinen päivä on sitten jotain muuta.

Olen myös tehnyt usein jouluksi piparkakkukalenterin, eli leiponut 24 piparia ja tehnyt niihin numerot ja ripustanut narulla esim. verhokappaan kiinni.

Meillekin tulee tuo Partiolaisten joulukalenteri, josta voi sitten aina pojat taas vuorotellen avata luukun. Sellainen maksaa 6 eur ja on ihan kivoja kuvia.

Vierailija
30/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa joissakin luukuissa jokin pieni yllätystavara tai herkku, mutta muuten pääasiassa jokin elämys tai joulun odotukseen liittyvä tekeminen mm. tänään tehdään pipareita, tänään mennään katsomaan Lucia-kulkuetta, tänään mennään laulamaan kauneimpia joululauluja tms.

Itse teen tällaisen tänä vuonna, koska mua ainakin ärsyttää ainainen tilpehööri ja samalla joulun odotuksesta tulee oikeasti sitä eli hiljentymistä kohti vuoden isointa juhlaa.

Vierailija
31/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun Saksassa. Täällä maksaa ns. "juoppojen" joulukalenteri ReWessä (en ole kyllä ikinä ostanut) 9,95 €, jossa on yht. 1.2 litraa alkoholia... no, voitte arvat mitä maksaa lasten suklaakalenterit. Oikein, ei juuri mitään.

Vierailija
32/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehtäväkalenteri eli joka aamulle tulee tontulta kirje jossa tonttu juttelee niitä näitä jouluun ja lasten tekemisiin liittyvää ja viimeiseksi jättää lapsille tehtävän. Karkkipäivänä voi olla karkkia lisänä.

lapset juuri puhuivat että kavereilla on noita little pets, lego ym. kalentereita ja kysyinkin että haluaisivatko sellaiset. 9v. tuumasi että ei haluais koska se tehtäväjuttu on kivempi.

Toki niitä tehtäviä tulisi tehtyä muutenkin kun ovat jouluun liittyviä, mutta lapsista on ollut tosi kiva yllättyä aina siitä mitä millekin päivälle on. Tehtävän suoritettuaan lapset saavat palkinnoksi tarrat.

Tehtävinä mm.

-kadonneen tonttulakin metsästys

-jouluajelu jossain omakotitaloalueilla, katsellaan jouluvaloja ja koristeita ja valitaan kaunein. Viedään postilaatikkoon konvehtirasia ja kortti

-pipareiden leipominen (kalenterissa saattaa olla uusi piparkakkumuotti tai jotain koristeluherkkuja)

- piparkakkutalon koristelu ja kokoaminen

- stockan jouluikkunaan tutustuminen + kaakaot kahvilassa

- opettajien/kerhotätien muistamisten tekeminen

- joulukakkujen leipominen

- jouluvalojen laitto

jne. jne. mitä nyt perheen perinteisiin kuuluu. Meille tämä on vuosin ja taas vuosien perinne ja näin toimitaan jatkossakin :) Tulisi ne tehtyä muutenkin, mutta tämä luo meille omanlaisensa joulutunnelman ja joulunodotuksen taian.

Vierailija
33/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Lidlistä euron suklaakalenterit, syö itse suklaat (Suomessa herkuttelu on kielletty vain lapsilta) ja laita porkkananpalat tilalle. Problem solved, eikä tule kalliiksi.

Meillä täytetään itse kalenterit, tosin niihin tulee kyllä usein karkkiakin koska en tosiaan halua kahta kalenterillista muoviroinaa asuntoon. Mutta edes oikeita karkkeja, ei pahvin makuista viisi vuotta vanhaa suklaata.

Vierailija
34/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusivat viimevuonna yhdessä sen legokalenterin.

siis yksi kalenteri kaksi poikaa, kiltisti jakoivat avausvuorot ja sopivat että kaikki on yhteisiä.

muita kalentereita ei hankittu

Vierailija
35/35 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun saksalainen ystävä laittoi viestiä viime tammikuussa haluaisinko ostaa edellisen joulun joulukalenterin 5 eurolla.

Playmobilin kalentereita myytiin halvalla. Laitoin tarran vuosiluvun päälle ja taatusti menee täydestä.

Lupasi pitää silmät auki tänäkin vuonna.

Päälle tuli postimaksut, mutta kun meitä oli 5 äitiä, jotka tilattiin, yht 12 kalenteria, ei paljoa tullut maksamaan per nenä.