Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen aivan rikki noista joulukalenterien hinnoista:(

Vierailija
04.11.2011 |

Kuinka voi kalenterit maksaa lähes 20 euroa....jos siis haluaisi jotain eim. legokalenteria. Enb haluaisi pelkkää kuvakalenteria enkä suklaata mussutettavan joka aamu. Kun on kolme lasta, niin on aika paljon laittaa 60 euroa kalentereihin;((((

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa vaikka mandariinitkin per nenä :)

Vierailija
2/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 lasta enkä todellakaan osta sadalla eurolla joulukalentereita. Suklaata niissä kalentereissa on todella vähän. Siis esim. 100 g tai 60 g yhteensä. Se on tosi vähän jaettuna 24 päivälle, joten ei se ole mitään mussuttamista, jos sen pienen suklaanamin ottaakin. Sen jälkeen voi vaikka pestä hampaat jos ahdistaa. Noi 20-30 euron kalenterit on järkyttävää rahastusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä laitata kalenteriin jotain pientä (ja ehkä tarpeellista) esim. tarran/tarroja, karkki (tyyliin Dumle, tikkari jne.), hiuspinni/ hiuspompula missä muumi tmv. legoukko jne. Saat PALJON halvemmalla :)

Vierailija
4/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalnetereita saa usein myös valmiina jos ei jaksa itse askarrella, esim. Timmari, Ikea ja vastaavista, sama kalenteri myös menee vuosikausia lapsella/lapsilla.

Vierailija
5/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä tuo että jostain muutaman kymmenen gramman suklaapalasta voi saada joka-aamuisen suklaan "mussuttamisen" :D.

Löysennä ap nyt vain pipoa niin kaikilla on mukavaa!

Vaihtoehtoisen, halvan kalenterin voit tehdä niin, että yhteinen pussukkakalenteri, jota avataan vuorotellen, täytetään esim. kirpparileluilla tms. Mielikuvitusta peliin! En maksaisi minäkään kalenterista kahta kymppiä ainokaiselleni.

Vierailija
6/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kuvakalenteri ja sellainen kestojuttu johon laitan jonkun keksin tai karkin tai muun per päivä, mutta jos se on poissa ap:n pelistä epäterveellisyytensä takia niin sitten se ei tosiaan ole hyvä idea. Ainakaan en lähtisi ostamaan 24 pikkurojua tällaiseen, siinä ei ole mitään järkeä. Mieluummin vain se kuva.

Vierailija
7/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin huiman iso suklaapala jonka lapsi saa 24 päivän ajan kerran vuodessa :) Voit antaa vaikka xylitolpastillin perään jos noin ressaa.

MITEN joku voi tästäkin asiasta repiä moisen ongelman?

Vierailija
8/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne tilalle.

Vierailija
9/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa nuorinkin sen suklaakalenterin, on reilu 1v. Mä oon ihan kamala äiti kun myrkytän lapsiani joka päivä sillä suklaalla, ne saa varmaan yliannostuksen.

Relaa vähän! Vai ootko sä niitä, jotka ei itse lapsena saanut sitä suklaakalenteria, ja nyt kostaa sen lapsilleen?

Vierailija
10/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tilasi lapsille Lego-kalenterit. Lähetti toi ovelle postikuluitta, hintaa per kalenteri tuli n. 15 euroa. Paljon rahaa on tietysti sekin, mutta kotimarketissa hintaa olisi tullut reilusti enemmän.

Vierailija
11/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen seinälle laitettava taskullinen juttu, johon sitten ostan karkkeja itse. Kai sitä nyt jokaisesta maailman asiasta saa sikakalliin version, jos haluaa kallin.

Vierailija
12/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

runon tai laulaisitte laulun, joka liittyy joulun odotukseen. Ei kaiken tarvitse olla kaupallista ja kallista. Opeta lapsesi siihen, että iloita voi ilmaiseksikin eikä silti tarvitse kyynistyä.

Vierailija
13/35 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenterit on tosi kivoja ja täytteeksi ei tarvitse ostaa karkkia tai rojua, kun sinne mahtuu esim. tarroja, pyyhekumeja tai hiusrenksuja. Eli kaikkea, mikä kuluu käytössä. Miksei vaikka tarrakalenteri koko kuukaudeksi, jos tarrat lapsia kiinnostavat.

Muumi-purkkakalentereja olen myös nähnyt myytävän. Ei huono idea ollenkaan, jos suklaan epäterveellisyys huolettaa. Vaikka ei pienessä suklaassa oikeasti ole mitään pahaa.

Vierailija
14/35 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytteeksi laitan asioita, jotka hankkisin lapselle kuitenkin ja karkkia. Esim Schleishjä, legoja, koruja, elokuvalippuja, uimalippuja tms.

Ok, on kallista. Mutta toisaalta, ostaisin nuo tavarat kuinkin joten on kiva laittaa kalenteriin tavaroita joita lapsi oikeasti haluaa.

Vierailija
15/35 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku lego racers tai joku muu lego pikkupaketti (maksaa 4.90) ja laita niitä paloja tekemääsi/ostamaasi kalenteriin.

Tulee halvemmaksi ja ajaa saman asian.

Vierailija
16/35 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kierrätyskeskuksesta pikkurojua; leluja, rannerenkaita jne. Sitten laittanut tarroja, namuja, rusinapaketit tms. Tämän vuoden kalenteriin (eivät mahdu sisälle, mutta keksin jonkun jutun, esim aarteenetsintä periaatteella) aijon laittaa kirpparilta löytyneitä kivoja kirjoja joillekkin päiville. Yksi kirja voi olla yhteiseksi. Aamu alkaa kivasti lukemalla..

Ps.Meillä yksi lapsista reagoi voimakkaasti suklaaseen, jo pieniinkin määriin, käyttäytyy tosi levottomasti ja saa raivareita, joten siksi meillä ainakin on tuo suklaakalenteri pannassa.

Vierailija
17/35 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 60 euroa on muutaman tunnin palkka ja pienituloisellakin jo puolen päivän nettopalkka. Kyllä nyt luulisi Suomessa ihmisillä olevan varaa legokalenterihin.

Vierailija
18/35 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan joulukalenterit vasta 3. tai 4. paiva joulukuuta. Viime vuonna huomasin, etta jo silloin kalenterit olivat puoleenhintaan tai jopa -70%. Lapset saavat sitten ostamisen jalkeen avata muutaman luukun samalla kerralla, korvauksena siita etta kalenterit tulevat myohassa. 3v ja 4,5v lapset on ok asian kanssa.

Vierailija
19/35 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Playmobil-kalenterit kahdelle tytälleni. Maksoivat alle 14 euroa/kpl, kun taas Suomessa näin vastaavaa myytävän tuplahintaan. Postikulujahan siinä tulee, mutta kun tilasin samalla muitakin joululahjoja, tilaus kannatti.

Pojalle ostin sitten legon Starwars-kalenterin, kun hän on aivan hurahtanut kyseiseen aihepiiriin. Kalenteria ostaessani ajattelen lähinnä sitä iloa, joka leluista tulee ja sen lisäksi sitä, että ne kalenterista saatavat lelut ovat käytössä pitkään, joten vaikka kertamaksu tuntuu suurelta, ilo jatkuu vielä vuosia joulun jälkeen. Esim. juuri legot ja Playmobilet säilyvät ja kestävät vaikka vielä lapsenlapsille :)

Vierailija
20/35 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon rahaa. Varsinkin kun kahdelle lähtee tekemään.

Helposti niihin menee se 20€ per kalenteri. Joten itse mieluummin tyydyn ihan perus suklaakalentereihin.

Monena jouluna tein esikoiselle itse kalenterin. Krääsää kertyy muutenkin joten lopetin sen ja sitten kun kuopus syntyi niin en kyllä lähde kahdelle tekemään itse kalentereita.

Lelukalentereita en halua juuri sen krääsän takia.