Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh, rasittava Huutonetostaja. ov

Vierailija
04.11.2011 |

Kohteessa oli ilmoitettu toimitustavoiksi nouto + käteinen tai posti + tilisiirto, mutta EI postiennakkoa.

Nolla palautteinen huutaja alkoi vasta kohteen sulkeutumisen jälkeen vaatimaan postiennakkoa.

Asiallisesti sanoin, että sori, mutta ei käy. Koska et kysynyt siitä etukäteen ja mulla on liikaa huonoja kokemuksia postiennakosta -> saaja ei ole hakenut pakettia postista ja mä olen sitten joutunut maksamaan tupla postikulut.

Sanoin myös, että jos hän nyt välttämättä haluaa paketin ennakolla, niin vaadin tupla pk:t sekä sen postiennakko korvauksen tilille ja sitten paketti lähtee ennakolla (ja maksettavaa jäisi sitten n. 10 euroa).

Ei suostu tähänkään vaan mun pitäisi maksaa omasta pussista myös tuo postiennakko summa (3,8 vai mikä se nyt onkaan).

Miksi ihmiset eivät voi kysyä ENNEN huutoa, että sopiiko myyjälle postiennakko? En mä luota siihen, että nolla palautteinen huutaja lunastaa paketin postista (nuo postiennakko kokemukset oli just nolla palautteisen ostajan kanssa..).

Ja huom! Kyllä mulle postiennakko sopii, JOS siitä sovitaan ENNEN huutoa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmeisesti ollut harvinaisen hyvä tuuri noiden nouto-ostajien kanssa. Olen myynyt yhteensä 11 tuotetta, eli kaikenkaikkiaan kokemusta ei mitenkään hirveästi ole. Noista 11:sta kuusi on mennyt noutona, ja joka ikinen on tullut noutamaan sen puolen tunnin tarkkuudella sovittuun aikaan. Annan yleensä ostajan sanoa milloin hän haluaa tuotteen hakea, ja jos ajankohta on mulle sopiva, hyväksyn sen.

Vierailija
2/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on oikeasti kohteliasta vastata ostajien viesteihin tai edes lukea ne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on oikeasti kohteliasta vastata ostajien viesteihin tai edes lukea ne!

Taidat lähettää ne eri kirjeissä, kun kerta pakkaat ne jo valmiiksi..

Vierailija
4/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältönä "maksoin tänään Nordean/OP:n/tms. kautta". Pitäisiköhän minut nyt vastata heille kaikille, että kiitos viestistäsi, mukava tietää, että olet maksanut? Ja jos niistä jossain oli eri osoite kuin huutiksessa, en sitä todellakaan erikseen tarkistanut.

Vierailija
5/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat lähettää ne eri kirjeissä, kun kerta pakkaat ne jo valmiiksi..

Vierailija
6/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältönä "maksoin tänään Nordean/OP:n/tms. kautta". Pitäisiköhän minut nyt vastata heille kaikille, että kiitos viestistäsi, mukava tietää, että olet maksanut? Ja jos niistä jossain oli eri osoite kuin huutiksessa, en sitä todellakaan erikseen tarkistanut.

Vierailija
7/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääasia on, että avaa ne ostajien viestit ettei mitään tärkeää jää huomaamatta.

Vierailija
8/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku urpo ostaja ollu liikenteessä.Ja joku joka tänne kommentoi toisten kirjoituksia on tainnu itse syyllistyä moiseen urpoiluun:D

Vierailija
9/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun ulkomailla ja olen huutanut huutonetistä esim. lahjoja ja ne on postitettu Suomeen, ei minulle USA:han.

Kaikki on sujunut hienosti, sillä ihmiset ovat ihan ystävällisiä ja lukutaitoisia ja haluavat että kauppa käy :)

Vierailija
10/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun ulkomailla ja olen huutanut huutonetistä esim. lahjoja ja ne on postitettu Suomeen, ei minulle USA:han. Kaikki on sujunut hienosti, sillä ihmiset ovat ihan ystävällisiä ja lukutaitoisia ja haluavat että kauppa käy :)

ei tee mieli osallistua mihinkään jäynään.

Vierailija
11/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä oikeen myyt huutonetissä, alkaa kuulostaan melko arveluttavalta, jos tuotteesi lähettämisellä toiselle saa aikaiseksi jonkinlaisen jäynän?

En lähetä muihin osoitteisiin kuin huutiksessa kerrottuun

Itse asun ulkomailla ja olen huutanut huutonetistä esim. lahjoja ja ne on postitettu Suomeen, ei minulle USA:han. Kaikki on sujunut hienosti, sillä ihmiset ovat ihan ystävällisiä ja lukutaitoisia ja haluavat että kauppa käy :)

ei tee mieli osallistua mihinkään jäynään.

Vierailija
12/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on ilmeisesti ollut harvinaisen hyvä tuuri noiden nouto-ostajien kanssa. Olen myynyt yhteensä 11 tuotetta, eli kaikenkaikkiaan kokemusta ei mitenkään hirveästi ole."

Niin, kun teet useamman sata kauppaa niin voisin lyödä vetoa että joku hankala tapaus tulee vastaan:)

"Toi yks taitaa olla joku supertehomyyjä..

Kyllähän se on oikeasti kohteliasta vastata ostajien viesteihin tai edes lukea ne!"

Samaa mieltä, itse tehnyt satoja kauppoja tässä useamman vuoden aikana ja yhteydenpito pelaa.

Mun mielestä on joo omalla vastuulla pitää osoitetiedot huutiksessa ajan tasalla, mutta toisaalta jos ostaja _nopeasti_ ilmoittaa, että tiedot unohtuneet päivittää juuri äskeisen muuton vuoksi, niin on kyllä ostajalla oikeus laittaa nega myyjälle jos postittaa vanhaan osoitteeseen. Asiasta jos nopeasti infoaa niin kyllä voi edes oikeaan osoitteeseen toimittaa, sen verran luulisi älyä olevan ja joustoa kun vahinkojakin sattuu. Maksuakin kun varmaan odottelee sen pari päivää kuitenkin..

Itsekin auttanut parhaani mukaan ostajaa joka tajusi ilmoittaa nuo tiedot vasta kun paketti jo postitettu, ja kovasti kiitteli ja ymmärsi oman mokansa.

Vierailija
13/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sellanen asia josta tänne piti kirjottaa ja vielä tollanen romaani, huh huh

Vierailija
14/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sellanen asia josta tänne piti kirjottaa ja vielä tollanen romaani, huh huh

järjellistä asiaa. HUH HUH vaan itsellesi. Tämä on AIHE VAPAA, jos et sattunut huomaamaan..

Vierailija
15/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmoittanut ehdot ja jos ne ei käy niin mihinkään muuhun ei pidä suostua.

Ostaja on selvästi ketku!

Ilmoitat vielä hänelle, että jos ehtosi eivät hänelle käy niin laitat kohteen uudestaan huudettavaksi. Odotat maksua pari päivää, ei sen kauempaa.

Säästä sähköpostiviestit huutiksen ylläpitoa varten.

Minulle on myös joku ehdottanut, että voit kyllä lähettää sen tuotteen, maksaa sitten seuraavalla viikolla.

Heh ja aargh! ;-D

Vierailija
16/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän (ostaja) maksaa sen heti seuraavalla viikolla.

Minulle on myös joku ehdottanut, että voit kyllä lähettää sen tuotteen, maksaa sitten seuraavalla viikolla.

Heh ja aargh! ;-D

Vierailija
17/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko X tai Y summaa tililleni ja sitten paketti liikkuu sinne päin.

Tämä huutaja myös kehtasi kirkkain silmin väittää, että sen takia hän haluaa paketin postiennakolla, kun aikaisemmin häntä on huijattu. Mietin vaan, että missä. Koska hänellä ei ole kuin kaksi huudettua kohdetta (toinen on mun kohde ja toinen on sitten sellainen, minkä hän hävisi) + yksi avonainen kohde, jossa ei ole tällä hetkellä voittajana. Eli tuskinpa on Huutiksessa huutanut aikaisemmin ellei sitten kyse ole kesällä tehdystä kaupasta tai sitten huutajalla on jo suljettuja tunnareita.

ap

Vierailija
18/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki ihmiset ilmeisesti osaa lukea, omapahan on tappionsa, anna nega vaan...

Tollaset on rasittavia, minkäs tekee että kaiken maailman valopäät huutaa lukematta mitään.

Mä en lähetä lainkaan postiennakolla, mutta siinä tapauksessa voisin lähettää jos kyseessä kalliimpi tuote ja ostaja maksaa pk:t molempiin suuntiin + postiennakon, etten itse jäisi tappiolle ja joutus maksamaan turhaan postarit kahteen kertaan. Jos joku ei ole valmis maksamaan edes postareita ennakkoon, se tuskin noutaakaan eli älä lähetä mitään. Itsepä on huutanut, onhan se sun palautteista voinut päätellä uskaltaako huutaa vai ei eli huutajan moka täysin.

Vierailija
19/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä huutaja myös kehtasi kirkkain silmin väittää, että sen takia hän haluaa paketin postiennakolla, kun aikaisemmin häntä on huijattu. "

Käydään sitä kauppaa netissä muuallakin eli on mahdollista täysin, varsinkin kun huutiksessa aloittelijat joutuu kusetetuks omaa tyhmyyttään kun ei osaa edes ohjeita lukea turvalliseen kaupankäyntiin. Mutta huutajan moka kun meni huutamaan kohdetta missä ehdot mainittu, ei ostaja sanele sääntöjä huuto.netissä vaan myyjä.

Vierailija
20/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteissumma oli muistaakseni 120 euroa + pk:t. Alkoi sitten vaatimaan, että mun olisi pitänyt lähettää paketti ensin ja hän sitten maksaa kuukauden päästä.

Ja kun en suostunut alkoi pommittamaan viesteillä ja antoi neljä kertaa saman palautteen.

Teki tuota samaa muillekkin ja muistaakseni palasi Huutikseen viis kertaa (multa huusi vielä uudestaan eri tunnuksella ja yritti samaa temppua..) ja jatkoi tota samaa hommaa.