Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori uusi äiti ja paha itsetunto ongelma

Vierailija
04.11.2011 |

Olen juuri täyttänyt 24 ja puolen vuoden ikäisen ihanan tyttölapsen äiti.

Tapasin nykyisen puolisoni 3kk ennen raskautta, joka siis ei ollut suunniteltu, söin pillereitä mutta tulin silti raskaaksi, luultavasti syynä oli antibiootti kuuri jonka söin juuri ennen raskautta. Mieheni olisi halunnut abortin, minä en siihen pystynyt. Myös mieheni äidin mielestä se olisi pitänyt tehdä. Oma perheeni kuitenkin tuki minua.

No raskausaika meni tämän takia pahoissa riidoissa. Hän kuitenkin jäi luokseni ja vannoo edelleen rakkautta minuun, hän on myös sanonut että on onnellinen että päätin pitää vauvamme.

Pitkin raskaus aikaa ja sen jälkeen hän on puhui kuinka hän jää paitsi elämästä koska hän ei saanut olla muiden naisten kanssa, ja täten toteuttaa itseään. Hän mm. sanoi että haluaisi kokeilla tummaa tyttöystävää (olen vaalea), hän toivoisi että minä olisin nuorempi, käynyt enemmän kouluja, fiksumpi ja "tiukempi" synnytyksen jälkeen. Hän ei kuitenkaan hauku minua vaan puhuu näistä toiveistaan ihan asiallisesti ja avoimesti. Tämä on kuitenkin tuhonnut itsetuntoni ihan kokonaan, olen nyt tumma ja pahasti alipainoinen (imetän), syntymäpäiväni tuntui pahalta, koska hän on myös sanonut että kaikki miehet haluaisivat teini tyttöjä. Seksi ei oikein suju, koska en ole raskauden jälkeen yhtä haluttava. Näin kuitenkin hänen mukaan on kaikki miehet ajattelee vaimoistaan ja tyttöystävistään.

Olen kaikkeni koittanut, värjäsin hiukseni, olin todella hyvässä kunnossa ja 2 viikkoa synnytyksestä. Koko ajan yritän muuttaa itseäni hänen mielikseen, mutta ikinä en onnistu. Minua on myös muut pyytäneet ulos useaan otteeseen ja saan kyllä muilta kuulla kuinka olen kaunis.

Mieheni ei halua erota, uhkaa itsemurhalla jos lähden. Minua taas painaa syyllisyys koska tein päätöksen pitää lapsen vaikka hän päätti toisin, joten koen että velvollisuuteni on jäädä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, on fiksua näyttää kivalta puolison takia, mutta toisen mielistelyllä siinä on rajansa! Sinun itsetunto on murskattu ja olet selvästi jäämässä alakynteen. Tulee mieleen, että olet liian nätti miehelle ja mies alemuudentunnossaan haluaa mollata sua, jotta et kuvittele vaan saavasi muita. Tuollainen tiukkuuden ja fiksuuden arvostelu on toisen alistamista. Okei, jos olet vähän simppeli, vanha (SIIS 24v.???), väljä ja tukkakin on väärän värinen, niin jättäisi sut, eikä mollaisi sua noista.

Ihan tulee mieleen noista kaikista itsemurhauhkauksia myöten, että mies on persoonallisuushäiriöinen. Jos mollaisi vaan, niin voisi ajatella, ettei halua olla sun kanssa ja kokee tuollaisen ylläriraskauden väärän naisen kanssa kamalana. Mutta tuo itsemurhauhkailu juuri tekee sen entistä ristiriitaisammaksi...

Ääh, sori sekavat kirjoitukset, mutta pointti on: mieti, haluatko elää tuon miehen kanssa ja älä anna hänen tuhota sinua!

Minkä ikäinen mies on itse?

Vierailija
2/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaa kamasi ja lähde. Tehkööt mitä tekee. Luultavasti joudutkin hakemaan lähestymiskieltoa ja muutakin oikeutta itsellesi, sillä tuollaiset tyypit saattavat heittäytyä todella hankaliksi. Se menee pahemmaksi päivä päivältä, lähtekää kun vielä voitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vetääkö tuo äijä ittensä kiikkuun, mutta lapsesta sen ainoan täysijärkisen ON huolehdittava. Sun lapsellasi on kamala olla, jos vanhempien väliset välit ovat tuollaiset. Ota ja lähde, anna sen miehen mennä metsästämään teinejä. Se, että lataa tuollaista paskaa pokalla päin naamaa, ei todellakaan ole hyvä juttu, ei vaikka kuinka "asiallisesti" ilmaisee inhonsa kumppaniaan kohtaan. Hyi saatana.

Vierailija
4/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkistä väkivaltaa. Lähde äkkiä ennen kuin muuttuu fyysiseksi.

Vierailija
5/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vetääkö tuo äijä ittensä kiikkuun, mutta lapsesta sen ainoan täysijärkisen ON huolehdittava. Sun lapsellasi on kamala olla, jos vanhempien väliset välit ovat tuollaiset. Ota ja lähde, anna sen miehen mennä metsästämään teinejä. Se, että lataa tuollaista paskaa pokalla päin naamaa, ei todellakaan ole hyvä juttu, ei vaikka kuinka "asiallisesti" ilmaisee inhonsa kumppaniaan kohtaan. Hyi saatana.

Tuosta miehestä ei voi olla tiedossa mitään hyvää. Hän yrittää selvästi kontrolloida sinua, hän tuhoaa itsetuntosi ja uhkailemalla yrittää saada kuitenkin pysymään luonaan.

Lähde. Jos et itsesi, niin lapsen vuoksi. Nyt vauvana hän ei ymmärrä vielä mitään, mutta parin vuoden kuluttua ymmärtää. Haluatko tosiaan antaa lapselle moisen kuvan parisuhteesta?

Vierailija
6/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran itsarilla uhkailee. Sinuna lähtisin kyllä vauvan kanssa nostelemaan ja vähän äkkiä. Nyt ensimmäisenä lopetat sen perkeleen miellyttämisen! Mikä sua vaivaa että tuollaista paskaa kuuntelet. Seuraavan kerran kun se arvostelee, niin sano sille kylmänviileästi että pitää turpansa kiinni. Ilmeisesti mies ei ole tottunut että hänelle sanotaan vastaan. Seuraavaksi lopetat sen hyysäämisen. Ei pyykkihuoltoa, eikä valmiiksitehtyä ruokaa, kunnes asiat on käsitelty.

Vierailija
7/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esim. seurakunnasta.

Vierailija
8/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ihan oikeessa.

Tollaseen mieheen ei kannata tuhlata aikaa.

Uuden ja paremman mieehn saat varmasti!

Tsemmpiäö!

Vierailija
9/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuestanne ja siitä ettette haukkuneet minua tyhmäksi yms, tiedän että olen sitä kun vielä tässä olen. Lähtisin mutta syytökset siitä että olen itsekäs jos lähden pakotan ensin toisen isäksi vastoin tahtoaan, ja kun hän sitää oppii nauttimaan niin vien sen pois ja pilaan hänen elämänsä. Kuulemma eihän kuitenkaan voisi elää sitä elämää jota haluaa koska kukaan ei halua miestä jolla on lapsi.

Puhuin hänelle siitä miltä minusta tuntuu, hän on kuitenkin sitä mieltä, että kaikki miehet ajattelee niin ja kertoo sen tyttöystävilleen, vika on minussa kun otan sen niin. Muut naiset olisivat fiksuja ja ymmärtäisivät tämän kaiken olevan normaalia. Nyt hän kuitenkin yrittää vähentää sitä ja puhuu hyvää minusta, (tiedän kokemuksesta että ei kuitenkaan kauaa kestä). Pelkään myös lapseni puolesta, hänen isänsä muuttaisi toiselle puolelle suomea ja tämä ei näkisi isäänsä, jos nyt ei uhkauksiaan toteuta. Mieheni on kuitenkin aivan loistava isä.

Kiitos vielä kun sain sanoa tämän ääneen, tai no edes kirjoittaa :)

Niin ja mies on 26

Vierailija
10/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarvitset nyt tukea, etkä lyttäämistä! Miehesi käyttää sinuun väkivaltaa. Ota asia puheeksi neuvolassa, mikäli se vaivaa sinua kovasti.

On miehesi oma asiansa surra ja jossitella elämäänsä. Elämä on kuitenkin nyt.

Sinä olet pienen tytön äiti. On ihan sama, mitä miehesi ajattelee, koska kuullostaa lapselliselta. Älä anna hänen negatiivisten arvioiden vaikuttaa itseesi. Tuskin hän itsekään mikään täydellinen on ja raskaus ja synnytys näkyy kyllä naisen vartalossa ja mielessä, mutta mielestäni vain positiivisesti. Jos miehesi ei tätä osaa arvostaa, niin se on hänen murheensa.

Sinun on kuitenkin opittava arvostamaan itseäsi. Itsesi ja lapsesi tähden! Minkälaisen mallin annat tyttärellesi, jos annat miehesi kohdella sinua noin.

Keskity omaan elämääsi. Pukeudu ja laittaudu niin kuin itse tykkäät. Hemmottele itseäsi, huolehdi kunnostasi itseäsi varten. Olet juuri hyvä omana itsenäsi!

Tsemppiä ja hyvää syksyn jatkoa sinulle!

Vierailija
11/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämäntehtäväsi tuskin on miellyttää jotain ääliötä jonka maailmankuva on ihan vieraantunut todellisuudesta ja kehtaa suoltaa moista paskaa ihan avoimesti.

Vierailija
12/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä sinä voi häntä parantaa. Tilannetta ehkä vielä pahentaa, että hän aivan avoimesti ja asiallisesti kertoo noista lapsellisista haaveistaan kuinka naisten kanssa toteuttaisi itseään (tyrsk), eli kyse ei ole edes siitä, että hän välttämättä tajuaisi loukkaavansa sinua... Jollain tasolla tai monillakin tasoilla hän on jäänyt lapseksi/nuoreksi, eli persoonallisuushäiriö tulee minullakin mieleen. Pointtini on, että sinä et voi häntä auttaa mitenkään (paitsi ohjata terapiaan), hän ei kykene toimimaan vastuullisena vanhempana, joten jos olet itse aikuinen (et ole ikäsi puolesta mikään teini kuitenkaan), sinä lähdet ja pelastat lapsesi ja itsesi. Hae itsellesi apua srk:sta, mielenterveystoimistosta, perheneuvolasta tai vaikka kaikista, jotta jaksat. Olet elänyt todella rankan elämänvaiheen, nyt on sinun vuorosi alkaa nauttia elämästä :)

Vierailija
13/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi puhumat asiat eivät ole normaaleja. Vain pieni osa miehistä puhuu vaimolleen moista sontaa, ja sen seurauksena hän onkin kohta ex.

En jäisi murehtimaan lapsen isän menettämistä. Vaikka hän osaisi vaihtaa vaipan ja leperrellä (näitä väheksymättä), hänestä ei pitkällä tähtäimellä ole vastuulliseksi vanhemmaksi omien ongelmiensa takia. Niin surullista kuin se onkin, aina ne omat vanhemmat eivät ole parhaat.

13

Vierailija
14/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuestanne ja siitä ettette haukkuneet minua tyhmäksi yms, tiedän että olen sitä kun vielä tässä olen. Lähtisin mutta syytökset siitä että olen itsekäs jos lähden pakotan ensin toisen isäksi vastoin tahtoaan, ja kun hän sitää oppii nauttimaan niin vien sen pois ja pilaan hänen elämänsä. Kuulemma eihän kuitenkaan voisi elää sitä elämää jota haluaa koska kukaan ei halua miestä jolla on lapsi.

Puhuin hänelle siitä miltä minusta tuntuu, hän on kuitenkin sitä mieltä, että kaikki miehet ajattelee niin ja kertoo sen tyttöystävilleen, vika on minussa kun otan sen niin. Muut naiset olisivat fiksuja ja ymmärtäisivät tämän kaiken olevan normaalia. Nyt hän kuitenkin yrittää vähentää sitä ja puhuu hyvää minusta, (tiedän kokemuksesta että ei kuitenkaan kauaa kestä). Pelkään myös lapseni puolesta, hänen isänsä muuttaisi toiselle puolelle suomea ja tämä ei näkisi isäänsä, jos nyt ei uhkauksiaan toteuta. Mieheni on kuitenkin aivan loistava isä.

Niin ja mies on 26

lapsesta, vaikka eroaisittekin.

Miehen käytös ei todellakaan ole normaalia vaan halventaa sinua todella pahasti. Vuosien kuluessa tuo käytös saattaa poikia sinulle mehevät mielenterveysongelmat ja ehkä jopa perheväkivaltaa.

Sinun pitää ajatella myös itseäsi. Lasten eteen tehdään uhrauksia, mutta ei tuollaisia. Lapsikin tulee taatusti kärsimään myöhemmin epävakaasta isästä ja mahdollisesti äidistä, jonka itsetunnon isä on polkenut lattian rakoon.

Vierailija
15/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=126

ja tule kertomaan mitä tuloksena kerrottiin.

Vierailija
16/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, miten miehesi on pakotettu isäksi. Raiskasitko sinä hänet? Tuskin. Jos hän on vapaaehtoisesti halunnut seksiä kanssasi, niin sillä saattaa kaikista ehkäisymuodoista huolimatta olla tuloksena lapsi. Se pitää AINA ottaa huomioon. Aborttiin painostaminenkin on jo todella törkeää puuhaa, sillä Suomessa on itsemääräämisoikeus. Jotain kertoo miehesi perheestä jo se, että hänen äitinsä haluaa pojan tyttöystävälle abortin. Hänellä ei pitäisi olla mitään mielipidettä aikuisen poikansa lapsiasioissa. Ainakaan julkituotavaa. Mies tuntee jääneensä vaillle kokemuksia muista naisista, joten jos on haukkunut sut jo noin pahoin ja sairastuttanut, niin se tulee vaan pahenemaan. Todennäköisesti alkaa harrastamaan muita naisia. Se että hän haluaa kokeilla muun "värisiä" naisia, kertoo myös ihan totaalisesta typeryydestä. Miten ihmisten välinen rakkaus on kiinni hiustenväristä?

Miehesi itsetunto on vielä pienempi kuin sinun, sillä hän luulee elämänsä olevan ohi nyt kun on saanut lapsen. Sinä olet ainoa johon hän pahaa oloaan purkaa. Seuraavaksi hän purkaa sitä lapseenne.

Ap, sinä tulet tuhoutumaan tuossa suhteessa. Lähde heti.

Vierailija
17/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani siitä mitä olet joutunut kestämään ja vauva-aikana. Miehesi on käyttäytynyt todella törkeästi, ja sinä olet ollut todella kärsivällinen ja ymmärtävät.

Haluaisin vain tuohon kommentoida, että kun miehesi sanoo, että kaikki muut naiset kestäisivät hänen valituksensa...niin voit sanoa, että kyse on nyt sinusta, ei muista naisista, ja SINÄ tulet onnettomaksi kun hän puhuu tuollaisia. (tiedät tietenkin, että "muut naiset" eivät todellakaan kuuntelisi moisia törkeyksiä tyytyväisenä).

Itse ottaisin tilanteessasi sellaisen asenteen, että jos mies haluaa jatkaa kanssani, niin törkeyksien ja loukkausten on loputtava ja miehen on todella sitouduttava positiivisesti suhteeseen. Pitää sisällään sen, että yrittää omalta osaltaan tehdä sinut onnelliseksi tai ei ainakaan onnettomaksi.Olisiko parisuhdeterapiasta apua? Jos mies ei suostu mihinkään asennemuutokseen niin harkitsisin kyllä eroa. Jos siihen päädyt niin et ole vastuussa miehesi toiminnasta sen jälkeen. On hänen vastuullaan miten isyytensä hoitaa (toki voit ja sinun pitää tukea häntä siinä esim. ettet muuta toiselle puolelle Suomea ja sovitte laajat tapaamiset jne.). Sinun on vaan löydettävä keinoja kantaa se syyllisyys, mikä sinussa herää tuosta ratkaisusta. Älä anna kohdella itseäsi kuin rättiä!

Niin ja mies on 26

Vierailija
18/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin haukut ja sit onki hyvä isä.Päätä jo.Jos mun ukko mua mollais en kauaa kattelis.Ootte vielä niin kakaroita.Ite en onneks tehny parikymppisenä silloisen poikaystävän kans muksui.Vaihdoin parempaan ja nyt onnellinen.

Vierailija
19/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen jutut EI TODELLAKAAN ole normaaleja!! Ihan sontaa, että suurin osa miehistä muka puhuisi tuollaisia vaimoilleen tai edes ajattelisi noin, sairasta. Ansaitset arvoisesi Miehen, et tuollaista kuvatusta! Mä olen sua 10 vuotta vanhempi enkä todellakaan timmissä kunnossa edes vuosi raskauden ja synnytyksen jälkeen, mutta mun mies silti rakastaa mua ja kertoo sanoin ja teoin että olen hänen mielestään kaunis ja ihana haluttava nainen. Se on mun mielestä normaalia, ei tuollainen hirveä paska, mitä sun ukkos syytää sulle :( Lähde jos mies ei tajua mitä väkivaltaa sinulle tekee!!

Vierailija
20/30 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että uskalsit kirjoittaa. Miehelläsi on melko varmasti narsistinen luonnehäiriö, ja siihen kuuluu hyvin tyypillisenä kuvailemasi kaltainen vähättely, henkinen väkivalta, tarve saada uhri (eli sinut) uskomaan, ettet kuitenkaan kelpaisi kellekään ja että olet itse aiheuttanut koko tilanteen.

Miehesi kaltainen ihminen on henkisesti järkkynyt, ja myös sinun mielenterveytesi järkkyy, jos pysyt suhteessa. Sinun pitäisi ajatella myös lastasi: vaikka mies on hänelle kuinka hyvä isä, lapselta ei jää huomaamatta isän ja äidin parisuhde. Haluatko lapsesi saavan sellaisen mallin toisen sukupuolen kohtelemisesta, minkä miehesi antaa? Luultavasti myös lapsellasi tulee aikuisena vaikeuksia normaalin parisuhteen perustamisessa, mikäli kasvuympäristö on kuvailemasi kaltainen.

Kertomuksestasi tuli mieleen Hitchcockin elokuva Vertigo. Ei itseään kannata toisen takia muuttaa, siitä ei seuraa mitään hyvää. Jos miehellesi on hiusten väri tai jokin muu ulkoinen seikka kovin tärkeä, hän on kyllä erittäin pinnallinen ihminen.

Ulkopuolisen silmin parisuhteenne on sairas, ja sinä tarvitsisit apua.