Minkä kanssa sinä syöt perinteistä leipäjuustoa?
Ostin sellaisen ja nyt ihmettelen, että minkä kanssa sitä syödään
Kommentit (28)
syön leivän päällä. Juustoleipää taas kahvin kera tai salaatissa. Valion JUUSTOLEIPÄ.
mä en syö, mutta eikö ne kahvin ja hillan kans vedä?
ja sitten vain haarukalla naamariin. Ai että on hyvää!
joko ihan sellaisenaan tai sitten vadelmahilloa päälle.
Leipäjuusto on myös hyvää pannulla paahdettuna vrt. halloumi. Voi tehdä salaattia... Onhan noita käyttövaihtoehtoja. Olen syönyt kasvishampurilaisen, jossa pihvinä oli paistettua leipäjuustoa. Kannattaa kokeilla.
Lapista kotoisin oleva tuttavani opetti tämän tavan ja ai että on hyvää. Pieniä paloja kahviin lillumaan ja siitä suuhun kun ovat lämmenneet ja pehmenneet. Hyvää.
Toinen vaihtoehto on kerma ja lakat. Tai jäätelö ja lakat. Ai että!!! Ja leipäjuusto siis lämpimänä!
arvaas tekeekö nyt mieli? Hillon kanssa mä yleensä sitä syön. "suuntaa lähikauppaan"
Jos syöjiä on paljon, niin koko leipäjuusto uunivuokaan, kermaa päälle ja uuniin lämpenemään. Tarjolle lakkahillon kanssa. Jos syön yksin, niin lämmitän mikrossa niin että on kunnolla pehmeää. Ja sitä hilloa päälle. NAM!
tai tykkään tehdä salaattia.
jääsalaattia
aurinkokuivattuja tomaatteja
vihreitä viinirypäleitä puolitettuna
tomaattia
punasipulia
paprikaa
joku nami (öljypohjainen) kastike, esim. oliiviöljy+punaviinietikka+pesto. Ton salaatin juju on leipäjuuston yhdistäminen viinirypäleisiin ja aurinkokuivattuihin tomaatteihin. Muuten ei ole niin väliä, onko kurkkua, tomaattia vai paprikaa. Nam, nam!
Pannulla paistaminen on yksi parhaista tavoista, ihanaa.
Jos en jaksa paistaa, lämmitän mikrossa kerman kanssa.
Ja syön kun olen juonut kaiken kahvin siitä päältä.
tai jos jääkaapista löytyy mansikkahilloa tai itse tehtyä omenahilloa niin silloin lämmitän mikrossa ja sivuun vähän hilloa, nammmm!
*Paljaaltaan tai vaikka salaatissa
*Kylmänä karamellisoitujen omenoiden kanssa
*Kermatilkassa lämmitettynä omenahillon kanssa
Leipäjuustolla vo korvata leivän. Normaalit päälysteet vaan päälle, metukkaa, leikkelettä, juustoa, kurkkua, tomaattia, paprikaa. Herkkua on.
Isoäiti toppasi sitä kahviin.
Jotenkin nämä "lakka"hillojutut on minusta aina tuntuneet teennäisiltä - voihan sitä hillahillonkin kanssa syödä, mutta ei se ole mikään ainoa oikea tapa.
Kyllä se ihna sellaisenaankin on hyvää ja noiden hillojen kanssa, mutta parhainta kahvissa :)
Ruskistan leipäjuustoa voissa paistinpannulla kuutioksi paloteltuina ja lisään salaattiin.
(toimii aivan kuten halloum-juusto, mutta huimasti edullisenpaa).
Kanaa
Punaista suippopaprikaa
Kurkkua
Mustia oliiveja
Punasipulia
Tomaattia
Kahta eri vihreää salaattia.
Kastikkeena käytän pirkan italialaista oliiviöjyä