Miten hyvin pyörätuolissa istuva vieras pärjäisi teillä?
Kommentit (42)
Sisälle ja huoneisiin pääsee hyvin jos metrin leveys on riittävä. Vessaan ei. Kylppäriin ehkä ja saunaan ei.
mutta ei se mitään juhlaa olisi. Ulkoportaissa on liuska vaunuja varten, mutta se on liian jyrkkä pyörätuolilla itse rullattavaksi, työntäen tietty menis. Sisälläpystyis liikkumaan mutta ei mitään superväljää ole. Vessaan pääsisi pesuhuoneeseen, mitään tukikaiteita ei tosin ole.
Rakennusmääräysten mukaan yläkertaammekin olisi pitänyt laittaa leveämmät ovet pyörätuolia varten mutta tarkastaja katsoi tätä läpi sormien kun kysyimme miten se pyörätuoli ensin saataisiin 16 porrasta ylös? Portaat ovat kääntyvät joten mitään hissiä niihien ei saisikaan ilman järjettömiä investointeja.
Sisään pääsis kepeesti, samoin vessaan, saa halutessaan jopa korotuksen sänkyyn, että helpompi nousta.
eteisessä plus aikamoinen barrikadi kenkiä.
pääsisi sisään. Vessakin on tilava, joten mahtuisi sinnekin vaivatta.
Olohuoneessa saisi olla nurkassa, koska en halua että rullailee paskaisilla renkailla valkoisen mattoni päältä!
liikkua meidän kotona? Meillä ei asu pyörätuolilla liikkuvaa, eikä sellaista ole sukulaisissa tai ystäväpiirissä.
Toki jos olisi, koti muutettaisiin sopivaksi.
Mutta on se nyt jo hitto, jos emme saa tehdä kodistamme sellaista kuin me siellä asuvat haluamme...
liikkua meidän kotona? Meillä ei asu pyörätuolilla liikkuvaa, eikä sellaista ole sukulaisissa tai ystäväpiirissä.
Mutta on se nyt jo hitto, jos emme saa tehdä kodistamme sellaista kuin me siellä asuvat haluamme...
tai jopa sinä itse!
Kengät nyt eteisessä ei ole se uurin murhe, vaan pääseekö sisälle edes jne.
Mietipä sitä.
Piha on asvaltoitu ja leveä tie tieltä ovelle. Ulko-ovella on yksi porras. Siihen kyllä löytyisi varastosta joku väliaikainen luiska. Kottikärryille ja muille pihavehkeille niitä on käytetty, mutta kai sellainen toimisi. Tuulikaapin ja eteisen välissä on kynnys, mutta matala. Eteisestä aukeaa tila, jossa on keittiö sekä olohuone ja reilusti tilaa, joten siinä mahtuisi helposti liikkumaan. Vessaankin on vain matala kynnys, mutta ei sinne pyörätuoli mahdu.
En tunne pyörätuolin tai rollaattorin käyttäjiä, mutta tuo vessa on ainoa ongelma.
Rinnetontti ja aluksi on 12 rappusta (korkeusero lähemmäs 2 m). Sisällä kaksi tasoa eli ei pääsisi olohuoneeseen, työhuoneeseen, ruokailutilaan eikä keittiöön. Ylätasolla ei pääsisi vessoihin. Makuuhuoneisiin pääsisi helposti.
jospa vaikka joku lähisukulainen joutuu pyörätuoliin
Vierailija - 04.11.11 12:50 (ID 13680330)liikkua meidän kotona? Meillä ei asu pyörätuolilla liikkuvaa, eikä sellaista ole sukulaisissa tai ystäväpiirissä. Toki jos olisi, koti muutettaisiin sopivaksi. Mutta on se nyt jo hitto, jos emme saa tehdä kodistamme sellaista kuin me siellä asuvat haluamme...
tai jopa sinä itse! Kengät nyt eteisessä ei ole se uurin murhe, vaan pääseekö sisälle edes jne. Mietipä sitä.
Mitä minä sanoinkaan kolmannessa lauseessa? Mitä? Hä?
Mitään syytä etukäteen ja just in case remontoida tai tyrjätä tavaraa syrjään ei ole. Jos vammautuu, sitten muutetaan ja silloin mahdollisiin remontteihin saa jo yhteiskunnaltakin remonttirahaa.
Että näin.
Etuovesta ei pääsisi sisään (=kuistille on portaat).
Mutta muuten pääsisi alakerrassa liikkumaan suht hyvin. Yläkertaan ei pääsisi rappusten takia.
ja superkapea, vaikka itse vessa onkin iso. Muuten ei ole kynnyksiä missään, eikä rappusia tms.
Meidän perheessä on pyörätuolilla liikkuva henkilö joten on luiskat, erillinen inva-wc ja kaikki muukin kondiksessa.
sislllä voisi liikua helposti, tosin vessaan tuskin pyörätuolilla mahtuisi.
Vaikka asumme ensimmäisessä kerroksessa, on nousua puoli kerrosta maanpinnasta. Jos tuon selvittäisi, niin meno tyssäisi pitkään kapeaan eteiseemme, jossa on lasten vaunut.
Eli ei. Ei pääsisi kulkemaan mihinkään.
Eikös tämä ollut ihan vain kysymys? Ehkä sulla meni av-lukumoodi päälle, kun mun mielestä tää on ihan hyvässä hengessä kysytty.
Äitini on käyttänyt pyörätuolia lapsuudestani lähtien. Vuokrakämppiäni en aikoinaan esteettömiksi saanut, mutta nyt oma on äidillenikin sopiva vierailla.
pitäisi tehdä vierasta vasten joku luiska. Vessan ovi on tarpeeksi leveä jotta pyörätuolin kanssa mahtuu. Se on ihan pyörätuolia ajatellen tehty niin isoksi rakennusvaiheessa.
liikkua meidän kotona? Meillä ei asu pyörätuolilla liikkuvaa, eikä sellaista ole sukulaisissa tai ystäväpiirissä. Toki jos olisi, koti muutettaisiin sopivaksi. Mutta on se nyt jo hitto, jos emme saa tehdä kodistamme sellaista kuin me siellä asuvat haluamme...
Eikös tämä ollut ihan vain kysymys? Ehkä sulla meni av-lukumoodi päälle, kun mun mielestä tää on ihan hyvässä hengessä kysytty. Äitini on käyttänyt pyörätuolia lapsuudestani lähtien. Vuokrakämppiäni en aikoinaan esteettömiksi saanut, mutta nyt oma on äidillenikin sopiva vierailla.
Jos joku kysyy, siivotaanko kodissanne lelut säntillisesti iltaisin paikoilleen, siinä on aika lähellä se tulkinta, että jonkun mielestä se olisi tärkeää.
Kysyin, miksi ap kysyy mitä kysyy. En keksi sille mitään järkevää syytä, eikä ap ole kertonut.
mutta hissi on hirveen pieni..