Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitatteko poliisit, jos näette liikenteessä selvästi juopon kuskin?

Vierailija
03.11.2011 |

En soittanut ja nyt kyllä harmittaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikenteessä selvästi.

Joskus takavuosiana poliisit kehoittivat rattijuoppoja itse soittamaan poliisille, kun heidän mustassamaijassa luki teksti "rattijuoppo, soita poliisi".

Vierailija
2/6 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen soittanutkin usean kerran. Ovat melkein aina kysyneet mistä epäilen kuskin olevan humalassa ja kertonut miten ajaa.. Esim nopeus vaihtelee hassusti ja ajolinjat todella hukassa.

Kannattaa ilmoittaa. Usein ovat samoja kuskeja ja tietävät jo rekisterinumeron perusteella juopot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rattijuoposta (jota ei saatu kiinni) ilmoittanut autoilija oli itse unohtanut maksaa autoveronsa ja sai siitä sakon sitten itsekin.

Vierailija
4/6 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin myös, jos oma mies lähtisi päissään ajamaan.

Vierailija
5/6 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa jonkun henki pelastua.

Vierailija
6/6 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on myös ollut aika hyvät syyt epäillä rattijuoppoutta, kun olen nähnyt, että ratissa ryypiskellään mm. olutta. Eihän se tietty vielä sitä todista, että ajaja on yli laillisen rajan, mutta siihen kun lisätään penkalla ajo tai mutkittelu, niin eipä poliisitkaan juuri ole kyselleet muuta.

Pieni kylä täällä maalla ja kyllä nuita isäntiä riittää, jotka pienessä sievässä lähtee vielä vähän täyttään varastojaan.

Soitan muutenkin tosi herkästi poliisille. Minulla on ihan järjettömän hyvä mielikuvitus ja kuvittelen aina kaikki pahimmat skenaariot mitä voi tapahtua, jos asioihin ei puututa.

Olen soitellut poliisille rattijuoppojen lisäksi mm. joukkotappelusta, hankeen sammuneista, yöpaitasillaan pihalta löytyneestä lapsesta, "apua"-huudoista joita kuulin (myöhemmin selvisi, että naapurikerrostalossa mies oli lukinnut vaimon parvekkeelle ja lähtenyt baariin riidan päätteeksi ja perheen pienet lapset olivat yksin sisällä - tosin nukkuivat onneksi), kuolonkolarista (olin eka paikalla), sekavasta mummelista (myöhemmin omaiset ottivat yhteyttä ja kiittivät, sillä mummolla oli ollut aivoverenkierron häiriö, jota ei oltaisi huomattu) ja vaikka mistä muusta! Vitsailinkin, että voin kohta jo soittaa 112:een ja esitellä itseni vaan etunimellä, niin tietävät kyllä kuka soittaa! :D

Suurin osa näistä puheluista tuli tehtyä silloin, kun asuin vielä melko suuressa kaupungissa ja tein töitä aikaisin aamulla tai myöhään yöllä ja sielläpä sitä näki kaikenlaista sitten kotia kohti kuljeskellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme