Lapsen kaverin äiti on nolo tapaus!
meiän lapsi oli menossa kaveriensa kanssa leffaan ja syömään. Se oli sovittu päiviä ennen ja lapsemme kotiangstailun vuoksi totesin, että jos ei tyyli muutu saa maksaa lystinsä omasta pussistaan enkä sponsoroi. Lapsi oli sitten valittanu kaverilleen, ettei tiedä viittiikö lähteä, kun äiti ei anna rahaa. (lapsel on melkoiset käteisvarat, pihi kun on).. No, kaverin äiti laittaa minulle txt, että "kurjaa jos xxx ei pääse, juttelin muiden kanssa ja voimme kerätä teille kolehdin." EI JUMALAUTA! Ja tämä samainen mamma oli rangaistukseksi lapselleen perunu koko jutun ties kuinka monta kertaa... Miten joku voi olla noin tyhmä ja pokkaa tollaseen!? Ja käsittääkseni taloudellisesti ihan norm. toimeentulevia ollaan.
Kommentit (41)
Luvatusta pidetään kiinni ja sä rankaiset myös sitä vierasta lasta.
Ei auta sun juttusi elävästä elämästä, koska sepustat juttusi oman etusi mukaisesti.
HEI 21 & 22!
LUKEKAA ALOITUS! Silloin kommentoitte oikeaa asiaa! Lapseni PÄÄSI sovittuun menoon, en estänyt missään vaiheessa! Meinasi vain ensin itse nuukailla! NOLO äiti oli venkslannut lapsensa pääsyä useaan kertaan muutaman pvn sisällä rangaistukseksi pyykin jättämisestä lattialle (omien sanojensa mukaan)!!! No niin! Jos olette lukeneet ja YMMÄRTÄNEET ja edelleen tuota mieltä, olette yhtä noloja kuin kuvaamani äiti! Ap
Inhoan äitejä, jotka peruu kavereiden yhteiset menot,
koska silloin se rangaistus tulee myös vieraalle lapselle.
Ymmärrätkö ap????
Mun lapsella oli kaveri ja kaverin äiti perui 2 kertaa lasten menon, kun oma joutui jäämään rangaistuksen vuoksi kotiin.
Oma 6v. lapseni sitten parkui hulluna kotona, kun sovittu meno ei onnistunutkaan.
No mä en tee enään sopimuksia kyseisen äidin kanssa ja sanon asiasta suoraan, jos on tarvetta.
Tosin lapsellani on nyt parempi kaveri ja niin tällaiset asiat vaikuttaa jopa kaverisuhteisiin.
Rangaistus oli että lapsi itse maksaa omista rahoistaan (joita siis on riittävästi), mutta lapsi itse alkaa peura pihiyttään. Lapsen oma valinta on jäädä pois.
Vieraan äidin viesti tarkoitti juuri sitä, ettei menoa saa perua.
Tiedät itsekkin ettei lapsesi suostu käyttämään omia rahojansa.
Mä en antaisi sopia sun lapsen kanssa yhtään menoa ja selittäisin asian omalle lapselleni, ettei voi sopia, kun toisiin äiteihin ei voi luottaa.
Ei ole lukemisen ymmärtämisen vaikeus, vaan ap
kyllä tuntee oman lapsensa ja kertoi, että lapsi on tosi pihi omista rahoistaa,
että ap varmasti tiesi ettei lapsi sitten lähde sovittuun menoon.
Lupauksista pidetään kiinni.
Miten rankaiset lastasi jos aresti ei ole hyvä asia?
Kysyy ekaluokkalaisen äiti, jonka lapsi on parhaillaan viikon arestissa (sis. ei kavereitten kanssa oloa, ei kännykkää, tietokoneaikaa eikä videoita) koska tämä ei kertonut mihin menee koulusta leikkimään.
Kuka ihme jaksaa tollaista säätämistä.
Joko mennään tai ei mennä.
Mä en oikeasti jaksa venkslaavia äitejä ja tämä en teille kaikille epävakaille äideille tarkoitettu.
Aresti ihan hyvä asia, mutta silti jos sovittu joku maksullinen meno ulkopuolisen kanssa, niin siitä pidetään kiinni.
Ihan siitä syystä, että arestilla rankaiset myös sitä vierasta lasta.
Kaverikyläilyn peruumien ei ole niin vakava asia, mutta aivan eri juttu on joku leffa tai syöminen.
Nimittäin mä en sovi peruuvien äitejen kanssa uusinta menoja, koska todennäköisesti nekin perutaan, kun tulee uusi aresti.
Joten joudun sitten ohjailemaan omaa lastani.
Ei kauheasta naurata, kun oma lapsi itkee peruuntunutta menoa ja kun se vielää toistuu, niin kertoo kyllä siitä, että nyt loppu nämä touhut.
T.27
ja työpaikalla, mutta ei saa selvitettyä selkeää väärinkäsitystä oikean osapuolen kanssa. Toki toinen äiti käyttäytyi hieman hölmösti, mutta eihän hän voi tietää mikä on peruuntumisen todellinen syy jos lapsesi sanoo, että ei ole varaa. Taidat olla kovin huolissasi omasta sosiaalisesta statuksestasi kun vedät tuolla tavoin porot nokkaan mitättömästä asiasta. Työkaverisikin taitavat jo tuntea herkkänahkaisuutsei ja myötäilevät sinua ihan kaiken varalta.
Lapseni OSALLISTUI sovitusti omilla rahoillaan. Hangoitteli ensin, kun on pihi, mutta kasvatettu pitämään sovitut asiat. Ja täällähän saa avautua mistä vaan jos huvittaa. Mitäs te sitten lukisitte jos kukaan ei täällä narisisi? Ja edelleen kolehtiäiti on supernolo! Enkä edes tiedä mitä noin tyhmälle vois kommentoida. No, 1 ehdotus aika hyvä. Ap
Sinä et tiedä mitä on lapsen kipu ja tuska. Pettyminen kuuluu elämään.
Ei kukaan estä teitä lähtemästä. Mitä jos toinen sairastuu? Onko se sitten ok syy peruuntumiselle?
Mutta kasvatusasia ei ole? Koska joku nyt hoitaa asioita erilailla kuin sinä? Mikä sinä olet tuomitsemaan toisia?
Minusta aresti on ihan käypä syy olla lähtemättä. Koko arestin idea peruuntuu jos on joka ilta kivaa suunniteltu ja ne vaan pitää toimittaa ettei kukaan toinen jossain pety!!
Pienellä lapsella, sanotaan nyt tarhaikäsellä viikonlopun pilaaminen ei ole realistinen rangaistus koska toimii paremmin napakka, NYT tuleva rangaistus joka päättyy myös tänään mutta jos joku ulvoo koululaisen rangaitsemisesta sillä ettei voi kävereita nähdä niin ei se ole silloin mitään arestia! Arestin aika määrätään eikä sinä aikana kavereita nahdä. Sovittujakaan!
Onhan se aresti ikävä mutta hei; jos sinä pistät ystävyyksiä poikki tuollaisesta niin eipä sinusta kovin kummosta menetä jos toinen arvostelet muita: aresti on aresti ja se yltää myös teidän lasten kanssa leikkimiseen. Sehän siinä on pointti.
Luuletko ettei minun lasta harmita yhtälailla?
Jos sinä laitat lapsien ystävyyksiä poikki niin olet kyllä ällöttävä ihminen. Ei sinua siis haittaa lapsen menetys kokonaan ystävyydeltä? Ja pidät itseäsi jotenkin parempana? Huhhuh..
28
Lapseni OSALLISTUI sovitusti omilla rahoillaan. Hangoitteli ensin, kun on pihi, mutta kasvatettu pitämään sovitut asiat. Ja täällähän saa avautua mistä vaan jos huvittaa. Mitäs te sitten lukisitte jos kukaan ei täällä narisisi? Ja edelleen kolehtiäiti on supernolo! Enkä edes tiedä mitä noin tyhmälle vois kommentoida. No, 1 ehdotus aika hyvä. Ap
Miksi sua niin kovasti raivostuttaa se, että toinen äiti olisi ollut valmis keräämään kolehdin, jotta lapsi pääsee mukaan? Jos hän on saanut käsityksen, että esteen syynä on rahapula, niin hänhän on toiminut ihan hienosti.
Taidat olla aika ylimielinen. Selvitä asiat asianosaisten kanssa, älä revittele niitä ympäri maailmaa.
Miksi sua niin kovasti raivostuttaa se, että toinen äiti olisi ollut valmis keräämään kolehdin, jotta lapsi pääsee mukaan? Jos hän on saanut käsityksen, että esteen syynä on rahapula, niin hänhän on toiminut ihan hienosti.
Taidat olla aika ylimielinen. Selvitä asiat asianosaisten kanssa, älä revittele niitä ympäri maailmaa.
Kaverin äiti toimi tosiaan aika empaattisesti jos ajatteli et syynä on rahapula ja oli valmis auttamaan. Ap:n asenne sitä vastoin on syvältä.
Sinä et tiedä mitä on lapsen kipu ja tuska. Pettyminen kuuluu elämään.
Ei kukaan estä teitä lähtemästä. Mitä jos toinen sairastuu? Onko se sitten ok syy peruuntumiselle?
Mutta kasvatusasia ei ole? Koska joku nyt hoitaa asioita erilailla kuin sinä? Mikä sinä olet tuomitsemaan toisia?Minusta aresti on ihan käypä syy olla lähtemättä. Koko arestin idea peruuntuu jos on joka ilta kivaa suunniteltu ja ne vaan pitää toimittaa ettei kukaan toinen jossain pety!!
Pienellä lapsella, sanotaan nyt tarhaikäsellä viikonlopun pilaaminen ei ole realistinen rangaistus koska toimii paremmin napakka, NYT tuleva rangaistus joka päättyy myös tänään mutta jos joku ulvoo koululaisen rangaitsemisesta sillä ettei voi kävereita nähdä niin ei se ole silloin mitään arestia! Arestin aika määrätään eikä sinä aikana kavereita nahdä. Sovittujakaan!Onhan se aresti ikävä mutta hei; jos sinä pistät ystävyyksiä poikki tuollaisesta niin eipä sinusta kovin kummosta menetä jos toinen arvostelet muita: aresti on aresti ja se yltää myös teidän lasten kanssa leikkimiseen. Sehän siinä on pointti.
Luuletko ettei minun lasta harmita yhtälailla?Jos sinä laitat lapsien ystävyyksiä poikki niin olet kyllä ällöttävä ihminen. Ei sinua siis haittaa lapsen menetys kokonaan ystävyydeltä? Ja pidät itseäsi jotenkin parempana? Huhhuh..
28
Eli aresti on ok, mutta voi johtaa siihen että tiettyjen perheiden vanhemmat eivät sovi enää kyseisen lapsen vanhempien kanssa mitään menoja- tuskin lapsetkaan. Mutta teidän kirjoituksistanne päätellen tuskin kumpikaan pistää pahakseen vaikka lapsenne löytää muita kavereita noille menoille ja vaikka kokonaan.
Omalta osaltani kuulun siihen porukkaan etten toiste niitä peruttaneita lapsia paljoa kysele tai kannusta lapsianikaan kyselemään. Muitakin kavereita löytyy ainakin meidän lapsille:) Eikä se ole lasten ystävyyksien poikkilaittamista, ystävyys voi jatkua mutta ei ehkä etukäteen sovitut extramenot (ne uimahalli, leffa yms. joissa vanhemmat osallistuvat kuskaamalla/sopimalla). Ihmiset voivat antaa omille lapsilleen ihan vapaasti rangaistuksia mutta ei sekään ole kivaa että vaikutus koskee omaa lastani ja ihan ilman rangaistavaa syytä.
Eli teidän nyhveröiden mielestä on ok, että joku ventovieras oman lapsensa puheiden perusteella soittelee pitkin poikin ja kerää muilta vanhemmilta kolehtia "vähäosaisille" eli meille! Ja ups, unohtaa kysyä asiasta meiltä! Kyllä teillä on himmeät kupolit. Tai sitten ei tippaakaan itsekunnioitusta (mikä on edellytys toisten kunnioitukselle)..
Eli teidän nyhveröiden mielestä on ok, että joku ventovieras oman lapsensa puheiden perusteella soittelee pitkin poikin ja kerää muilta vanhemmilta kolehtia "vähäosaisille" eli meille! Ja ups, unohtaa kysyä asiasta meiltä! Kyllä teillä on himmeät kupolit. Tai sitten ei tippaakaan itsekunnioitusta (mikä on edellytys toisten kunnioitukselle)..
Kyllä se kupoli on himmeenä vaan sulla. Minä olen jopa helvetin ylpeä, mutta jos toisen toiminnan pontimena tuntuu selkeästi olevan myötätunto, niin en todellakaan ota itseeni. Et taida osata nauraa itsellesi tai millekään muullekaan sen paremmin? Minä näen tilanteen lähinnä vain huvittavana, kun teikäläinen siellä tuntuu kihisevän raivoa. Ja sinäkään et voi tietää, kuinka lapsesi on asian esittänyt. Ehkäpä on antanut ymmärtää, että taustalla on rahavaikeudet.
empatia= asettumista toisen asemaan, myötäelämistä. Kolehdin keräilijä kaukana tästä. Käytös ylimielistä. Itse höykyttäisin kunnolla!
Minua ainakin häiritsee jos joku päättää ettei hänen lapsi leiki enää lapseni kanssa jos meillä on tälläista kuin on tai asiat hoidetaan toisin kuin heillä.
Ja kyllä: tunnen yhden naisen joka on päättänyt ettei pidä yhteyttä lapsien vanhempiin X, jotka ei jotain kriteereitä täytä. On tämän itse kertonut.
Vaikka lapsi tahtoo nähdä tätä perheen lasta niin se on voivoi. Ja nro 28 kirjoitti myös että välit saa katketa lapsilla. Onko se sitten parempi asia?
Meillä käytetään arestia enkä ole ajatellut että lapseni ystävyyssuhteet on sen takia mahdollisesti vaarassa katketa!
Meillä nyt ei ole tapana paapoa lapsia vaan säännöistä pidetään kiinni. Ja jos niitä rikkoo niin tulee arestia. Joku jossain ilmeisesti ei välitä lapsen käytöksestä niin se on heidän asiansa mutta en minä lähtisi silti kaverisuhdetta poikki moisen takia laittamaan lapsien väliltä. Se jos joku on raakaa.
Unohtunut ihan laittaa että kolehdin kerääminen kuulostaa oudolta. Minäkin loukkaantuisin jos joku menee noin tekemään. Jos joku hyvää hyvyyttään tahtoo auttaa niin eikö tuon asian voisi hoitaa kertomalla ensin ja varmistaa kysymällä kuin saattaa toisten ihmisten tietoon ajatus että nämä tarttee rahallista apua että lapsi saa jotain kivaa?
28
Minua ainakin häiritsee jos joku päättää ettei hänen lapsi leiki enää lapseni kanssa jos meillä on tälläista kuin on tai asiat hoidetaan toisin kuin heillä.
Ja kyllä: tunnen yhden naisen joka on päättänyt ettei pidä yhteyttä lapsien vanhempiin X, jotka ei jotain kriteereitä täytä. On tämän itse kertonut.
Vaikka lapsi tahtoo nähdä tätä perheen lasta niin se on voivoi. Ja nro 28 kirjoitti myös että välit saa katketa lapsilla. Onko se sitten parempi asia?Meillä käytetään arestia enkä ole ajatellut että lapseni ystävyyssuhteet on sen takia mahdollisesti vaarassa katketa!
Meillä nyt ei ole tapana paapoa lapsia vaan säännöistä pidetään kiinni. Ja jos niitä rikkoo niin tulee arestia. Joku jossain ilmeisesti ei välitä lapsen käytöksestä niin se on heidän asiansa mutta en minä lähtisi silti kaverisuhdetta poikki moisen takia laittamaan lapsien väliltä. Se jos joku on raakaa.
Unohtunut ihan laittaa että kolehdin kerääminen kuulostaa oudolta. Minäkin loukkaantuisin jos joku menee noin tekemään. Jos joku hyvää hyvyyttään tahtoo auttaa niin eikö tuon asian voisi hoitaa kertomalla ensin ja varmistaa kysymällä kuin saattaa toisten ihmisten tietoon ajatus että nämä tarttee rahallista apua että lapsi saa jotain kivaa?
28
Vanhemmilla on tässä selkeästi erilaisia kantoja. On sinun kantasi ja se toinen kanta. Kumpikin pitää omaansa oikeana. Lopputuloksena on se että vanhempien käytös ohjaa lapsen toimintaa ja käsityksiä.
Sinun opetuksellasi lapselta peruuntuu sovitut menot jos hölmöilee jossain muussa asiassa. Tämä voi myös opettaa enemmänkin menojen perumiseen. Toisen opetuksella perumiseen pitää olla joku muu syy. Tämä taas johtaa siihen ettei perujan kanssa enää sovita menoja.
Erilaisista perheistä siis kasvaa erilaisten käsitysten ja toimintatapoja omaavia lapsia. Luultavasti tämä vaikuttaa lasten kaverisuhteeseen niin ettei se vahvista suhdetta ja kumpikin löytää ajan mittaan enemmän oman arvomaailmansa omaavan kaverin. Sinä voinet pyristellä asiaa vastaan, mutta tuskin se mitään auttaa. Lapsesi ja toisen mielipiteen omaavan vanhemman lapset siis suurella todennäköisyydellä eivät tule pidemmän päälle olemaan kavereita.
Minulle tämä on ok sen toisen näkökulman edustajana. Tämä siksi että kavereita riittää kyllä muunkinlaisia joiden kanssa menot onnistuu. Sinulle tämä vaikutus kaverisuhteisiin ilmeisesti tuottaa vaikeuksia?
koska silloin se rangaistus tulee myös vieraalle lapselle.
Ymmärrätkö ap????
Mun lapsella oli kaveri ja kaverin äiti perui 2 kertaa lasten menon, kun oma joutui jäämään rangaistuksen vuoksi kotiin.
Oma 6v. lapseni sitten parkui hulluna kotona, kun sovittu meno ei onnistunutkaan.
No mä en tee enään sopimuksia kyseisen äidin kanssa ja sanon asiasta suoraan, jos on tarvetta.
Tosin lapsellani on nyt parempi kaveri ja niin tällaiset asiat vaikuttaa jopa kaverisuhteisiin.