Miten olla töissä, jossa sinusta ei tykätä?
Mun on jo oikeasti vaikea tehdä töitä siksi, että tiedän, ettei minusta pidetä työkaverina. Inhottaa se, etten osaa olla välittämättä ja/tai mukavampi työkaveri.
Kommentit (4)
Kysyä ihan, että mitä voisit tehdä toisin? Ehkä sun käytökseen ovat loukkaantuneet jotenkin. Esim. mua pidettiin ylpeänä, kun ei ymmärretty, että olen ujo ja arka.
Ainakin minun tapauksessa oli sellaista että vasta myöhemmin tajusin neiti koppavan suojelleen toista työkaveria etten minä veisi mitään. Sitä ennen sain ihmetelläyli vuodenkin mikä minun käytöksessä on vialla. Selvivihän se. Jos olet kaunistai toiset luulevat ettäolet ylppis tai juonikas.Vastenmielinen aihe. Ihmiset on vähäjärkisiä
Käytännössä kaikista tuntuu samalta. Osa porukasta vaan osaa peittää sen paremmin kuin toiset. Sitähän tama työelämä on hengissäpysymisen teistelua. Muutosvastarinta usein heijastetaan työkaveriin, kun johto ei reagoi mitenkään eikä heitä voi kyykyttää. Vähempikin ymmärtäminen usein riittäisi ja se jota kyykytetään voi olla hätää kärsimässä. Tosin jos työyhteisö on terve ja asiaa käsitellään voi ilmetä ettei kellään ole mitään kyseistä työntekijää vastaan ei vaan olla nähty omaa nenää pitemmälle ja toimittu tunteiden vallassa eikä ole ajateltu, että muutkin on ihmisiä, kun itsellä on negatiiviset tunteet pinnalla.Silloin kumpaakin osapuolta lohduttaa se, ettei työelämässä mikään pysy kauan ennallaan vaan kaikki muuttuu ennenpitkää. Ikävää on olla epäsuosiossa tai koko ajan kiukkuinen, mutta lohduttava ajatus voisi olla tuo muutoksen väistämättömyys. Keskittymällä hetkeen ja olemalla miettimättä tilannetta liikaa. Saattaa olla laimeata, mutta on niin totta, että vain omaa käytöstä voi kontrolloida. Tee toiselle se, mitä toivoisit itellesi tehtävän.
hyvin, ole kohtelias työkavereita kohtaan ja muista, että voit muuttaa vain omaa käytöstäsi.