Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomionkipeet vauvat pilalle lellittyjä!

Vierailija
03.11.2011 |

En ymmärrä niitä jotka tarkotuksella lellivät pilalle vauvansa/lapsensa.naurettavas että vauvalle annetaan valta vetää jokaista narusta.vaikka vauva ei vielä hirveästi mitään ymmärräkkään niin kyllä niitä pilalle lellittyjä vauvoja näkee ja kuulee.äitikö ei saa käydä kotona edes vessassa? Huomioida isompaa lasta?syödä? Kun vauva kätiseeja ähkii heti ku silmä välttää, ja huomiosta. nämä tietyt äidit juoksevat samantien vaikka kuset lattialla vauvan kimppuun ettei vauvan ylhäisyyttä vain loukata eikä vain joudu hetkeäkään odottelemaan.on ihan hyvä vauvasta asti opettaa että talossa tehdään muitakin asioita ja ei ole ainut huomionkohde. Ei tietenkään vauva voi odottaa jos sen ei ole koskaan pientä hetkeä annettu odottaa. suurinosin mennään vauvan ehdoilla ja jos itse piru rupeaa komentelemaan niin lähdetään siihenkin mukaan. Äidit vaan luulee sen olevan ihana mutta niinhän se yleensä menee että sellaista vauvaa/lasta ei kiinnosta edes ihailla/huomioida joka vaatii sitä itsekkyyden nimissä ja luulevansa olevan jokaisen keskipiste. Vauva joka osaa pikkuisen odottaa ja ei ole rasittavan huomionkipeä,tulee saamaan ihailua. Huomionkipeät lapset huomaa tappionsa siinä vaiheessa esim.ihmistenilmoilla/tarhassa että ei ole tosiaan ainut huomionkohde ja ei ole kaikkien silmäterä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaa voi hemmotella pilalle...eihän vauva edes tiedä olevansa äidistään erillinen. :S Kyllä odotuttamisen aika tulee sitten hieman myöhemmin kun käsityskyky kasvaa. Pikemminkin sanoisin niin että niitä laiminlyötyjä vauvoja on liikaa, jotka jätetään huutamaan.

Vierailija
2/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan jäänyt vaille huomiota, kun noin skitsoaa. Sitä se teettää, kun vanhemmat eivät osaa vastata varhaislapsuuden tarpeisiin. Henkinen puoli häiriintyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja ei voi lelliä piloille, pikkulapsen voi.

Vierailija
4/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oma lapsi olekkaan kaikkien mieleen ja oma lapsi ei saa kaikilta huomioo eli ei ole muiden huomionkohde.pitää sitä puolustella ku luullaan oman huomionkipeen kakaran olevan maailman napa ja oletetaan että kaikki tykkäis huomionkipeistä ähkivistä vauvoista.

Vierailija
5/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä vähän liiotellut olet varmaan joku mustasukkainen jonka suvussa on vauva ja sinua ärsyttää? Vauvat et todellakle huomion kipeitä ja kaiken lisäksi liian monet antavat vauvojen itkeä ja kärsiä ja sinä vielä väität että niitä hemmotellaan liikaa.... olet ehkä vähän VÄÄRÄSSÄ?

Vierailija
6/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vauvoista mutta en semmosista jotka jatkuvasti kätisee huomiota. Miksi olisin mustasukkainen?vauvasta? Kenen puoliso oikeasti laittais toisten lapsen oman vaimon edelle? :D minun mieheni huomioi kyllä ennemmin mua ku jonku vauvaa,miksi olla jonku kanssa jos se ei ole tärkeintä. Tottakai vauvat saa huomiota luonnollisissa määrin mutta ei kenenkää lapset meidäb elämän keskipisteitä ole,omia kun syntyy niin asia on ihan erillaisella ulottuvuudella :)

Vierailija
7/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kasvat itse aikuiseksi, ei sun tarvitse kiukutella enää siitä kaikesta ajasta ja huomiosta mitä vauvat saa. Nyt sä puhut kuin olisit itse lapsi, ja luulet että vauva osaa samat mitä sinäkin. Yliarvioit täydellisesti sen, mitä vauva osaa ja ymmärtää. Kun sulle tulee ikää lisää, osaat nähdä itsesi aikuisena ja lapset lapsena, ja asiat saa oikeat mittasuhteet.

Vierailija
8/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tämän viestin jo toiseen ketjuun, eikä sielläkään yllättäen oltu samaa mieltä kanssasi. Jospa nyt ihan todella ottaisit käteesi jonkin kehityspsykologian kirjan ja opettelisit alkeet. Ei mitään fanaattisia yhden asian ajajien kirjoja, vaan tutkimuksiin perustuvia kirjoja, joissa ei yritetä yllyttää ihmisiä mihinkään. Katsos kun lapsen kehityksestä on kerätty ihan tieteellistä tietoa. Vai oletko se, joka huippuravintolassa menet keittiöön ja opetat kokin paistamaan pihvin ja autokorjaamolla neuvot kädestä pitäen mitä pitää tehdä, kun automaattisesti kerran tiedät kaiken?

Vierailija
9/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sulle sisko tai veli silloin, kun olisit vielä halunnut äidin huomiota? Musta äidit, jotka oikein haluaa lastaan ihailtavan on outoja: lapsia ihaillaan, kun ne vaan on niin ihania. Ei se ihailun saaminen ole elämässä mikään menestyksen mitta. Tärkeämpää on hyvä itsetunto ja silloin kestää sekin, ettei ole ainut huomionkohde ja kaikkien silmäterä.

Vauvaa ei voi lelliä pilalle! Se on vain lapsen minäkuvan rikkomista, jos "opettaa" odottamaan huudattamalla.

Vierailija
10/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa aidosti jonkin aikaa. Haluan kuitenkin jutella aikuisten kanssa myös aikuisten asioista, enkä keskittyä kuuntelemaan vauvan röyhtäilyjä ja pieruja koko ajaksi. Vaikka äidit saattavat olettaa, että juuri heidän vauvansa on se, mihin kaikki kansa haluaa keskittyä.

Vierailija
11/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ei saa osakseen tarpeeksi huomiota, ruokaa, syliä yms, hän kuolee. On se verran riippuvainen yleensä äidistään/hoitajastaan. T

Toivottavasti et ikinä itse saa lasta. Asenteellasi lapselle ei käy kovin hyvin. Vakaviin kiintymyssuhdeongelmiin puuttuvat jo viranomaisetkin.

Miksi menet vauvaperheisiin kylään, jos se on noin vastenmielistä?

Vierailija
12/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sittemmin fiksuja, tasapainoisia aikuisia.

Vauva saa tarvita läheisyyttä, vauvan ehdoilla saa mennä. Vauva kasvaa ja se vauvan ehdoilla meneminen vähenee sitten iän myötä.

Aika osuvaan saumaan muuten osui :), just juttelimme esikoisen (22-vuotias) kanssa tästä aiheesta. Siis lasten tarpeiden huomioimisesta ja siitä, kuinka eri tavalla ihmiset osaavat esim. reagoida vauvan hiljaisempiin viesteihin mm nälästä. Ne, joiden omiin tarpeisiin on vastattu alusta lähtien hyvin, vastaavat myös oman vauvansa (ja muiden lasten) tarpeisiin samalla tavalla.

Mun "pilalle lellityt" lapseni ovat saaneet matkan varrella lähinnä myönteistä palautetta päiväkodista ja koulusta :). Lisäksi heistä kaksi on jo aikuisia (= yli 20 vee). Nuorin on nyt 7-vuotias ja on mm. harrastuksissaan lapsista se, joka kuuntelee tarkasti ohjeita, huomioi muut, ei riehu jne. Häntä ei edes lellinyt pilalle vaan äiti ja isä, vaan lauma isompia sisaruksia.

Vierailija
13/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan vauva on ollut sylissä siinä mukana, missä muutkin. Ihan sen kummemmin "keskittymättä". Toki hetkittäin on keskitytty vain ja ainostaan häneen, mutta muuten on sujuvasti ollut mukana muun porukan menossa :-)

Vierailija
14/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kiinnostuneita mistään muusta kuin omasta jälkikasvustaan?

Vierailija
15/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvaa tulee huomioida ja tarpeisiin vastata ihan niin nopeasti kuin mahdollista. Vauva ei tee mitään huomionhakuisuudessaan. Kamalaa puhetta. Eri asia on isomman lapsen kohdalla, mutta vauva ei vetele mistään naruista. Hellyyttä ja huomiota vauvoille. Mieti kun itse et osaisi syödä tms. raapia päätäsi kun sitä kutittaa. Kyllähän vauva varmaan nopeasti oppii, että ei kannata itkeä kun kukaan ei kuitenkaan tule. se ei ole mitään hyvää kasvatusta. Vauvan tulee voida luottaa siihen siihen, että hän on rakas, tärkeä ja arvokas. Ja tietenkin isommat lapset myös ovat ja perheissä, joissa useita lapsia, tietenkin tulee tilanteita, joissa kaikki joutuvat odottamaan, mutta tietenkin myös iloa toisista sisaruksista!

Vierailija
16/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tarpeeni housuun koska en voi mennä vessaan ettei lapsi vaan kuole kun on hetken huomiotta.en saa mennä suihkuun ja olen käymättä suihkussa.luovutan oman elämäni ja persoonani pois sillä elämässäni ei muuta olisi kuin lapsi,eli minua ei enää olisi,olisi vain lapsi jonka palvelijana toimisin. Verrannollisesti näin,että olisin hyvä äiti kun olisin tollanen.tottakai hoitaisin lapse hyvin,rakkaudella ja kunnolla mutta kyllä välissä minunkin täytyisi syödä,käydä vessassa,NUKKUA!( elintärkeä jaksamiselle) onko uupunut ja väsynyt äiti huono äiti ja hyvä lapselle? Minä jatkan elämää normaalisti vaikka lapsi syntyiskin.näkisin ystäviä ja puhuisin muistakin kun vauvoista, kävisin joskus bilettämässä ja harrastaisin.olisin myös nainen ja vaimo miehelle ja ennenkaikkea ihminen,jolla on muutakin elämässä kuin lapsi.lapsi ja mies ois tärkeimmät eli perhe mutta elämään mahtuu muutakin.rakastava äiti olisin vaikka mitään kotitätiä musta ei ikinä edes sais.

Vierailija
17/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tarpeeni housuun koska en voi mennä vessaan ettei lapsi vaan kuole kun on hetken huomiotta.en saa mennä suihkuun ja olen käymättä suihkussa.luovutan oman elämäni ja persoonani pois sillä elämässäni ei muuta olisi kuin lapsi,eli minua ei enää olisi,olisi vain lapsi jonka palvelijana toimisin. Verrannollisesti näin,että olisin hyvä äiti kun olisin tollanen.tottakai hoitaisin lapse hyvin,rakkaudella ja kunnolla mutta kyllä välissä minunkin täytyisi syödä,käydä vessassa,NUKKUA!( elintärkeä jaksamiselle) onko uupunut ja väsynyt äiti huono äiti ja hyvä lapselle? Minä jatkan elämää normaalisti vaikka lapsi syntyiskin.näkisin ystäviä ja puhuisin muistakin kun vauvoista, kävisin joskus bilettämässä ja harrastaisin.olisin myös nainen ja vaimo miehelle ja ennenkaikkea ihminen,jolla on muutakin elämässä kuin lapsi.lapsi ja mies ois tärkeimmät eli perhe mutta elämään mahtuu muutakin.rakastava äiti olisin vaikka mitään kotitätiä musta ei ikinä edes sais.

Minä olen käynyt vessassa (joskus lapsi sitterissä, juu), olen käynyt suihkussa joka päivä (taas joskus lapsi sitterissä, juu, tai mukana suihkussa vesiliinassa). Olen elänyt elämääni - johon kuuluu niitä lapsia - olen nukkunut (pätkissä aika ajoin, juu), olen syönyt (aina), tosin usein vauva sylissä.

Vauvan pystyy huomioimaan ja samalla huomioimaan myös itsensä. Eivät ne toisiaan pois sulje. Ns. hyvässä kiintymyssuhteessa homma toimii ihan kohtuulisen kätevästi, koska sitä haluaakin olla symbioosissa vauvan kanssa :-). Sen aikaan kun symbioosille on tarvetta. Ei ole pitkä aika se.

Tuon seurauksena mulla on aikas ihania isoja lapsia, joista vanhin mm. tulee omatoimisesti omasta kodistaan avuksi aina tarvittaessa. Ehdottaa sitä itse :-).

Vierailija
18/18 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja ei voi lelliä piloille, pikkulapsen voi.

No, jo aloituksen kirjoitusasu oli sellainen, että kertoi paljon ko. hlöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän