Mieheni haluaa muuttaa pois, muttei halua hakea eroa
Mitähän tästä pitäisi ajatella? Sanoo vaan haluavansa koota ajatuksiaan ja olla hetken yksin, asua yksin.
Voinkohan hakea kelalta asumistukea kun emme kuitenkaan eroa vaan asumme eri osoitteessa? Miten sen kelalle todistan, vai kysytäänkö siellä tuollaisesta. Aika oudoltahan tämä kuulostaa. Kuitenkin mun pitää ajatella näitä joka päiväisiä raha-asioita, vaikkei miestä ne tunnu kiinnostavan sitten yhtään, herra haluaa vaan hieman omaa rauhaa. Pitäs mun varmaan sitä eroa hakea, mutta en ehkä kuitenkaan halua, vielä ainakaan - pitää katsoa kuinka tämä alkaa sujua käytännössä. Voihan olla että tämä on hyvä ratkaisu.
Kommentit (7)
asutte virallisesti eri osoitteissa välirikon takia, niin saat asumistukea.
haluan muuttaa pois jotta saisin joskus miehen vahtimaan lapsia ilman kitinöitä, ei tarvis jatkuvasti olla siivoomassa sen jälkiä, tekemässä ruokaa mikä ei kelpaa.
Mun miehestä ei ole MITÄÄN iloa. Ehkä sun sitten on, jos harmittaa kun se lähtee.
lähinnä kai harmittaa kaikki lisä vaiva mitä tämä aiheuttaa, kuten just noi kela-jutut ym. kuitenkin "ollaan yhdessä" vaikkei asuta saman katon alla, ja hän on lasten elämässä mukana . ääh, en tiedä. mutta miten siis tuo kela-asia? saan siis asumistukea, mutta minne mun pitää ilmoittaa että mies muuttaa pois? vuokran antajalle? tarviiko jonkun todistuksen kelaan? uskooko ne mua kun ei ole laitettu eroa vireille? mua vaan harmittaa kun mä joudun tekeen tällaiset jutut, kun miestä ne ei kiinnosta. mitään ei meillä tapahtuis ellen mä hoitais.
Ilman muuta raha-asiat kuntoon. Mies maksamaan heti elareita ja kelalta haet yh-korotuksen lapsilisään.
Pitää olla kyllä todisteita asiasta, että asutte eri osoitteissa.
pitää tehdä virallinen muuttoilmoitus maistraattiin. Se riittää todistukseksi, ettei enää asu teidän kanssa. Ei kela muuta vaadi.
Me teimme em ratkaisun kesällä yhdessä jatkuvan riitelyn takia. Ei se kela mitään kysele jos tosiaan asutte eri osoitteessa, eli tuet vaan hakuun! Omalta osaltamme kylläkin valitettavasti sanottava että erilleen muutto oli ensimmäinen askel kohti eroa. Ei toiminu meillä. toivottavasti teillä toimii!!!!
Itse olisin tarvinnut myös aikaa selvitellä ajatuksia. En saanut aikaa...