Pienipalkkaiset HOI! Miksette pyydä palkankorotusta?
Itsekin olen pienipalkkaisella alalla mutta silti vaan pyysin palkankorotusta ja sain sen, nyt kun vaihdoin työpaikkaa, esitin palkkatoiveen ja sain sen mitä pyysin.
Se kysyminen kun ei maksa mitään!
Ja kun tuolla toisessa ketjussa ap sanoi että sitten 200 muutakin vinkuis niin eihän ne sitä tiedä mikä sun palkka on jos sä et ite sitä mainosta siellä.
Kommentit (3)
on vakiopalkat (kunnissa tai liiton määräämät), tai yleinen palkkataso ja silloin otetaan halvin työntekijä. Palkankorotus onnistuu yleensä vain työpaikkaa vaihtamalla, ellei sovi esim. jo töihin mennessä että palkkaa korotetaan vaikka 100 e/vuosi.
Toki kuulisin muitakin neuvoja aiheesta.
mulla on kiikarissa toinen työpaikka jossa huomattavasti parempi palkka että lähdenkö sinne vai saanko palkankorotuksen, ja korotuksen sain.
Vaikka kyse alasta jossa taulukkopalkka ja johon olisi voinut ottaa jonkun muunkin ihmisen töihin, tosin häntä ei olisi voinut vielä pitkään aikaan jättää töihin yksin eli siitä olisi ollut enenmmän haittaa kuin rahallista hyötyä jos olisin lähtenyt sieltä pois.
vaihtaa, kannattaa ehdottomasti pyytää enemmän palkkaa kuin edellisessä. Mutta jos ei työpaikkaa vaihda, voi olla vaikeuksia saada palkankorotusta. Itse pyysin 1000 euroa enemmän palkkaa uudesta työpaikasta kuin mitä olin edellisessä saanut ja sen myös sain - toki työtehtävätkin oli vähän erilaatuisia. Nyt tuossa kyseisessä työpaikassa vastuu on lisääntynyt huimasti mutta mitään korotusta en ole palkkaani (pyynnöistä huolimatta!) saanut... Eli pitäisi vissiin taas vaihtaa työpaikkaa jos haluaa että tuo työtehtävien muutos näkyisi pankkitililläkin?