Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska aloitat pakkaamisen? Tai koska pakkaat, kun olet lähdössä matkalle?

Vierailija
24.07.2011 |

Itse olen viikon päästä lähdössä matkalle ja ajattelin nyt jo laittaa matkalaukkuun sellaista mitä otan mukaan, mutta en korona tarvitse (enää).

Viimeinen rykäisy pakkaamiseen päivää ennen lähtöä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää yleensä edellisiltaan ulkomaille lähtiessä, vaikka pitäisi kyllä skarpata. Onneksi lento lähtee tällä kertaa vasta iltapäivällä eli nyt ei ainakaan mene yöunista.

Vierailija
22/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä pakata liian aikaisin koska viikattuna kaikkiin tulee ryppyjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakkaa ennen kuin muutamaa tuntia ennen lähtöä mutta kirjoitan kyllä paperille ne asiat mitkä unohdan eli purentakisko, kuulokkeet ja hammastahna

Vierailija
24/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan pakkaamisen noin viikkoa ennen, ja suunnittelun pidemmälle lomalle jo kuukausi ennen.

Viikonloppulomalle aloitan suunnittelen ja pakkaamisen päivää tai kaksi ennen.

Tiedätkö että olet pakko-oireinen?

Näkeekähän edes vastaustasi koska 14 vuotta sitten kommentoinut?

Vierailija
25/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä iltana jos aamulento tai lähtöpäivän aamuna. Tämä pätee sekä loma- että työmatkoihin. 

Aiemmin kun tuli lennettyä enemmän niin säilytin kylppäritarvikkeita kotonakin läpinäkyvässä litran minigrip-pussissa. Se oli kätevä napsaista hyllyltä mukaan kun lähti työmatkalle. 

Vierailija
26/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelihenkinen perhe. Alan pari viikkoa ennen miettimään mitä kaikkea reissussa tarvitaan ja ostan, jos jotain puuttuu. 

Viikkoa ennen tehdään pakkauslista ja aletaan pestä pyykkiä ja kerään mukaan lähtevät vaatteet sitä mukaa henkareihin ettei ne enää likaannu tai mene käyttöön. Kengät, uikkarit, kellukkeet, mukaan lähtevät puuhakirjat, lelut yms. kerätään yhteen paikkaan. Edellisenä iltana on nopea jakaa perheen tavarat matkalaukkuihin kun ne on yhdessä paikassa ja pakkauslistaan mietitty, mitä pakataan mihinkin. Mies toki huolehtii itse omat tavaransa ja lasten vaatteet pakataan/huolehditaan yhdessä. En tykkää, että vaatteet on turhaan taiteltuna pitkään matkalaukussa rypistymässä.

Vierailija
27/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisenä iltana lähempänä puoltayötä. On turha yrittää nukkua enempää, ei se uni tule kuitenkaan. 

Kerran pakkasin Kreikan matkalle vasta edellisiltana ja meni kahteen yöllä, että sain valmiiksi ja puoli viideltä herätys eli jäi vain 2,5 tunnin unet. Tosi väsynyt olin kyllä mutta vasta parikymppinen eli silloin jaksoi paremmin vähillä unilla.

Vierailija
28/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään päiviä ennen pinkkoja ja putiloita, joita vaikka rantakohteessa tarvitaan.

Etsin rantalätsykät, uikkarit sovitan ja muutkin asut, jos vaikka ovat kaapissa pienentyneet. 

Kesälenkkarit ja -kengät esiin. Alusvaatepinkat jne.  Kohteessa ei ole minun kokojani tai suosikkiaurinkorasvaani!

Sitten onkin helppo heittää piukat muovipussehin ja laukkuun. Lisäksi minulla on tarvikepussi, jossa kaikkea tarpeellista: pyykkipojat, lämpömittari, laturi yms.

Vierailija
29/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mihin olen menossa ja kuinka pitkäksi aikaa. Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
30/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä iltana. Repun on oltava täysin valmiina, muuten jotain unohtuu. Tietysti voi miettiä jo aiemmin mitä tarvii, onko puhtaat vaatteet ym.

Vierailija
31/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuukausi ennen reissua.

Vierailija
32/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan pakkaamaan edellisenä iltana. Siinä menee vajaat 20 minuuttia. Passi, henkilökortti, matkaliput + matkavahvistukset, rahat, kännykkä, läppäri, kuulokkeet ja kännykän sekä läppärin laturit eivät oikein saa unohtua.

Muu on sitten ihan mukavaa olla mukana, mutta suurimmassa osassa maailmaa saa kaupasta lisää tavaraa jos jotain unohtuu, joten en jaksa liikaa stressata. Tämä jos kyseessä on perusloma, jossa ei tarvita mitään erikoista.

Vierailija
33/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä kuukauden päästä, mutta nyt jo kirjoitan listaa, mitä otan mukaan. Ja laukun otin jo kaapin hyllyltä alas. Eipähän jää viime tippaan.

Vierailija
34/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaessa samana aamuna kamat reppuun. Matkustan aina käsimatkatavaroilla. Nesteet tarkistan toki etukäteen, että kaikki tarpeellinen löytyy matkakoossa

Koko perheen pidemmälle reissulle otan matkalaukun esille n viikkoa ennen. On takkahuoneessa ja heittelen sinne kaikkea ohikulkiessa, hellehattuja, aurinkorasvoja ja rantasandaaleita. Varsinainen pakkaus edellisenä iltana.

Vierailija
35/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä iltana, oli matkan kesto sitten pari yötä tai pari kuukautta.

Se nyt on kuitenkin yleensä aina sama setti pikku repussa. Ainoastaan vaatteiden määrä vaihtuu, riippuen reissun pituudesta.

Vierailija
36/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan matkalle edellisenä iltana, jos aamulla lähtö. Aamulla, jos illalla lähtö. Joskus olin puoli vuotta pois Suomesta, niin silloinkin edellisenä iltana. En matkusta erämaahan, jos jotain ei ole jostain syystä mukana, niin paikallisesta kaupasta varmaan löytyy. Passi tietysti pitää tarkistaa hyvissä ajoin, että on voimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi