Onko miehesi suomalainen?
Kyllä teillä suomalaisten ukkojen vaimoilla on helppoa!
Voitte tarjota niille mitä vain helppoa (mautonta) mömmöä ja syövät tyytyväisenä, kun ovat koko pienen ikänsä sitä samaa mössöä syöneet ja se kelpaa!
Mutta auta armias näitä ulkomaalaisia ukkoja!
Ei ne syö tälläisiä mössöjä kuten suomalaiset!
Esimerkiksi:
-Nakkikeitto
-Ruskea kastike
-Jauhelihakastike
-Nakkikastike
-Jauhelihakeitto
-Perunamuussi
-Kinkkukiusaus
-Puuro
-Makaroonilaatikko
-Kaalikeitto
-Kaalilaatikko
-Uunimakkara
Kommentit (17)
Mutta tosi hienosti "piilotettu" omakehu :D
Mutta ei syö Nakkikeitto -Ruskea kastike -Jauhelihakastike -Nakkikastike -Jauhelihakeitto --Kinkkukiusaus -Uunimakkara
nämä menee kasvisversiona Makaroonilaatikko -Kaalikeitto -Kaalilaatikko .
Perunamuusia kyllä söisi mutta en siitä itse tykkää joten en sitä teekään.
Ehti se syntyä Suomessa ennen kuin perhe läks maailmalle, mutta joo, syö suomiruokaa ja kaikkia maailmanruokia yhtä sujuvasti. Menee nakkikeitot, etanapannut, sushit, tuliset aasialaiset ja marmaitit ihan yhtä hyvällä halulla. Ei ole vielä tullut ruokaa vastaan jota ei söisi, kaikki ei tietenkään oo lemppareita, mutta syö kyllä.
Itse en tosin ole "täysin" suomalainen.. Pidän kyllä myös noista ruuista. Perusruoka on parasta :) Vaikka tykkään kyllä itämaalaisestakin, mitä verta minussa virtaa..
syö tuollaisia mömmöjä! Perunamuusia, mutta en muita...mitä helppoa noissa on?? Minulle olisi kyllä yhtä helvettiä kokata tuollaisia ruokia.
Mutta ei me kumpikaan syödä ikinä mitään ruskeita kastikkeita... Makaronilaatikkoa joskus ja uunimakkaraa, kinkkukiusaus menee vaikka sitä ei itse koskaan tehdä. Niin ja perunamuussi uppoaa kans :)
Tuossa on suurin osa esim saksalaisten herkkuja ja Englannissa syövät aika samoja, tosin enemmän papuja ja juustopöperöjä.
Suomalaiset syö niin pirun terveellisesti jos vertaa moneen muuhun Euroopan maahan. Taidat AP passata sitä miestäs, sano, että tee kusipää omat ruokasi.
Siis ei täällä Englannissa ainakaan kukaan jaksa moisia ruokia tehdä, pitää olla helppoa ja nopeeta. Noissahan on ihan liikaa vaivaa.
tosin ap:n mainitsemista ruuista meillä ktoona laitetaan vaan perunamuusia (pataruokien lisukkeeksi).
epäilenpä provoksi mutta vastataan nyt kuitenkin;
eli sun mielestä ruoka vähemmän arvokasta tai maittavaa jos se kuuluu tämän maan ruokakulttuuriin?
kaikkea sitä kuuleekin!
taidat olla vaan huono kokki.
Mutta tuolta listalta maittaa kyllä kaikki lukuunottamatta kaalikeittoa ja -laatikkoa. Osa taitaa olla tosi herkkuja mun mieheni mielestä :)
Hernekeittoa ei syö!
Vaan aito kiero savolainen, ja kaikki muut tuossa listassa olevat ruuat hänelle kyllä maitta, paisi nuo kaalia sisältävät. Eli niiden tilalle jos laitetaan paistetut muikut ja muikko kukko, niin avot, johan on ukon suu vehnäsellään.
eteen laitetaan. Monista suomalaisista ruoista jopa pitää. Luetelluista itse en perinteistä ruskeaa kastiketta voi sietää joten sitä ei meillä ole. Ei se taustasta ole kiinni mikä kelpaa. Kyllä minulla on ollut sata kertaa nirsompi suomi junttikin ukkona...
Mitä juntteuteen tulee niin Suomessa ei niin junttia taida edes löytyä mitä on koko etelä-Eurooppa ja suurin osa muutakin Eurooppaa täynnä. Täysiä sivitymättömiä juntteja täynnä, eivät tunne edes Eurooppaa, eivät osaa vieraita kieliä ja muutenkin elämä pyörii itsensä, jalkapallon ja oluen ympärillä. Pillun perässä ovat kyllä aika kohteliaita ja olevinaan sen ekan viikon.
No sitten kannattaa varmaan syödä etanaa Ranskasta, ostaa englantilaisia sisälmyksiä, papuja, saksalaista hapankaalia italialaisia juustopizzoja, missä ei muuta ole jos se parantaa itsetuntoasi. Nyt se tuntuu olevan heikoissa kantimissa. Et sä ap niitäkään osaa kuitenkaan valmistaa etkä jaksa, taidat olla tätä pikaruokasukupolvea, vamisaterioita ja muuta sontaa. Lihapullat on tietenkin tosi jees kun voit sanoa, että ne on swedish, mutta jauhelihapihvit, hyi vittu :)
Mä en syö noista kun perunamuussia ja oon sentään suomalainen. Mun ulkomaalainen mies pitää uunimakkarasta. Eikä mun tarvii miettiä mitä sille tarjoon kun se tekee aina ruuat.